Lovskogen Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 Iallefall legge inn Ubuntu i VMware :-) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Da har jeg endelig fått approved min første Facebook-app Brukes til å sjekke værmeldinga fra Facebook. Det kommer mer funksjonalitet etter hvert, som gjør den enda mer relevant å bruke på Facebook (værmelding for events, feks). Opplever det for øvrig som veldig givende å lage Facebook-apps, det anbefales å prøve ut hvis man får en idé. Edit: Den krever sånn halvveis at man bruker det nye Facebook-designet, fordi jeg ikke har gidda å tilpasse den til det gamle, siden det uansett snart skal fases ut. Endret 25. august 2008 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 Stilig Trur likevel eg kjem til å bruke den faktiske yr.no for å finne ut kva været blir Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 Er det dine Google Ads der nede til høyre, Snikael? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 Haraldson: Seff Men tviler på at det blir de helt store inntektene. Er jeg heldig, får jeg dekket serverkostnadene, liksom. Slik jeg ser det, så utgjør appen nå mest en enklere måte å sjekke Yr på. Som sagt kommer mer Facebook-spesifikt rettede funksjoner når jeg får tid Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Nå ble facebook litt mer oversiktlig ja! Edit: Errr. Var bare Facebook som ikke greier å vise annet enn Events og Friends – og alle de er på én linje, så det så pent ut. Endret 25. august 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 Haha, så buggen så bra ut? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Fikk nettop denne e-posten av min mor. BIG VIRUS COMING!> LES & videresend ! > > send dette til dine kontakter umiddelbart. > > Videresend dette mail til alle venner, familiemedlemmer og kontakter! > > Åpne ikke noen budskap med > en bilag med tittelen 'postkort fra hallmark' uavhengig av hvem som har > sendt det til deg.Det er ett virus som åpner ett postkortbilde, som > deretter sletter hele harddisken C i din data. Dette viruset kommer til > å tas imot av noen som kan ha din e-postadresse i sin kontaktliste. > Det er grunnen til at du må fortelle dette til alle > dine kontakter. Det er > bedre å få dette budskapet 25 ganger enn å ta imot viruset > og åpne det. > > Om du får en > mail kalt POSTCARD, 'selv om det er sendt fra en venn, ikke åpne > den! Slå av dataen med en gang. > > Dette er det > verste virus som har blitt annonsert av CNN. Microsoft > sier dette er noe av de verste virus noensinne. Dette viruset oppdaget > McAfee igår, og det finns ingen reparasjon for denne type virus ennå. > Dette viruset ødelegger harddisken, > der vital informasjon oppbevares. > Send til alle, bedre å få flere av denne enn å få virus. > Det gagner oss alle! Som om ikke det var nok var e-postlisten over folk som hadde videresendt den lang som et uvært (sikkert 300-400 personer siden i dag tidlig!). Min meg på at jeg må holde et lite IT-kurs for henne. Redigert: Kurset burde vel også holdes for de ørten legene, advokatene og siviløkonomene som også hadde videresent den. Endret 25. august 2008 av JonT Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 Jepp! Skru av PCen med ein gong....og aldri skru den på att?! Nice. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 25. august 2008 Rapporter Del Skrevet 25. august 2008 Hva mener dere er greie tegn å ha med i en URI? Finnes det en RFC for det? Eller aller helst, kanskje en oppsummering av en RFC.[...] Føler meg egentlig bare komfortabel med å bruke "_-!" i URL-er. For hva med en mod_rewrite-regel som gjør om URL-en til /bruker/.brukernavn/? Er dette greit, eller er det fyfy? Tja, alle tegn som funker å putte inn i en url, må du gjerne putte inn i en url. Hvilket betyr samtlige UTF8-tegn, om jeg ikke tar helt feil. Såklart, noen (ca ~70%) sitter fremdeles med IE, så kan være lurt å begrense seg til ISO-8859-1. Men kluet med url'er er jo at de bør være leslige. Iallefall om du håper at folk skal kunne huske de. Copy/paste av en lesbar url er jo også å foretrekke fremfor en ørtenhundre lang tekststreng med random bokstaver... Mod_rewrite er langt fra fy-fy, hvorfor skulle det være det? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 Arve... ... og du kan sjå det <a href="...">her</a>. Lenkjetekstar. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Arve...... og du kan sjå det <a href="...">her</a>. Lenkjetekstar. Hah, det måtte komme. Ja-ja. Har endra det ein liten smule. Første innlegget ditt på tusen år, og så kjem du med sånn krass kritikk? Endret 26. august 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 (endret) Hva synes folk om den menyartiklen på ALA, vurderer å ha det som et option. Så man kan ha slik effekt på noen design. Er det tacky? Endret 26. august 2008 av Haraldson La til lenke. Skjerpings Sebba. Lenke til kommentar
shoop! Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 [ ... ] For hva med en mod_rewrite-regel som gjør om URL-en til /bruker/.brukernavn/? Er dette greit, eller er det fyfy? Tja, alle tegn som funker å putte inn i en url, må du gjerne putte inn i en url. Hvilket betyr samtlige UTF8-tegn, om jeg ikke tar helt feil. Såklart, noen (ca ~70%) sitter fremdeles med IE, så kan være lurt å begrense seg til ISO-8859-1. Men kluet med url'er er jo at de bør være leslige. Iallefall om du håper at folk skal kunne huske de. Copy/paste av en lesbar url er jo også å foretrekke fremfor en ørtenhundre lang tekststreng med random bokstaver... Mod_rewrite er langt fra fy-fy, hvorfor skulle det være det? Det jeg mente med om mod_rewrite var fyfy var følgende: Hvordan vil forskjellige nettlesere tolke følgende URL-er: http://example.tld/user/#username http://example.tld/user.php?username=#username http://example.tld/user/?brukernavnmedfuzzytegn=heihei (brukernavn er uthevet med fet skrift) Så da blir spørsmålet igjen, hva er det trygt å holde seg til? Input blir selvfølgelig sanitized før det når DB-en, så det er ikke det jeg er redd for. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 Hvordan vil forskjellige nettlesere tolke følgende URL-er:http://example.tld/user/#username http://example.tld/user/?brukernavnmedfuzzytegn=heihei Så da blir spørsmålet igjen, hva er det trygt å holde seg til? Input blir selvfølgelig sanitized før det når DB-en, så det er ikke det jeg er redd for. Den beste strukturen slik jeg ser det er det første eksempelet ditt. Dette gjør også at søkemotorer indekserer hele nettsiden din, i motsetning til de to andre alternativene der søkemotorer stripper bort ekstra parametere og derfor bare indekserer én fil. Når det gjelder eksempel 1/2, så er # et reservert tegn i adresser, som refererer til et anker/en ID på et dokument. Det som skjer i praksis er at nettleseren hopper til elementet med ID-en "username", og ingenting etter #-tegnet i adresselinjen vil bli sendt til serveren. Så det beste forslaget mitt er en adresse som ser omtrent slik ut: http://example.org/user/username/ Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. august 2008 Rapporter Del Skrevet 26. august 2008 Første innlegget ditt på tusen år, og så kjem du med sånn krass kritikk? Haha, det var ikke meningen å skrive bare for å være kritisk, men jeg følte det var på sin plass å få allmennheten til å fokusere på å oppnå gode lenketekster igjen Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. august 2008 Rapporter Del Skrevet 27. august 2008 Tor er blitt den nye Henrik "Jeg er for kul til å lese Smashing" Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. august 2008 Rapporter Del Skrevet 27. august 2008 Pss, er bare så mye vas der - noen ganger har de gode artikler. Bytter snart navn til Tor Lied, ja. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. august 2008 Rapporter Del Skrevet 27. august 2008 Har for tiden noen sider på Servage gjennom Rødøye, men de er jo så forbanna treige! Noen som har tips til en ikke alt for dyr host, helst i Norge, som koster under 500 kroner i året? Lagringsplass og lignende er ikke så viktig, men stabilt og raskt er viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå