Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Skulle ha kontrollert avspilling av embeddet video fra Youtube/Viddler/liknende via JS. Finnes det noen måte å gjøre det på, eller må det bli med drømmen?

 

Skulle ha startet videoen automatisk på et gitt tidspunkt, helst også kjørt en JS-funksjon når filmen er ferdig.

 

 

Edit:

Uff, beklager. Fant på noen klokere søkeord, og fant Youtubes JS-API. :)

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Magnus:

 

<address>-tagen har du tydleigvis glemt :)

The ADDRESS element may be used by authors to supply contact information for a document or a major part of a document such as a form. This element often appears at the beginning or end of a document.

 

For example, a page at the W3C Web site related to HTML might include the following contact information:

<ADDRESS>
<A href="../People/Raggett/">Dave Raggett</A>, 
<A href="../People/Arnaud/">Arnaud Le Hors</A>, 
contact persons for the <A href="Activity">W3C HTML Activity</A><BR> 
$Date: 1999/12/24 23:37:50 $
</ADDRESS>

Lenke til kommentar

Gratulerer Ole Martin! :)

 

WP-spørsmål fra en WP-nybegynner:

Jeg har satt opp en WP-installasjon hvor kun jeg som admin skal kunne legge til brukere og gi de rettigheter. Har tenkt til å bruke en Role Manager-plugin for å tildele roller og capabilities til hver enkelt user, og der har jeg funnet ut at denne virker grei. Planen er nå at når brukeren logger seg på gjennom den vanlige WP-loginen, så skal den redirectes til en passordbeskyttet page som kun denne brukeren kommer seg inn på. Altså kun én page.

 

Så det store spørsmålet:

Hvordan skal jeg få til at riktig bruker har tilgang til riktig page, og at denne brukeren blir automatisk redirected til denne "pagen" fra den vanlige WP-loginen?

Jeg ser for meg noen alternativer:

*Dersom brukernavnet er testuser1, oppretter jeg en page som heter testuser1 - og kobler disse sammen på en stilig måte.

*Brukeren har en capability som gir den tilgang til pagen.

*Bruke f.eks Register Plus og sette opp en custom field kalt "Company" eller lignende som knyttes til en page.

 

Jeg vet ikke hva som er smartest, og ikke noe av dette gir svar på hvordan jeg kan redirecte brukeren eller hvordan jeg i det hele tatt kan få det til å henge sammen. Bare for å nevne det, dersom en bruker går til en restricted page uten at den er logget inn eller har riktig rettigheter vil jeg at standard WP-login skal vises.

 

Hvor mange brukere som skal få sin egen page vet jeg ikke, men ingen store mengder, innen rimelig tid fremover vil jeg tippe et sted mellom 10 og 20.

 

Husk at dersom dere skal forklare dette bør det være på basic-nivå, er ikke veldig stødig på WP eller PHP generelt for å si det sånn.

 

Og selvfølgelig - dersom noen har en bedre måte å løse dette på er det bare å fyre løs :)

 

Edit:

The new BBC visual language, designretningslinjene til nye BBC.com, ganske interessant lesning :) Stort fokus på grids blant annet.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar

@Kiman:

 

Nå kjenner jeg ikke godt nok til WP til å gi deg svar, men denne type funksjonalitet finnes i de fleste andre publiseringsløsninger (enten standard eller via plugin), så det vil forundre meg om ikke WP har en løsning alt (de lister jo opp ca 2 500 plugins).

 

Edit: En plugin som heter Members Only ser ut til å ha denne funksjonaliteten, men gutta hos WP har kluss med serveren i dag så jeg får ikke sjekket detaljer.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Har lest om at de fleste andre publiseringsløsninger har dette ja, men vil holde meg til WP. Dessverre har ikke jeg funnet en plugin som gir denne funksjonaliteten enda, men det kan være jeg som søker på feil ord eller har oversett noe :)

 

Edit: Skal sjekke ut den Bolson! Det å surre rundt på serverne til WP noen timer etter lanseringen av WP 2.6 er ikke helt optimalt nei, det merker vi nå.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar
Har lest om at de fleste andre publiseringsløsninger har dette ja, men vil holde meg til WP. Dessverre har ikke jeg funnet en plugin som gir denne funksjonaliteten enda, men det kan være jeg som søker på feil ord eller har oversett noe :)

 

Personlig bruker jeg dotproject til klientrelatert informasjon og kommunikasjon. Kurant å installere, og med en del verktøy som passer godt i kunderelasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...