Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

@Sebba og Hein:

Klart at man ikke behøver å ha lest W3C dokumentene, men når leverandøren ser ut som et spørsmålstegn når man nevner WAI og WCAG, og man kan nesten høre de tenke som følger, "..hva er dette for noe..", ja da ender de ikke akkurat øverst på lista.

Nå synes jeg faktisk både WCAG 1.0 og WCAG 2.0 (draft) er svært enkle å lese.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WCAG 2.0 er vel kjent for å være så tung å lese at den aldri kommer til å bli brukbar. :)

Bruker du Quick reference, er det faktisk et enkelt og relativt kort dokument. Og det er faktisk ikke så mye mer komplisert en sitatet nedenfor:

# WCAG 2.0 Guidelines

1 Perceivable

1.1 Provide text alternatives for any non-text content so that it can be changed into other forms people need, such as large print, braille, speech, symbols or simpler language

1.2 Provide synchronized alternatives for synchronized time-based media

1.3 Create content that can be presented in different ways (for example simpler layout ) without losing information or structure

1.4 Make it easier for users to see and hear content including separating foreground from background

2 Operable

2.1 Make all functionality available from a keyboard

2.2 Provide users with disabilities enough time to read and use content

2.3 Do not design content in a way that is known to cause seizures

2.4 Provide ways to help users with disabilities navigate, find content and determine where they are

3 Understandable

3.1 Make text content readable and understandable

3.2 Make Web pages appear and operate in predictable ways

3.3 Help users avoid and correct mistakes

4 Robust

4.1 Maximize compatibility with current and future user agents, including assistive technologies

Resten er bare mer detaljert beskrivelse, eksempler og forslag på hvordan gjøre det. Så personlig synes jeg den er særdeles enkel å lese og å forstå. Men at den er svært krevende å implementere på enkelte områder, f.eks "Provide synchronized alternatives for synchronized time-based media", er en annen sak.

Lenke til kommentar
Kim: Sa ikke du at .klasse1.klasse2 fungerte fint i IE6? Nå sitter jeg her igjen, uten at det fungerer. Hverken med uoppdatert IE, på IE SP2 eller IE SP3 fungerer det.

Fungerer ikke nei. :)

-

Noen som vet om en måte å fjerne margin/padding fra hspace/vspace?

IE hører ikke på margin: 0; padding: 0; seff..

Lenke til kommentar
Ja, så hvordan tenkte du at margin/padding da skulle kunne ha noen innvirkning? :)

Du har jo skrevet metoder for å strippe attributtene i hele dag, hva er problemet med dette?

Den stripper for det man ser på siden. Men vspace/hspace vil fortsatt synes i editoren om man bruker IE. Det kan vi ikke ha noe av.

Sitter å prøver å se om jeg kan fjerne det når jeg lagrer editoren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...