Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig interessert i måten de skiller ut tabs'ene i egne prosesser og innfører langt mer multithreading. Hender rett som det er at javascript eller flash-ting henger seg og drar ned hele browseren min.

 

Blir også spennende å se hva den nye javascript-motoren deres presterer ytelsesmessig. Google er tross alt geniale på funksjonell design, de har i alle fall lagd mange godbiter tidligere. :)

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis har den så mange forbedringer at den faktisk klarer å skape litt konkuranse på markedet.

Synes faktisk Opera begynner å dra litt mye i det siste. Mend et er kanskje fordi jeg er tabmesteren med minst 20 tabs oppe hele tiden. Hehe

Pøh, jeg ligger vanligvis på rundt 50 faner i Firefox :p

 

Edit: Forøvrig var Google Chrome et spennende konsept. Likte godt lysbildene deres, ny og utførlig måte å presentere et produkt gjennom web.

Endret av Garanti
Lenke til kommentar
Er veldig interessert i måten de skiller ut tabs'ene i egne prosesser og innfører langt mer multithreading. Hender rett som det er at javascript eller flash-ting henger seg og drar ned hele browseren min.

 

Blir også spennende å se hva den nye javascript-motoren deres presterer ytelsesmessig. Google er tross alt geniale på funksjonell design, de har i alle fall lagd mange godbiter tidligere. :)

Det er ikke multithreading, det har alle nye nettlesere. Det er multi prossesing.

 

Så du får en prosess for hver tab. Noe som gir en mye bedre sandboxing. Denne ideen liker jeg godt.

-

http://seo2.0.onreact.com/7-reasons-why-go...r-is-a-bad-idea

Ikke kjempeimponert. Men er litt redd for at de kommer til å implementere svada ja..

Lenke til kommentar

Satt å leste http://www.shauninman.com/archive/2008/09/02/next_on

 

Tenkte at Opera har jo den funksjonen at den går til neste side

ved å trykke space når man kommer nederst.

 

Men de har på http://www.google.com/googlebooks/chrome/index.html gjort en dårlig jobb:

* Bruk av inline javascript

* Bruk av onclick

* bruk av href="#"

 

Og endel andre stygge greier.

Regner med det er fordi man ikke lett skal kunne linke til en spessiell side. Men synes de kunne lagt litt mer jobb i den.

Lenke til kommentar
Det er ikke multithreading, det har alle nye nettlesere. Det er multi prossesing.

Dersom ting var skikkelig multithreada, så skulle vel ikke hele browseren min henge hver gang javascript/flash henger..?

 

Så du får en prosess for hver tab. Noe som gir en mye bedre sandboxing. Denne ideen liker jeg godt.

Ja, jeg nevnte vel at det er en egen prosess for hver tab. De kjører forøvrig også plugins i egne prosesser. Og som du sikkert vet har hver prosess minimum en "thread of execution" så da er jo ting mer multihtreada enn vanlig/firefox-ish.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Bryr meg egentlig mer om hva dette innebærer for webutvikling, enn funksjonene i selve nettleseren. Hvis Google greier å bruke denne nettleseren til det de prøvde med Google Gears tror jeg det kan bli veldig bra. Spesielt geo-info om brukeren som kom i den nye versjonen av Gears kan bli interessant hvis nettleseren blir en suksess og/eller flere nettlesere tar det i bruk. Sannsynligvis vil god mottagelse av Googles nettleser også bety at de andre nettleserne raskere inkluderer funksjonene i Google Gears. Og da kan faktisk nye og kule funksjoner faktisk bli utviklet og implementert raskere enn webstandardene kommer ut. Det kan bety mye for utviklingen av verdensveven.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Syntes "7 Reasons Why Google Chrome, the New Google Browser is a Bad Idea" var en relativt godt innlegg.

 

Jonathan Briggs har hatt foredrag på skolen i dag angående en del forskjellige ting. Endelig en som var opptatt av webstandarder, funksjonalitet, JS og AJAX > Flash. Han snakket også en del om Googles monopol, også om Chrome (fint med en fyr som faktisk er oppdatert) og om hvordan Google får mer og mer kontroll på hva vi skriver, tenker og ikke minst er opptatt av) og at Google Chrome uten tvil er en av Googles måter å hente inn enda mer informasjon.

 

Han pratet en del om at det bare er snakk om tid før flere myndigheter kommer til å se nærmere på Google, som noen allerede har (China f.eks). De har tross alt stort sett monopol på alt søket som foregår i verden, og folk blir bare mer og mer avhengig av det.

 

Var utrolig spennende å høre på han, og hans firma the OTHER media har gjort mye stilig, spesielt med tanke på all deres fokus på funksjonalitet og all tiden de legger i gjennomtenkte løsninger og tilgjengelighet på nettet. Mulig jeg skal søke mitt internship der!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...