Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Er det noen lur måte på å få til det følgende uten å bruke tabeller?

 

Juni 2008: Lalalalala

--------------------------------------

Juli 2008: Lallalalala

--------------------------------------

August 2008: lalalalalala

--------------------------------------

 

Tenkte på å bruke <dl>, men fikk det ikke helt til i praksis.

 

EDIT: Nå ble det ikke vist i posten, men "Lalalala" skal "henge" fast i høyre side, kan man si. Ting skal helst være linet opp også, slik at første bokstav har samme posisjon hele veien ned.

Mulig jeg misforstod deg, men med margin/padding og display:block; på dd skulle vel det gå ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettlesere noe i mot css/container.css? Navnet container.css i seg selv? En venn av meg som har begynt å lære css/html, kalte en av sine css-fil container.css. Han prøvde på 3-kolonne layout, men fikk det ikke til. Så jeg lastet opp de filene han redigerte på. Jeg kuttet ned på antallet css-filer, men lot container.css og en annen css-fil være igjen. Men jeg merket meg at det jeg redigerte på i container.css ikke hadde noen effekt på hvordan det så ut i Opera eller Firefox, sjekket filnavnet flere ganger, men det var skrevet helt korrekt.

 

Spurte han om han kunne se banneret hos seg, det kunne han. Jeg bestemte meg deretter for å kvitte meg med container.css og reduserte det like gjerne til 1 css-fil. Jeg forklarte han hvilke endringer jeg hadde gjort etc. likevel var det helt annerledes og jeg så stadig ingen banner og spurte flere ganger om container.css hadde en effekt for han, det hadde den. Jeg spurte hvilken nettleser han brukte og han svarte: Google chrome. Jeg åpnet google chrome og tror du ikke at der ble banner og mye annen kode "aktivert". Sjekket igjen i Opera og Firefox, men de vil simpelthen ikke lese container.css, gjøre noe med koden som er der, men google chrome vil det ...

 

Virker litt useriøst av Opera og Firefox spør du meg :p

 

Og hvorfor har 3-kolonne layout fått rykte på seg å være så vanskelig? Han fulgte en tutorial som satte masse margins på oppimot 300px etc. til og med borders på 200px... Jeg klarte det lett uten alt det.

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...