Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen tips hvilken skjerm jeg burde kjøpe til å bruke til grafisk design o.l.? Vil holde meg til så få tusenlapper som mulig.

 

22'' Eizo FlexScan S2231W, fra kr 3 400,-. Den har S-PVA panel, noe som skulle borge for bra farger.

 

24'' Hyundai W241D. Også S-PVA panel, og den får fra 4 600 kr.

 

Det er mulig å få noen PVA baserte skjermer til en rimeligere penge, men da bør man sjekke hvordan andre oppfatter disse.

Lenke til kommentar

Den ene av mine to Dell UltraSharp 2407WFP på jobben holder på å ta kvelden, tror jeg. Blir plutselig svart og nekter å adlyde. Kobler strømmen av og på, og det er litt tilfeldig om den da er fin resten av dagen eller om den er helt umulig.

 

Er for øvrig fornøyd med skjermen, og den har fått gode testresultater, så spørs om ikke jobben må bestille en 2408.

Lenke til kommentar

Min Dell 2407WFP er veldig fin, men har hatt litt av det samme problemet som Hein før.. Men det var fordi jeg hadde flyttet på skjermen, strømkontakten satt ikke ordentlig i bak skjermen og ved litt justering mistet den strømmen.. Trodde også at den holdt på å dø da halve skjermen plutselig fikk rare farger, men det var fordi MagSafe-adapteret mitt lå oppå DVI-kabelen :p

 

Anbefaler virkelig Dell sine skjermer, koster jo ikke så alt for mye heller, når man tenker over det... Nå skal det nevnes at jeg kun har stor erfaring med Dell og Apple sine skjermer, men siden Apples skjermer ikke har så mange tilkoblingsmuligheter som Dells, må jeg nok anbefale Dell om du vil ha en litt mer all-round skjerm som ikke koster skjorta :)

Lenke til kommentar

Godt å høre at det er flere som stoler på good ol' marquee tool her. Er jo ikke så tungvindt når man blir vant til det, og jeg synes i hvert fall at det er en veldig fleksibel og god løsning.

 

Edit: Synes PNG fungerer greit i CS3 både i forhold til filstørrelse og gamma-stress jeg, optimaliserer de nok i Save for web.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...