Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste gode implementører har ikke sett på WCAG engang, men følger alle relevante punkter fordet. Jeg hadde ikke sett så nøye på den før nå, men må si vi klarer oss bra.

 

Hadde faktisk en kunde som også hadde vært i møte med annen leverandør etter oss, og hadde gått halveis under møtet. Det er tydeligvis forskjell på leverandørene.

Lenke til kommentar

Må faktisk rante litt om CSS for første gong her på tusen år.

 

Eg har holdt på med ny herlig.net (:D) i dag, og komt fram til menyen. Kvart menyvalg er lagra som eit stort bilete som inneheld alle states av det heile (vanlig, :hover, aktiv). Det eg deretter gjer, er å lage generelle stilreglar for #meny a som inneheld storleik, display: block; osv. Enkelt. Deretter, lage ein stilregel for kvart unike menyelement der eg kun angir bakgrunnsbilete til det valget. So far, so good.

 

Når eg deretter vil lage ein generell regel for alle #meny a:hover { background-position: blabla; }, så fungerer det dårlig. Om eg derimot lagar ein regel for kvart unike menyvalg, så fungerer det heilt supert. Why? Får jo 16 lange linjer kode i staden for tre korte, som etter all logikk burde fungert!

Lenke til kommentar
holder på med nytt design. Noen kommentarer til det? 

 

kimthomassen.net i ny versjon

 

Et spørsmål på tampen. Hva kan jeg gjøre for å unngå at bildet i nyheten blir statisk i IE. Fungerer fint i Opera og firefox. Når jeg snakker om IE så er det IE 7 og oppover. IE 6 har jeg droppet.

 

Kim...

Godt design dette her.. :) Savner en logo av noe slag, eller litt større skrift i headeren din, da jeg syntes den er hakket for liten/utydelig.

 

Har du klart dynamisk høyde på denne siden? Så at bakgrunnen den så litt vrien å få til med dynamisk høyde.. :)

Lenke til kommentar

Det er dynamisk høyde på siden min ja. Når det gjelder logo så har jeg ikke laget meg noe logo enda.  Finner ikke noe som jeg liker. Eller jeg mener jeg klarer ikke å lage noe som jeg er fornøyd med. 

 

 

 

Kim...

Endret av Kim T
Lenke til kommentar
Må faktisk rante litt om CSS for første gong her på tusen år.

 

Eg har holdt på med ny herlig.net ( :D ) i dag, og komt fram til menyen. Kvart menyvalg er lagra som eit stort bilete som inneheld alle states av det heile (vanlig, :hover, aktiv). Det eg deretter gjer, er å lage generelle stilreglar for #meny a som inneheld storleik, display: block; osv. Enkelt. Deretter, lage ein stilregel for kvart unike menyelement der eg kun angir bakgrunnsbilete til det valget. So far, so good.

 

Når eg deretter vil lage ein generell regel for alle #meny a:hover { background-position: blabla; }, så fungerer det dårlig. Om eg derimot lagar ein regel for kvart unike menyvalg, så fungerer det heilt supert. Why? Får jo 16 lange linjer kode i staden for tre korte, som etter all logikk burde fungert!

Tror du har gjort noe galt jeg med defineringen på a:hover. Regner med du som har så mye erfaring har gjort det riktige men at det må være en amatør feil en eller annen plass. Jeg bruker jo denne muligheten i mitt nye design. Jeg har definert det slik. 

 

 

ul#main_menu a:hover {
 background-position: bottom;
}

Lenke til kommentar
Er en spansk fyr som holder på med et prosjekt som har mistet den delen av prosjektet som skulle kode. Er snakk om 26 psder som skal slices og kodes. Jeg har jo ikke tid, er på skolen typ 12 timer om dagen.
26 PSD-er? Som i tjueseks peessdeer..? :O

 

 

De fleste gode implementører har ikke sett på WCAG engang, men følger alle relevante punkter fordet. Jeg hadde ikke sett så nøye på den før nå, men må si vi klarer oss bra.
Må si meg enig der. Det er en ting å lese alle mulige slags snirklete og tørre dokumenter, en helt annen å ha en generell forståelse for hva du driver med og hvordan ting skal gjøres.

 

Hadde faktisk en kunde som også hadde vært i møte med annen leverandør etter oss, og hadde gått halveis under møtet. Det er tydeligvis forskjell på leverandørene.
Klart det. Vi får visst alle kundene vi er i kontakt med for tida, om de er i riktig segment, da. :)

 

Var kun akkurat background-position som ikkje ville ta seg i bruk uten !important.
Høres ut som en ekstremt dårlig løsning.

Du kan vel forresten uansett ikke angi bakgrunnsposisjon med koordinater, uten å måtte lage spesifikke regler for hver enkelt menypunkt (om de da varierer i bredde) når du har én sprite for hele menyen?

Lenke til kommentar
Du kan vel forresten uansett ikke angi bakgrunnsposisjon med koordinater, uten å måtte lage spesifikke regler for hver enkelt menypunkt (om de da varierer i bredde) når du har én sprite for hele menyen?

 

Har éit bilete per menyvalg, så jo, det går fint. Det rare var at alt anna fungerte som normalt, men background-position trengte !important for å slå til. :shrug:

 

Kan legge ut koden seinare, remind me 'bout it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...