Haraldson Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Hvor pusher du ut oppdateringer, Mikael? Er alltid leit å jobbe rett på prod når slike ting skjer... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Til facebookappen min. Vet ikke om "pushe ut" er det riktige ordet, men iaffal oppdatere koden. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Ingen fortalte meg om dette kafèmøtet!? Og, nei. Jeg er ikke den sebastian på bildet der.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Mange som sjekker været via FB nå for tida? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 ~280 som har vært innom, ca 50 om dagen. Stiger gjevnt og trutt. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 8. september 2008 Rapporter Del Skrevet 8. september 2008 Ingen fortalte meg om dette kafèmøtet!? Og, nei. Jeg er ikke den sebastian på bildet der.. Tror alle i kafeen bør poste stoooooooore bilder av seg selv så vi får slutt på all denne misforståelsen :--) Lenke til kommentar
Leon Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article1485746.ece Nice. Det kan vel diskuteres om formen er unik nok til å kunne kalle det et plagiat, men dette er definitivt bensin på bålet for de som argumenterer mot logoen. Og så jeg som hadde rukket å bli så glad i dødsstjerna allerede…. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Vil nok ikke si det er så plagiat altså. Men ja, den er jo kliss lik. Tror derimot ikke de har sett på den når de designet logoen. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 For meg er det problemet med hele logoen: den er så enkel/forenklet at den blir anonym og intetsigende, kunne vært hvem som helst sin logo. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Ja, det er vel dekkende, Mikael. Jeg tror ikke det er noe bevisst plagiat, dette – det er for anonymt i utgangspunktet. Dermed øker sjansene for at vi har sett det før, og da ender det også ofte slik som dette. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 http://justcreativedesign.com/2008/09/09/t...graphic-design/ http://www.impressivewebs.com/why-ie6-is-t...wser-ever-made/ Lenke til kommentar
sparks Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Tror heller ikke at det er plagiat. Det er vanskelig å gjøre nøye nok research når en bygger så store merker, men en annen side av saken er at logoen er et stykke dårlig håndtverk. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Er det prosessen eller resultatet som er tellende? Mange prater om at prosessen er viktigst, men det ser jo ut som resultatet er det som teller. Virker som om Grow har hatt en lang prosess, men kanskje ikke en god nok prosess. Resultatet er ikke styrkende for Posten, iallefall. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 I mine øyne er det alltid resultatet som er viktig, om en da ikke fortsatt sliter skolebenker. Vi skulle vel få inn noen kunder her i Keyteq etter hvert, som satte høyere krav til prosess. Får se hvor mye det får å si i praksis, jeg har ikke særlig stor tro på at vi kommer til å merke noe særlig til det, kanskje med unntak av at vi må dokumentere litt mer. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Kommer veldig ann på hva slags prosjekt det er. Jeg tror mye på prosess i reklame og markedsføringsbransjen, der handler det i større grad om kommunikasjon med en spesifik målgruppe, da en ofte skal selge og ikke bare informere. Mens "normale" internettsider (nettsider som ikke er nettkampanjer) og logoer har mer en generell oppgave og der kan prosessen være kortere, og resultatet bety langt mer. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Det er nok få tilfeller i det virkelige liv der prosessen er viktigere enn resultatet, så du har et gyldig poeng Hein. Men samtidig er gode prosesser ofte en forutsetning for gode resultat. Så årsaken til dårlige resultat finner man svært ofte i selve prosessen. Blant annet mangel på kommunikasjon. Endret 9. september 2008 av Bolson Lenke til kommentar
Leon Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Hvis man ikke er dyktige tror jeg at store omveltende prosesser – slik som det posten tydeligvis har hatt – gjør at man kun tenker inni boksen av sin egen prosess. Derfor legger man ikke merke til at dette er kliss likt en pokéball, deathstar, eller enda verre – noen annens logo. Posten burde riktignok ha kudos for at de (bevisst eller ubevisst) har sørget for at tillogmed det mest uinntresserte menneske i Norges land har fått med seg at de har rebrandet. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 Får ikke noe kudos av meg – det virker ikke helt som om det var planlagt at en hel nasjon skulle hate merket Lenke til kommentar
TSP Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Det er jo plagiat av pokemonballer Hva er deres forslag til inspirasjonssider? Endret 9. september 2008 av TSP Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. september 2008 Rapporter Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Wikipedia, og FFFFOUND! Endret 9. september 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå