Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sparks: Heilt ærlig, du finn ikkje gode ergonomiske stoler i den prisklassa. Er det ikkje sånn at du driv ditt eige foretak? Da kan du jo berre kjøpe ein stol på foretaket, for å så skrive den av som utgift. MVA får du også att. :)

Har sjølv ein fire-fem år gammal Håg H05 5500, og den er knallgod. Denne er i ei litt anna prisklasse (rundt 10 000,-), men den held livet ut. Ser at det ligg eit par brukte ute på Finn, blant anna denne.

Lenke til kommentar

Det er ingen her som kjeder seg på en gråværsdag? Jeg har holdt på med versjon 2 til Juvenorge.com en stund, men så bestemte hardisken seg for å krasje. Sitter nå på mutterns jobb-pc og har derfor ikke "lov" til å laste ned ftp-programmer, notepad+ eller annet jeg trenger for å kode ferdig siden.

Spørsmålet er rett og slett om noen har lyst til å kode siden ferdig? Grunn-layouten ligger der og alt er solid kodet. (I hvert fall håper jeg det). Med mangler kort og godt litt marginer, padding og lignende rundt forskjellige elementer for å få det ferdig. Skisse ligger på serveren og alt av bilder er klippet og klart.

Noen interesserte? Siden finnes HER, Css her og bilder her.

Takker utrolig hvis noen har lyst til å leke seg litt med dette.

Thomas.

Lenke til kommentar
sparks: Heilt ærlig, du finn ikkje gode ergonomiske stoler i den prisklassa. Er det ikkje sånn at du driv ditt eige foretak? Da kan du jo berre kjøpe ein stol på foretaket, for å så skrive den av som utgift. MVA får du også att. :)

Har sjølv ein fire-fem år gammal Håg H05 5500, og den er knallgod. Denne er i ei litt anna prisklasse (rundt 10 000,-), men den held livet ut. Ser at det ligg eit par brukte ute på Finn, blant anna denne.

Må ikke foretaket omsette for en hel del, og ha 33 000 i momsavgifter før en kan trekke fra momsen på slike innkjøp? Fin stol ja, mulig den blir litt stor til leiligheten!

Lenke til kommentar

Du må registrere deg som MVA-pliktig iallefall, og du får (så vidt eg veit) ikkje trekke frå moms på varer med mindre bedrifta har ei reell inntekt og eit overskot. Når du er enkeltmannsforetak er dog ikkje det eit problem, sidan alle dine inntekter på sett og vis er eit overskot inntil du handlar varer du kan trekke frå moms på :)

Lenke til kommentar

Ikkje dumt!

Ein god kontorstol er iallefall eit must i mine auge når du skal sitte på den i timesvis kvar dag. No når eg er heime i Førde for ferien og berre har ein gammal drittstol kjenner eg veldig fort at eg blir fort sliten i ryggen av å sitte på den kontra den eg har heime i Oslo. Well worth the money med andre ord.

Lenke til kommentar
Du må registrere deg som MVA-pliktig iallefall, og du får (så vidt eg veit) ikkje trekke frå moms på varer med mindre bedrifta har ei reell inntekt og eit overskot. Når du er enkeltmannsforetak er dog ikkje det eit problem, sidan alle dine inntekter på sett og vis er eit overskot inntil du handlar varer du kan trekke frå moms på :)

Du blir momspliktig og får MVA i tilknytning til orgnummeret ditt når du passerer 50.000 i omsetning i løpet av 12mnds. Overskudd er etter hva jeg vet ikke noe krav.

Lenke til kommentar

Du blir momspliktig og får MVA i tilknytning til orgnummeret ditt når du passerer 50.000 i omsetning i løpet av 12mnds. Overskudd er etter hva jeg vet ikke noe krav.

Okk. Men det går vel og an å registrere seg som MVA-pliktig om du vil det før passerte 50.000 trur eg. Mulig det er då det er krav til overskot. Synest eg las eitt eller anna slik ein stad, men er ikkje heilt fullstendig sikker :hmm:

Lenke til kommentar

Hvordan takler deres editorer image alignment?

I kompetende nettlesere kan man jo skrive noe alà:

img[align="right"] {
margin: 0.5em 0 0.5em 1em;
}

Men IE er jo seff ikke med på den. Skal jeg bruke class="left/right" må editoren skrives om, noe jeg heller ikke er så klar for..

Problemet er å få det likt i editoren og på nettsiden. Jeg har en document_parser som leser igjennom alt fra editoren og fikser på det, men denne kjøres naturligvis ikke i editoren og da blir det seendes forskjellig ut.

Lenke til kommentar
Men IE er jo seff ikke med på den. Skal jeg bruke class="left/right" må editoren skrives om, noe jeg heller ikke er så klar for..

Det kjem vel etter kvart. Align-attributten er uansett lame og oldschool, sååååååååå.... det ser ut som du har litt arbeid å gjere :p

Må jo hacke den dumme editoren til å bruke en class istedenfor align attributt da!

Og mtp at vi lanserer på mandag tror jeg ikke det er så god stemning for å begynne med det nå. De har nok annet å gjøre :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...