Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I morgen feirer jeg og en venninne 20-årsdag(er), så bare til å poppe innom. Alt etter 19-20-ish er godkjent.

Men hvis det var kafé-møte-ting du ville ha kan vi godt ta en grillings hos meg på tirsdag. Eventuelt neste helg hvis jeg ikke drar til london.

Lenke til kommentar

Syntes den var fin ja, men jeg mener at Batman-karakteren er litt flau. Spesielt den dype, mørke stemmeforvrengningen. Heldigvis var slosscenene litt bedre denne gangen, men syntes det var en del ting i filmen de fint kunne gjort annerledes da de gjorde ting litt mer kompliserte enn de kanskje trengte.

Lenke til kommentar
ØMS (ZeroMS) - Fritt kømeldingssystem.

Orginal bruk av Ø-bokstaven i hvert fall.

Wow, virker kjapt, altså! Mitt system (basert på memcache, med erl og python-bindinger) klarer 150 000 separate beskjeder på ca. 11 sekunder i Python, og omtrent 3-4 sekunder ved bruk av Erlang. Erlang har jo sitt eige meldingsutvekslingssystem, som er sagt til å vere veldig kjapt, men interoperabilitet er i mine auge viktigare enn 2-3 sekunder her og der. :)

 

Heile poenget med meldingsutvekslingssystem som dette er jo at brukeren ikkje skal trenge å vente på bekreftelser osv, og da går det fint an å vente litt på baksida. Det står veldig lite om ressursbruk på ØMQ si side –– veit du noko om det?

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Noen som har gode idèer til navn på domene? Jeg er kombinert webdesigner/utvikler som tar bilder og skriver litt. Kommer til å ha en selvlaget blogg/dagbok samt bilder, portfolie og kanskje litt annen tekst. Jeg vil ikke ha noe cheesy à la fiskebolle.no, men vil heller ikke navnet mitt som en del av domenet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...