Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har folk sett nye Aurora-konseptet fra Mozilla? Masse fancy 3d-greier og docker i alle retninger, men usability tipper jeg er ca. under null. Hadde vært fint om Mozilla-folkene heller kunne brukt tiden sin på noe fornuftig. :)

Synes egentlig ikke at selve konseptet med å visualisere bokmerker og logg var så dumt. Det er klart at alle de fancy swosh- og fade-effektene kan være litt over the top, men hvis man ser på det som et konsept og ikke et ferdig produkt vil jeg ikke kalle det bortkastet tid.

 

Jeg merker at jeg hater å bookmarke sider, fordi jeg aldri husker hvilken side det gjelder bare ut fra tittelen. I tillegg er det så jævla herk å kategorisere bokmerker i mapper, og alle mappene blir alltid så store at jeg ikke husker hvor jeg skal finne frem bokmerket jeg leter etter. Automatisk kategorisering, visning av relaterte nettsider og å ha muligheten til å se et screenshot av nettsiden synes jeg hadde vært ekstremt praktisk iallefall :)

Lenke til kommentar
Jeg merker at jeg hater å bookmarke sider, fordi jeg aldri husker hvilken side det gjelder bare ut fra tittelen. I tillegg er det så jævla herk å kategorisere bokmerker i mapper, og alle mappene blir alltid så store at jeg ikke husker hvor jeg skal finne frem bokmerket jeg leter etter. Automatisk kategorisering, visning av relaterte nettsider og å ha muligheten til å se et screenshot av nettsiden synes jeg hadde vært ekstremt praktisk iallefall :)

Hadde samme problem, men har du prøvd Stumbleupon?

Lenke til kommentar
Jeg merker at jeg hater å bookmarke sider, fordi jeg aldri husker hvilken side det gjelder bare ut fra tittelen. I tillegg er det så jævla herk å kategorisere bokmerker i mapper, og alle mappene blir alltid så store at jeg ikke husker hvor jeg skal finne frem bokmerket jeg leter etter. Automatisk kategorisering, visning av relaterte nettsider og å ha muligheten til å se et screenshot av nettsiden synes jeg hadde vært ekstremt praktisk iallefall :)

Delicious gir deg jo "populære tagger for denne siden", så det er jo ikkje verre enn å mekke eit script som sjekker desse, og legg dei til.:)

Lenke til kommentar
Slikt skulle vi hatt for offentlige nettsteder i Norge også;
... confirm that your website complies with and will continue to comply with the accessibility recommendation for public sector sites, that is, W3C WAI Level AA. Failure to comply with this may result in the name being withdrawn.

 

http://www.cabinetoffice.gov.uk/government...ons_of_use.aspx

 

Da hadde nok 90% failet godt.

 

 

og denne lo jeg av:P

 

Genialt! Fyren har peiling og, jo.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

KK. Eg og Tor har hatt en diskusjon på MSN no angåande valg av programmeringsspråk, og eg vil gjerne ha innspel på det heile.

 

Eg meiner at det er en bra ting å lære seg språk/rammeverk som .JSP eller (whatever).NET fordi det er masse brukt i praksis rundtomkring. Dessuten har eg på en måte fått opna auga i den retningen og, og ikkje kun mot PHP, Django og denslags som blir diskutert her i kaféen og liknande. Derfor har eg heller ikkje noko i mot at NITH "tvinger" meg inn i det. Eg ser på det som naivt å meine at PHP, Django og Ruby er dei einaste alternativa der ute, slik Tor til ein viss grad vil fram til.

 

Tor meiner at det er dumt av NITH å "tvinge" på folk ting som Java og .NET, fordi det fjerner en frihetsgreie. Han meiner og at f. eks. Django eller Ruby on Rails hadde vore et langt betre valg av språk dersom folk skulle ha lært seg noko, og at .NET eller .JSP er umoderne og "dårlig", samt at det ikkje er gode utviklingsmiljø for desse språka.

 

Innspel plx.

Lenke til kommentar

Hei-hei, det var jeg som brukte ordet 'naivt' om deg, ikke du om meg :p

 

Jeg mener man burde tenke over hvilket miljø man vil ende opp i. Og jeg tror at noen som interesserer seg for serverside utenfor studieplassen, tar et eget valg av språk, og om dette er til deels PHP, eller iallefall python-basert - vil komme i miljøer som er mer 'agile' og moderne enn om man velger et språk som .Net eller JSP. Jeg tror miljøet rundt de to sistnevnte gjerne er der man sitter og bygger sider med veldig strenger rammer og mye byråkrati rundt seg - mye fordi dette er to språk som gjerne studieplasser bruker.

 

Et annet punkt, som jeg ikke vet om stemmer, er om tilbudet av JSP eller .Net har noe med en kobling mellom Microsoft/Sun og studieplassen - det virker slik for en utenforstående som meg, iallefall.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...