Marvil Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Er det noen lur måte på å få til det følgende uten å bruke tabeller? Juni 2008: Lalalalala -------------------------------------- Juli 2008: Lallalalala -------------------------------------- August 2008: lalalalalala -------------------------------------- Tenkte på å bruke <dl>, men fikk det ikke helt til i praksis. EDIT: Nå ble det ikke vist i posten, men "Lalalala" skal "henge" fast i høyre side, kan man si. Ting skal helst være linet opp også, slik at første bokstav har samme posisjon hele veien ned. Mulig jeg misforstod deg, men med margin/padding og display:block; på dd skulle vel det gå ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Er et stress uten like med dt/dd. Kan aldri vite om dt ender opp like høy som dd, for eksempel. Hadde gått for en spansk en der jeg, brukt tabell. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Aha, takker. Får se på det. Noen som vet om et plugin til WP som gjør at jeg kan poste/redigere ting derfra gjennom admin-panelet? Kalenderlisting fungerer ikke for ting som har skjedd. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Er det ikke bare å sette litt høyde/bredde og slikt? Table display definition list Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Kommer jo an på hvor mange nettlesere han vil optimalisere for... Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Tja, eksempelet jeg linket til fungerer i IE6, IE7, FF2, FF3, Opera, Google Chrome og Safari. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Hva er best å bruke, egentlig? <dl> eller tabell? Så for meg at <dl> var best, men...? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Skal du bare ha to kolonner kan du godt bruke dl. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Er WP e-Commerce en fullgod e-Commerce løsning? Eventuelt andre WP-plugins som er det? Eller må jeg over på Zen Cart eller osCommerce? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. september 2008 Rapporter Del Skrevet 12. september 2008 Steinen: JCroft-saken var kvartalets beste, altså. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Veldig sant altså.. Fikk den ikke opp da den ble linket til, og har ikke hatt tid til å lese den før nå, men shit så bra den var. Fikk satt ord på veldig mye av det jeg har tenkt om standarder og koding i det siste Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Hei! Fikk et oppdrag med å lage to hjemmesider(en med enkel nettbutikk) og to logoer til en klient. Er 7000kr drøyt å ta for jobben? Hva mener dere jeg bør ta? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Hei! Fikk et oppdrag med å lage to hjemmesider(en med enkel nettbutikk) og to logoer til en klient. Er 7000kr drøyt å ta for jobben? Hva mener dere jeg bør ta? Jeg syntes det hørtes tåpelig billig ut. Men det er vel fordi jeg jobber med det. Tar hvertfall det dobbelte av det bare for å designe en side. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Riktig.. Så en fornuftig pris hadde vært oppmot 30.000 for dette? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Har du fått oppdraget før dere har blitt enige om prisen? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 7000 hørtes litt lite ut. Er det noen som kan AJAX eller kjenner noen som kan det? Jeg har en liten jobb som må gjøres. Send meg en PM. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 2022 er en stund til. Vi kan jo håpe at CSS 3 er noe raskere enn det i det minste ... Eller hva tror dere? Har dere fått med dere -konkurransen da? Vet ikke helt hvem jeg skal stemme på enda, synes en del av dem var litt i høyeste laget, men absolutt mange gode og. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 Veldig mange gode og morsomme <hr>-designs der, ja... Absolutt noe å se på for inspirasjon Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 M$ gjør det igjen. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 13. september 2008 Rapporter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Har nettlesere noe i mot css/container.css? Navnet container.css i seg selv? En venn av meg som har begynt å lære css/html, kalte en av sine css-fil container.css. Han prøvde på 3-kolonne layout, men fikk det ikke til. Så jeg lastet opp de filene han redigerte på. Jeg kuttet ned på antallet css-filer, men lot container.css og en annen css-fil være igjen. Men jeg merket meg at det jeg redigerte på i container.css ikke hadde noen effekt på hvordan det så ut i Opera eller Firefox, sjekket filnavnet flere ganger, men det var skrevet helt korrekt. Spurte han om han kunne se banneret hos seg, det kunne han. Jeg bestemte meg deretter for å kvitte meg med container.css og reduserte det like gjerne til 1 css-fil. Jeg forklarte han hvilke endringer jeg hadde gjort etc. likevel var det helt annerledes og jeg så stadig ingen banner og spurte flere ganger om container.css hadde en effekt for han, det hadde den. Jeg spurte hvilken nettleser han brukte og han svarte: Google chrome. Jeg åpnet google chrome og tror du ikke at der ble banner og mye annen kode "aktivert". Sjekket igjen i Opera og Firefox, men de vil simpelthen ikke lese container.css, gjøre noe med koden som er der, men google chrome vil det ... Virker litt useriøst av Opera og Firefox spør du meg Og hvorfor har 3-kolonne layout fått rykte på seg å være så vanskelig? Han fulgte en tutorial som satte masse margins på oppimot 300px etc. til og med borders på 200px... Jeg klarte det lett uten alt det. Endret 13. september 2008 av TSP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå