Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg driver å eksporterer png-filer? Prøv å vær litt mer saklig. Om du ikke har noen gode argumentasjoner for å droppe videre optimalisering av PNG, ikke si noe :)

Det er da saklig, da det ikke faller inn under dine nåværende arbeidsoppgaver. Da ser jeg ikke helt hvorfor du skulle installere ekstra programvare og levere ekstra kvalitet som du ikke kan levere nettopp fordi du ikke gjør de arbeidsoppgavene.

 

Prøver bare å finne ut litt mer om dine motiver. Hvor mange bytes sparer du for eksempel? Er det forsvarlig om det for eksempel betyr +33% mer tid i eksporteringsfasen, målt opp mot antall bytes som strippes vekk? Hvor stor betydning har disse (få?) bytene?

 

Er bare at noen ganger har du fått for deg at noe er kvalitet, også ser du ingen andre aspekter av saken. Du har jo ikke kommet med noen argumenter selv, annet enn det svevende 'kvalitet'. Det blir veldig parallelt med for eksempel en manisk holdning i forhold til helt korrekt HTML/CSS-kode, slik som mange, meg selv inkludert, hadde for et par år siden. Langt fra alltid så lett forenelig med praksis i bransjen hvor det er fokus på å levere.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Når jeg driver å eksporterer png-filer? Prøv å vær litt mer saklig. Om du ikke har noen gode argumentasjoner for å droppe videre optimalisering av PNG, ikke si noe :)

Det er da saklig, da det ikke faller inn under dine nåværende arbeidsoppgaver. Da ser jeg ikke helt hvorfor du skulle installere ekstra programvare og levere ekstra kvalitet som du ikke kan levere nettopp fordi du ikke gjør de arbeidsoppgavene.

 

Jeg snakker ikke om hva jeg gjør hos Keyteq nå, for der er jeg jo ansatt som designer. Trenger jeg argumenter for hvorfor mindre filstørrelse er bedre?

 

PNG Optimizer

PNG Crush

Lenke til kommentar
Prøver bare å finne ut litt mer om dine motiver. Hvor mange bytes sparer du for eksempel? Er det forsvarlig om det for eksempel betyr +33% mer tid i eksporteringsfasen, målt opp mot antall bytes som strippes vekk? Hvor stor betydning har disse (få?) bytene?

 

Hvor mange bytes? Det kommer an på filen du crusher. Det tar ikke så veldig lang tid, om man bare kan høyreklikke og velge "crush". Betydningen går i en økende kurve etter hvor mange besøkende som er inne på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...