Lovskogen Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 "Sucks" eller "This sucks" er jo en stupid comment da, men om den retter på skrivefeil så er det jo bare dustete Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Vel, å filterere bort teit innhold er litt.....subjektivt og vanskelig? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Tror ikke det, teite kommentarer har ganske like trekk. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Regner med den tar engelsk. Tror mye av det vi skriver her fort kan bli borte igjennom et sånt filter Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg testet å skrive "sucks" som det eneste i kommentaren, og det gikk helt fin igjennom filteret. Hadde på ein måte ikkje heilt forventa noko anna. Einaste feilen der er manglande punktum og stor forbokstav. Forsåvidt vesentlig, men ingenting samanlikna med "OMG TOR ER LOLOLOLDUM LOLOL! OMGOMGOMG!" som den saken der ser på som dumt. Det er jo alment kjent at youtube-kommentarer er de dummeste på planeten, så jeg tenkte å teste med noe derfra; omg is that guy on drugs, if i tried that i would have broken eveyr bone in my body... and thats be4 i got on tramp hahaha na that was fuckin awesome as... if only everyone could set a world record Text is not likely to be stupid. Skuff. Hadde vært fint om den hadde fungert, hadde lett brukt den i fremtidige prosjekter. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Hmm, poeng, poeng. Kanskje den blir bedre etter kvart Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 PatternTap - Virker ganske ålreit, mye fin bruk av JS på den siden, og ganske enkel å bruke. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 PatternTap - Virker ganske ålreit, mye fin bruk av JS på den siden, og ganske enkel å bruke. Bedre enn mange andre jeg har sett. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Til og med Tors design er jo der! http://patterntap.com/tap/pattern/1587604881481be0b4653d7 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Litt dårlig at det ikke står hva bildet viser når man er inne på det. Er det typografi dette skal være eksempel på liksom? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Når jeg endelig setter Opera som default nettleser på Macen, slutter dritten å fungere. Monument70 ligger under Layout på PatternTap. Endret 29. juli 2008 av sparks Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) …og "Images" og "Typography". Bruker folket Fluid her? Hadde berre Gmail hatt støtte for lydvarsling ved ny epost hadde dette vore gull. Endret 29. juli 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Har du ikke prøvd GMail Notifier Henrik? Fungerer fint her, med lydvarsel :-) Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Ser at Apple bruker kun ett bakgrunnsbilde for hele menyen sin, mens jeg bruker et for hvert menyelement. Av ren nysgjerrighet, hvilke fordeler har dette i forhold til loadetider osv? What is ze best practice? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Trur kanskje filstorleiken for eit stort bilete er større enn for mange små til saman, men du slepp jo å ha meir enn ein spørring mot serveren for å få tak i fila, så alt i alt vil eg ikkje tru forskjellen er den heilt store. Spesielt ikkje i dag når både serverane og internettforbindelsane har blitt så raske som dei er. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 APPLE = KINGS, så gjør de som de gjør. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) sparkie: Hater den bobla som Gmail Notifier viser, så Google Notifier er sletta for lenge sidan. Endte opp med ei eiga løysing med Python, launchdaemon, feedparser og Cocoa som spelar av ein lyd viss nye mailer kjem. Kiman: Når du kjem opp i like mange sidevisninger som Apple har, er det absolutt meir besparande for serveren å sende éi fil som er litt større enn 30 filer som til saman er mindre. Easy Peasy. Endret 29. juli 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Var det jeg tenkte i forhold til at de sikkert har mer enn nok sidevisninger. Gjelder jo at bilde ikke er så veldig stort da. Men som Tor sier, Apple er jo KINGS, så man bør gjøre som dem gjør. Edit: Klok virker som en rimelig bra, men i mange tilfeller litt for simpel, time tracker I hvert fall en smooth AIR-app uansett. Endret 29. juli 2008 av Kiman™ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 (endret) Faktisk så tenkte eg aldri over at Apple har fryktelig mange sidevisningar. Kanskje det har gått litt langt inn på meg å drite i Apple? Og kvifor skal tab-knappen plutselig gå frå hurtigsvarfeltet til noko heilt anna enn Svar-knappen? Du må faktisk trykke to gonger. Knallbra usability! Endret 29. juli 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Ser at Apple bruker kun ett bakgrunnsbilde for hele menyen sin, mens jeg bruker et for hvert menyelement. Av ren nysgjerrighet, hvilke fordeler har dette i forhold til loadetider osv? What is ze best practice? Jeg har gjort det samme med layouten på Russ.no som et eksperiment, men jeg har ikke merket de helt store forskjellene i belastning på serverne våre når det gjelder dette tilfellet. Som Arve sier tror jeg forskjellen er ubetydelig for vanlige småsider, men for nettsider med ekstremt mange sidevisninger er det helt klart besparende å kutte ned på antall requests mot serveren pr. sidevisning. Vi har likevel merket en markant forskjell i belastningene på serverne for Russ.no etter at vi slo sammen alle CSS- og JS-filene og satte opp en god cache/komprimeringsløsning for disse filene (kuttet ned fra 10-12 requests for å hente alle CSS/JS-filer til 2 requests). Jeg tror det er en god vane å tenke på å spare serveren for unødvendige requests og slå sammen bilder og andre filer på denne måten. Når det gjelder filer som alle besøkende uansett må laste (layouts, menyer, statiske CSS/JS-filer, etc.) er det nok gunstig å slå sammen så mye som mulig for å redusere antall requests, men når det gjelder filer som kun er tilgjengelig på enkelte sider (ikoner, nyhetsbilder, o.l.) så tror jeg det beste er å hente filene når de trengs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå