Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Ser for meg Chrome sin adBlock:

Blokker alt annet enn google sitt. Hehe

 

Det var vist faktisk servering på den gaming greia. Det er saker det!

På tide å sove og tenke litt mer på tic-tac-toe problematikken min

 

100010001

Jeg vant!

 

For de som ikke forsto den, jeg tenker å bruke binære flagg for å representere brettet.

Nå må jeg bare finne en god algoritme for å finne gyldige permutasjoner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God idé Hein, internett hadde vært så mye bedre uten alle bloggene med fagstoff o.l som folk kan lære ting av – det beste hadde vært om bare MSN.com og andre sider med finansielle midler fantes :)
/Sarcasm. Som bare avler mer sarkasme. Er så lei av at alt skal koke ned til sarkastisk drittslenging, når man prøver å argumentere ordentlig for en sak.

 

Avslørende at du nå har gått helt over til meta-diskusjonen, istedenfor å argumentere for din 'sak', som virker å være å føre multinasjonale konserners sak her i kafeen.

 

 

Steinmann: Skal du lage et spill for å få innpass på gamermessa? :D

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Du sier det veldig bastant. Som om det ikke fantes noen andre måter i verden å finansiere noe på?

 

Det er litt den holdninga der jeg vil til livs. Det går nok an å tenke utenfor boksen der, som andre steder.

 

Dette er jo et høyaktuelt tema i dag. Og vi kan se på en av norges største eksempel på dette og det er vg.no. Vg.no og db.no sleit lenge med å få hjulene til å gå rundt på deres sider. De løftet spørmålet om betaling for å lese på deres side. Akkurat slik vi ser det på tv2.no hvor vi må betale hvis vi har lyst til å se et program som har gått tidligere på tv-kanalen. Hvis det går så langt at reklame mister sin funksjon på nettet så tror jeg at vi vil få en eksplosjon med slike løsninger som dette. Jeg vil i allefall ikke dit hen hvor jeg må betale 5kr her og 10 kr der for å lese en side. Da kan man snakke om at internett blir fort dyrt. 

 

 

Jeg ser heller at reklamen burde få generelle etiske regler om hvordan den skal se ut og hvordan den skal fremstå på en side. Det jeg sliter mest med når det gjelder reklame er "blinkingen"/"flashingen". De reklamene som bare viser ukens tilbud og thats it synes jeg faktisk er veldig grei informasjon og få i tillegg til at den forstyrrer meg veldig lite. 

 

 

 

Kim... 

Lenke til kommentar

Må si jeg liker Google Chrome. Kjapp, enkel og lekker å se på. Faktisk er det endelig kommet en nettleser som er på høyde med Opera på det feltet (Mozilla er ikke i nærheten med Firefox). Ting jeg automatisk savner fra Opera som gjør et bytte vanskelig, er notisblokk (med enkelheten det er å lime notiser inn i felter), søke i en side ved å trykke punktum, bla til neste/forrige antatte side / bilde / dokument, skru av css, zoome inn/ut en nettside i sin helhet, overføringsfane og annet smådall og geniale løsninger.

Lenke til kommentar
Må si jeg liker Google Chrome. Kjapp, enkel og lekker å se på. Faktisk er det endelig kommet en nettleser som er på høyde med Opera på det feltet (Mozilla er ikke i nærheten med Firefox). Ting jeg automatisk savner fra Opera som gjør et bytte vanskelig, er notisblokk (med enkelheten det er å lime notiser inn i felter), søke i en side ved å trykke punktum, bla til neste/forrige antatte side / bilde / dokument, skru av css, zoome inn/ut en nettside i sin helhet, overføringsfane og annet smådall og geniale løsninger.

For ikke å si at google kan bruke alt det du produserer og dine nettleservaner til hva de vil :)

Lenke til kommentar
Joda. Ikke at jeg bryr meg om det. Nettleseren er gratis, og kan opplysninger om meg hjelpe dem på noen som helst måte så er det ok.

 

Så det er greit at de tjener penger på opplysninger om deg. Google er tross alt et selskap med avkastning for aksjonærene som formål, de driver ikke veldedighet. Og man bør faktisk være noe skeptisk til at et kommersielt selskap har full kontroll over så store mengder informasjon, også informasjon om den enkelte av oss.

 

Nå er jeg allikevel ikke paranoid i forhold til Chrome, da jeg ser at jeg gir det meste av den infoen når jeg bruker Google via de andre nettleserene, men velger allikevel ikke å ta i bruk Chrome.

 

Et apropos i denne sammenheng. De som ønsker webstatistikk uten å gi Google all informasjonen, er Piwik et alternativ. Langt fra så funksjonsrik som Google Analytics, men den er svært enkel å installere, og fungerer bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...