Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

/me dont like.

 

Nåværende design er helt greit. Hvertfall greit nok. Rotete? Ja. Blir det bedre i nye designet? Nei.

 

--

 

Likte ikke boks-layout eller gråfargen. Også var den forrige logoen litt stilig. La oss bare håpe på at selve logoen nå blir klikkbar! Så slipper jeg å sløse så mye tid på å aldri komme til forsiden ...

Lenke til kommentar

Tja, var det ikke det vi ville ha selv på Webkaféen?

 

 

Posten roter som noen grøthuer. Bestilte en PC i går (OK, det har gått fort fra Sandefjord til Bergen), og fikk levert 1/2 kolli på døra nå nettopp. Er ikke særlig spennende med et tomt kabinett.

Fikk hentelapp på SMS for den andre pakka. Særlig.

 

Før i dag var det diverse fram og tilbake. Leveringsmåte er forresten 'Hjem på kvelden' – det hindret ikke Posten i å forsøke å levere på døra til meg i dag morges 10:35. :)

Lenke til kommentar

Ganske standardting å spørre om? :p

 

Enten må du hive inn typ clear both-div over h3-en, eller så må du begynne å wrappe de forskjellige seksjonene dine og sette float: left;

clear: both; width: 100%; etc.

 

 

Firebug er jo en dead giveaway, da. Inspiser h3-en og se boksen som utheves.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Er det noen lur måte på å få til det følgende uten å bruke tabeller?

 

Juni 2008: Lalalalala

--------------------------------------

Juli 2008: Lallalalala

--------------------------------------

August 2008: lalalalalala

--------------------------------------

 

Tenkte på å bruke <dl>, men fikk det ikke helt til i praksis.

 

EDIT: Nå ble det ikke vist i posten, men "Lalalala" skal "henge" fast i høyre side, kan man si. Ting skal helst være linet opp også, slik at første bokstav har samme posisjon hele veien ned.

Endret av OlafG
Lenke til kommentar

I call to arms!

 

Både vi(NSN) og Keyteq har hatt en dialog gående med Online Services som leverer en SEO tjeneste som består i at de lager en rapport på hvor god siden din er.

Vi har hatt problemer med at noen av punktene har vært ulogiske og uten dokumentert grunn.

 

De har nå gått med på å virkelig høre våre argumenter og vurdere om de skal oppdatere sin rapport.

 

Punkter vi(NSN) kommer til å reagere på er:

201 - Netscape tags - The tag !--[iF is not recognised by Netscape version 6.0

Dette er for det første et browser spesifikt problem, og ikke et SEO problem. Og for det andre er det en feil i deres parser. For dette ligger i en html kommentar.

 

202 - Netscape attributes - The attribute MEDIA used with the tag LINK is not supported by Netscape version 6.0

Enda et nettleserspesifikt problem, og bør derfor komme i en egen rapport.

 

701 - Undefined CLASS used - A definition for the class has_child, used with LI, could not be found

Jeg kan ikke se noen grunn til at det finnes en css deklarasjon for en class. Class er jo brukt til mer enn stilsetting, javascript for eksempel. Det vil i bestefall føre til større css-fil.

 

702 - Undefined ID used - A definition for the ID wrap, used with DIV, could not be found

Samme problem som over. ID er jo noe man bruker for å markere opp skjemaer uten at det nødvendigvis er behov for å sette stiler på dette.

 

111 - Low contrast colors - Color RGB ( 255, 0, 0 ) for the tag sequence #main form label .required contrasts with RGB ( 255, 17, 17 ) for the tag sequence select.form-error by less than 5%

Dette er et veldig godt poeng. Google vil ignorere tekst som ikke har god nok kontrast fordi det kan være forsøk på keword ting. Problemet her er at den kun reagerer på global.css filen og ikke det endelige resultatet. Altså når alle css filene settes sammen til en i nettleseren.

 

405 - No path to home - This item does not have a path back to the home page.

Her er det noe alvorlig galt i deres parser bare

 

 

 

De er nå villige til å høre på innspill for å forbedre deres tjeneste. Så håper derfor 2 ting.

* At noen har opplevd andre problemer som også bør fikses.

* At noen flere firmaer kan stille seg bak dette.

 

Jeg har allerede spurt Keyteq, men dere jobber vel i litt forskjellige firmaer så fint om flere kunne hengt seg på.

Privatpersoner fungerer også regner jeg med. Men sitter jo ikke med like stor makt. Hehe

 

Om dere ikke har fått problemet enda synes jeg ikke det er noe som bør stoppe dere. Du vet aldri når du får en kunde som kjøper tjenesten og du selv sitter med problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...