Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har brukt noe á Fx.Scroll på en moteside - men kan tenkes vi skrev denne fra scratch, ekke sikker. Funker i Opera jaffal.

Jeg har brukt Fx.Scroll før, men det jeg ville få til med denne klassen var å slippe å skrive javascriptet hver gang.

 

Den siden var ganske kul må jeg si, men jeg hadde satt opp hastigheten.

 

Feks. på den Noa Noa siden du linket til så måtte dere skrive dette: http://brika.skryt.no/sitefiles/62/js/scroll.js , som bare kan brukes til den siden, altså ikke noe gjennbruk. Det min klasse skal få til er at man bare trenger å skrive:

<a href="#two" class="mScroll" rel="frame item-two 2000">Scroll to frame two</a>

Så vil 'frame' elementet scrolle til 'item-two' elementet. Også endrer den window.location sånn at man kan sende lenker til andre slik at siden automatisk scroller til 'item-two'. Også har jeg skrevet en funksjon som gjør at back/forward knappene (også om du endrer urlen manuelt) i browseren fungerer. Alt fungerer som det skal i Firefox og Safari, men er rimlig overrasket over hvorfor det ikke gjør det i Opera, og det værste er at jeg ikke får noen feilmelding...

Lenke til kommentar
Den Noa Noa sida var rå! Likte absolutt ideen med scrolling rundt som frister kundene til å lese mer!

 

Takk, takk - syns den ble ganske pen og fiffig selv :) Venter bare på at kunden skal fylle inn og bruke siden.

 

Kjekk kritkk av last.fm sin nye look, første kommentar;

"Whatever.

How can i get the old layout back?! This is back to the 90ties."

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar

 

Endelig, loathsome smile.gif

 

@MC2: Om du lurer på noen angående Mootools så spør ivei. Om ikke jeg vet svaret, vet sikkert noen andre det.

Siden problemet er ganske vanskelig å forklare så laget jeg en tråd om det i javascript forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=982819

 

I bunn og grunn er det denne (http://graphiclesign.com/dev/mScroll/main.html) som ikke fungerer i Opera, og det merkligste er at jeg ikke får noen feilmelding fra Dragonfly. Er helt blank nå.

 

Nå har jeg endelig fått den til å fungere i Opera 9 og IE7.

 

IE7 likte ikke "trailing commas", altså: {hello: 'foo', world: 'bar',}.

10 poeng til den som klarer å gjette hva Opera ikke likte. Ingen? Det var at et element inni et element på 800px hadde en bredde på 9999%. Dersom man satte bredden til 9999px, så fungerte det. Så otrolig sært...

 

Hadde vært kult om noen kunne hjelpe meg å sjekke om den fungerer i IE6. Thanks!

Lenke til kommentar
Last.fm er ute av beta-perioden, og nye designet er offisielt lansert :) Hva synes dere? Jeg har selv vært med å utvikle deler av "mini-feeden".

 

Personlig liker jeg det nye mye bedre.

Hvis du var litt med, vet du hvorfor de ikke hørte på betatesterne angående designet? Virker som om de har sagt i fra på forhånd, og de ignorerer de i blogposten også. Syns det var litt rart.

Lenke til kommentar
Last.fm er ute av beta-perioden, og nye designet er offisielt lansert :) Hva synes dere? Jeg har selv vært med å utvikle deler av "mini-feeden".

 

Personlig liker jeg det nye mye bedre.

Hvis du var litt med, vet du hvorfor de ikke hørte på betatesterne angående designet? Virker som om de har sagt i fra på forhånd, og de ignorerer de i blogposten også. Syns det var litt rart.

 

Nå skal jeg ikke si meg 100% sikker, men det har vært slik som det er ved hver eneste nye release. Forrige gang var det stor ståhei, og før der igjen (med Audioscrobbler). Tidligere vet jeg ikke :) Jeg vet at betaperioden var primært for å renske ut kritiske bugs (ble funnet overraskende få faktisk), optimalisere samt. fikse på detaljer. Designet kommer nok til å bli som det er en god stund nå, folkene der er sta.

 

Selv synes jeg det funker veldig bra etter å ha brukt det en stund nå. :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er kjipt at jeg ikke kan høre på spillelister uten å være subscriber lenger. Da jeg i det hele tatt fikk til å spille den av, og ikke bare høre previews. Jaja, får vel kopiere over musikken min til jobb-pcen da. Syns ikke designet er så veldig pent, men liker de store artistbildene, og når jeg setter meg mer inn i "Library"-konseptet er det sikkert bra det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...