Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jorgis: Er det ein grunn til at du anbefaler Sourceforge over resten? Bruker ikkje SF fortsatt CVS til revisjonsbehandling?

 

...gløymde sjølvsagt å seie: Mikael – dette ser fantastico ut! Er litt usikker på kva du bør gjere, men om du lanserer det som Open Source får du heilt klart ein del cred. i dei kretser som evt. skulle trenge dette. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
jorgis: Er det ein grunn til at du anbefaler Sourceforge over resten? Bruker ikkje SF fortsatt CVS til revisjonsbehandling

 

CVS/SVN, du velger selv. Skal også være mulig (ettersom du får SSH-tilgang) å sette opp andre løsninger.

 

Er ikke Google Code og GitHub bedre og mer populære enn SF idag?

 

GitHub er i hvert fall det beste alternativet hvis du vil at andre skal videreutvikle koden din, men krever at du setter deg inn i Git.

 

Er ikke GitHub og Google Code bare ren kildekode-håndtering? Grunnen til at jeg nevnte SF var fordi de også håndterer båndbredde for nedlastinger, gir deg gratis webplass, SSH-tilgang for crontabs, gratis ticket-system m.m. Mange av de store SF-prosjektene bruker flere hundre GB båndbredde daglig, uten å betale en krone. :)

Lenke til kommentar

Tid for å oppgradere webhotellet mitt - trenger sannsynligvis flere databaser og noen GB lagringsplass. Har brukt one.com i et års tid uten noen som helst problemer og med god hastighet på nettsidene jeg har liggende der. Men dessverre tilbyr de kun én database og en eller annen latterlig begrensning på nedlastinger. Hvis en relativt stor nedlasting fra mitt webhotell krever for mye så den hindrer andre brukere, så blokkerer de nedlastingen - ut fra sånn jeg kunne forstå det på kundeservicedama jeg snakket med. Ufattelig dumt hvis serverne deres har stor trafikk og kunden ikke får lastet ned en viktig fil fra mitt webhotell!

 

Det med serverplass vurderer jeg å løse ved å bruke f.eks Amazon S3, betal for det man bruker - og det er billig. $0.20 per GB trafikk og $0.15 per GB lagret - ikke verst egentlig. Da trenger jeg ikke mer enn ~5GB på webhotellet(fint med god plass). Dersom noen har erfaringer med S3 vil jeg gjerne høre om disse - men ut i fra at NETTUTS, PSDTUTS +++ bruker S3 regner jeg med at det er en god løsning.

 

Men så er det det med pris da. For 340,- i året får jeg 10GB lagringsplass og det meste til fri bruk hos One.com bortsett fra de stygge begrensningene jeg har nevnt over. Har ikke funnet noen andre hosting-tjenester som matcher dette, og har egentlig ikke planer om å bruke mer enn 500,- i året på hosting. Dersom noen har noe å anbefale vil jeg gjerne høre om det. Trenger minimum 2 databaser siden jeg skal ha minst 2 WP-installasjoner (min egen nettside + klientinnloggingssystem).

 

At serverne til hostingtjenesten + kundeservice er basert i skandinavia er et krav.

Lenke til kommentar

Servetheworld og Subsys er populære her i kaféen iallefall.

 

Sjølv har eg STW, og har klart meg fint med dei i nokre år no. Køyrer både systadmedia.no og herlig.net på eit webhotell, pakke 2. Ingenting vesentleg å klage på eigentleg, rask tilgang, ubegrensa epostadresser, databasar, subdomener, FTP-logins, støtte for det meste av språk som er aktuelt, eit godt kontrollpanel og statistikk. Alt i alt ein pakke eg er fornøyd med iallefall. Svarar fort på epost og har serverane i Noreg.

 

Etter serveroppgraderinga dei hadde for ca 1,5 år sidan (??) har det vore om lag ingen nedetid heller.

Lenke til kommentar
Servetheworld og Subsys er populære her i kaféen iallefall.

 

Sjølv har eg STW, og har klart meg fint med dei i nokre år no. Køyrer både systadmedia.no og herlig.net på eit webhotell, pakke 2. Ingenting vesentleg å klage på eigentleg, rask tilgang, ubegrensa epostadresser, databasar, subdomener, FTP-logins, støtte for det meste av språk som er aktuelt, eit godt kontrollpanel og statistikk. Alt i alt ein pakke eg er fornøyd med iallefall. Svarar fort på epost og har serverane i Noreg.

 

Etter serveroppgraderinga dei hadde for ca 1,5 år sidan (??) har det vore om lag ingen nedetid heller.

 

Er godt fornøyd med Subsys jeg også :) En av de få hostene jeg ikke har hatt problemer med, faktisk.

 

Da er jeg endelig hjemme igjen. Kom hjem fredag, men dette er første dagen jeg faktisk er her. Hehe.

 

Skjedd noe spennende i kafeens verden?

 

.. nei! :fun:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Slicehost et par ganger, og det er en skikkelig god og billig VPS-løsning. Til alle middels/store prosjekter anbefaler jeg det uten å nøle! Supporten er også fantastisk. De vet virkelig hva de driver med, og de gjør det ikke bare for å tjene penger. De har en virkelig god kontakt med kundene, og det tjener de på :)

 

- edit -

og det ble et stk. veldig rotete innlegg. Jeg mangler et par døgn med søvn nå, så god natt *sovesmiley*

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg mediatemple og er kjempefornøyd med de. Har over et dusin domener, og aldri opplevd mer enn noen få problemer, og de var løst i løpet av noen timer. Det beste er support. Jeg får svar på threads i løpet av noen timer. Også er telefonene åpne 24/7/365. De har også et internt forum hvor utviklerne faktisk hører på tilbakemeldinger, og andre hjelpsome kunder.

 

Om du jobber på en Mac kan du ta en titt på dette: http://mediatemple.net/labs/xv/

For dere andre som bruker Ubuntu: http://mediatemple.net/labs/ubuntudv/

 

Hoved ulempen er at (mt) koster litt mer enn de andre. Ellers har jeg hørt en god del bra om Mosso (http://www.mosso.com/), som koster enda mer... Men personlig synes jeg virkelig ikke at hosting er noe jeg risikerer å kutte budsjettet på.

Lenke til kommentar
Oppdrag på jobben denne uken: Design 2 corporate maler om dagen.

 

You'll find me in Photoshop!

Nais! Sitter vist 3 aper i Serbia som skal fikse småting. Så jeg lager bare layout osv, så fikser de resten.

 

-

 

Fått på plass 404 handling:

http://sebs.ng5.as/contact2

Trykker du på 404 Test skal du få noe annet fordi det er feil intern linking.

Og ja, jeg får en mail hver gang :(

 

Litt vanskelig å teste søkemotor feil, men skal fungere det også :)

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...