Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk et jobbtilbud her av noen som holder på å starte opp en nettradio. Portalen på siden skal inneholde:

 

- Meldingssystem

- Profil

- Gjestebok

- Forum

- Top10

- Vennesystem

+ med ved avtale

 

Problemet er at de ikke har noe har noe midler å bruke, og i mangel på tid så takket jeg nei til tilbudet. Men da spurte han om hva jeg tenkte på av betaling og sa at han kunne betale noen kroner, og det er her jeg blir usikker. Jeg er 16 år, begynner på videregående til høsten og har da altså ingen utdanning innenfor feltet. Har på den andre siden 3 år med erfaring innenfor webutvikling.

 

Det er kun backend det er snakk om her.

 

Hvor mye kan jeg ta?

Endret av tommyeggen
Lenke til kommentar

Jeg ville droppa det om du ser at du bare kommer til å ende opp med å slite og jobbe mye for sjit og ingenting. Det er desverre ikke alle som er klar over hvor mye arbeid som ligger bak noe sånt.

På den andre siden er det greit med (jobb)erfaring, og det ser jo bra ut på portefølje. Som oftes spør jeg hva de er villige til å betale (har ikke utført mange webprosjekter), og tar det derifra. Det har fungert fint hittil.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite semantisk problem her, som jeg håper dere kan hjelpe meg med å løse :)

 

Magnus Holm
Andebysvingen 123	 (Se ikart)
999 99 999				 (Ring)

Hvordan er den beste måten å fremstille dette på? Det kan både være en liste og en tabell. I første omgang tok jeg i bruk en uordnet liste, med <span> for hvert av elementene (i tillegg til en <a> for å gjøre de klikkbare):

 

<ul>
<li> <span>Magnus Holm</span>								</li>
<li> <span>Andebysvingen 123</span> <span>(Se i kart)</span> </li>
<li> <span>999 99 999</span>		<span>(Ring)</span>	  </li>
</ul>

Dette blir jo ikke helt optimalt, og jeg tenkte på en definisjonsliste, men heller ikke det blir helt riktig. Blir en tabell bedre? Hva syns dere?

Lenke til kommentar
Lied: hCard er jo kun å gi klasser til de rette tingene, jeg tenkte mer på <ul> vs <dl> vs <table>...

Ah, tiredness. For å gjere det så forståeleg som mogleg kan du jo bruke DL for å så skjule DT elns?

 

Edit: Altså, DT viser f.eks. Navn, Adresse, Telefonnummer

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...