Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit, jeg fant ut hva som var forskjellen på guiden han fulgte og slik jeg lagde den, ba han lenke meg til guiden.

 

Det viser seg at det som vel er vanskelig med flerkolonne-layout er at evt. rammer og bakgrunnsfarger ikke vil gå like langt ned om de ulike kolonnene har ulik mengde innhold. Vennen min skulle dog ha samme bakgrunnsfarge i alle kolonnene, så det gikk bra uantsett :p

 

Når det gjelder det problemet vi hadde med container.css. Prøvde å gjenskape det i en ny container.css-fil. Den filen virket helt fint. Prøvde derfor å laste opp originalkoden hvor det var problematisk for Opera og Firefox å laste inn container.css. Har prøvd den koden på 2 servere og vist den på 2 datamaskiner, men det er fortsatt kun Google chrome som vil gjøre noe med den container.css -filen alle steder - utrolig sært problem. :ermm:

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Noen webfolk her inne som kan mer "høynivå"-språk som C#, Java, C++ (er vel egentlig lavnivå :p) etc? Mener altså språk som går utenfor web-kategorien. (Selvsagt, C# kan brukes til webapplikasjoner, men you get me)

 

Hadde vært artig å se :) Vet bla. det er en gjeng Javafolk her.

Kan Java, C#, og C++ som du nevner. Har også sett en del på Lisp. Programmerer stort sett i Java til vanlig, og litt PHP i blant.

Lenke til kommentar
Noen webfolk her inne som kan mer "høynivå"-språk som C#, Java, C++ (er vel egentlig lavnivå :p) etc? Mener altså språk som går utenfor web-kategorien. (Selvsagt, C# kan brukes til webapplikasjoner, men you get me)

 

Hadde vært artig å se :) Vet bla. det er en gjeng Javafolk her.

 

C#, Java m.m. er definitivt høynivå-språk, selv om de ligger et nivå under f.eks. Ruby og Python, som er tolkede språk. Har lært en god del Java på UiB, holder på nå med 10sp algoritmer&datastrukturer i Java, kan en del C++ og PHP, lærer meg ML og Prolog nå, og kan littegranne assembly og BASIC. :) Skulle forresten likt å se noen lage en webapplikasjon i asm, de kan ikke ha mange hår igjen på hodet. :)

Lenke til kommentar
Noen webfolk her inne som kan mer "høynivå"-språk som C#, Java, C++ (er vel egentlig lavnivå :p) etc? Mener altså språk som går utenfor web-kategorien. (Selvsagt, C# kan brukes til webapplikasjoner, men you get me)

 

Hadde vært artig å se :) Vet bla. det er en gjeng Javafolk her.

 

C#, Java m.m. er definitivt høynivå-språk, selv om de ligger et nivå under f.eks. Ruby og Python, som er tolkede språk. Har lært en god del Java på UiB, holder på nå med 10sp algoritmer&datastrukturer i Java, kan en del C++ og PHP, lærer meg ML og Prolog nå, og kan littegranne assembly og BASIC. :) Skulle forresten likt å se noen lage en webapplikasjon i asm, de kan ikke ha mange hår igjen på hodet. :)

 

Vet det, er bare en del som definerer C++ som et lavnivå-språk :)

 

Hei folkens :)

 

Skal egentlig bare hilse på her, er vell så og si ny her. Selv om jeg har følgt med på postene fra en tid til annen. Så tenkte jeg å begynne å poste litt :)

 

Uhm, not much more to say. Om ikke dere spør :-P

 

Nice first post. 42053310.violentsmiley050.gif

Lenke til kommentar
Ofte jeg skriver kode som jeg skjønner der og da, men når jeg skal se på den senere er det all greek.

 

Dokumentasjon :fun:

+ ikke vær redd for å dele opp kode i flere funksjoner og lag objekter. Da er man på god vei til at det meste er lesbart.

 

Noen som har hørt 3D-lydene NRKbeta blogget om?

Utrolig realistisk må jeg si. I starten av den første lyden (den hos frisøren) snudde jeg meg faktisk får å se om noen kom inn døra til rommet jeg sitter i.

Lenke til kommentar
Du er ikke alene, jeg skjønner ikke en pøkk av javakoden du skrev for meg på NITH heller.

 

Fryktelig rotete kode, eller er det du som berre ikkje har peiling? Eller både/og? :p

Ikke rotete. Kjempepen kode. Men noen grusomme algoritmer jeg ikke forstår lenger.

Får finne notatene mine.

 

Ofte jeg skriver kode som jeg skjønner der og da, men når jeg skal se på den senere er det all greek.

 

Dokumentasjon :fun:

Det er dokumentert. Men når det da står,

"Array for å holde bidiagonalen" Kommer jeg liksom ikke så mye lenger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...