Anonym5656 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Noen tips hvilken skjerm jeg burde kjøpe til å bruke til grafisk design o.l.? Vil holde meg til så få tusenlapper som mulig. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg liker Apple Cinema-en på jobben ganske godt, men det er fordi min SyncMaster ikke viser OS X så pent som denne, får ikke finstilt den ordentlig. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Noen tips hvilken skjerm jeg burde kjøpe til å bruke til grafisk design o.l.? Vil holde meg til så få tusenlapper som mulig. Så du skal ha den beste og billigste? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Eller den beste av de billige, kanskje? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Noen tips hvilken skjerm jeg burde kjøpe til å bruke til grafisk design o.l.? Vil holde meg til så få tusenlapper som mulig. 22'' Eizo FlexScan S2231W, fra kr 3 400,-. Den har S-PVA panel, noe som skulle borge for bra farger. 24'' Hyundai W241D. Også S-PVA panel, og den får fra 4 600 kr. Det er mulig å få noen PVA baserte skjermer til en rimeligere penge, men da bør man sjekke hvordan andre oppfatter disse. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Den beste av de billigste, ja. Hihi. På hvilken måte fungerer Appleskjermene bedre sammen med OS X, Lovskogen? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Den ene av mine to Dell UltraSharp 2407WFP på jobben holder på å ta kvelden, tror jeg. Blir plutselig svart og nekter å adlyde. Kobler strømmen av og på, og det er litt tilfeldig om den da er fin resten av dagen eller om den er helt umulig. Er for øvrig fornøyd med skjermen, og den har fått gode testresultater, så spørs om ikke jobben må bestille en 2408. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Gakk: Vanskelig å få den noe i mellom alt for skarp og kantete og alt for blurry. Med Cinema-saken funker det bare. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Min Dell 2407WFP er veldig fin, men har hatt litt av det samme problemet som Hein før.. Men det var fordi jeg hadde flyttet på skjermen, strømkontakten satt ikke ordentlig i bak skjermen og ved litt justering mistet den strømmen.. Trodde også at den holdt på å dø da halve skjermen plutselig fikk rare farger, men det var fordi MagSafe-adapteret mitt lå oppå DVI-kabelen Anbefaler virkelig Dell sine skjermer, koster jo ikke så alt for mye heller, når man tenker over det... Nå skal det nevnes at jeg kun har stor erfaring med Dell og Apple sine skjermer, men siden Apples skjermer ikke har så mange tilkoblingsmuligheter som Dells, må jeg nok anbefale Dell om du vil ha en litt mer all-round skjerm som ikke koster skjorta Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hvordan slicer dere designet i Photoshop? Bruker dere slice-funksjonen eller selection tool og nye vinduer som meg? Synes slice-funksjonen virket dårlig i tidligere versjoner, så har blitt en vane å gjøre det på den alternative metoden - men mulig det er noe tungvindt. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Bruker slice. Blir relativt enkelt hvis jeg må gjøre forandringer, da slicene er behold. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Bruker seeeff marquuee tool. Har lekt litt med tanken på å kjøre filene igjennom Fireworks eller PNG-crush etterpå, noen her som gjereee da? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Bruker nok vanlig markering og ctrl-shift-c for det meste, eller bare ctrl-c om jeg kun vil ha ett lag selvfølgelig. Slices syns jeg kun stjeler tid. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Slicing er det som gjelder her i gården, din måte hørtes bare tungvint ut, Kiman.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 marquee ftw! m marker ctrl+shift+c ctrl+n return ctrl+v ctrl+alt+shit+s enter Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ingen som optimaliserer PNG-ene sine? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Godt å høre at det er flere som stoler på good ol' marquee tool her. Er jo ikke så tungvindt når man blir vant til det, og jeg synes i hvert fall at det er en veldig fleksibel og god løsning. Edit: Synes PNG fungerer greit i CS3 både i forhold til filstørrelse og gamma-stress jeg, optimaliserer de nok i Save for web. Endret 9. september 2008 av Kiman™ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg og Sebastian kunne vært et bra team. Ingen som optimaliserer PNG-ene sine? Som Sebba sa, ctrl-alt-shit-s. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Photoshop sin Save for Web vil jeg ikke kalle å optimalisere, altsåååå. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Luls, hvilke steg går du gjennom for å optimalisere dine PNG-filer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå