Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mye å himle med øynene for. Som poengtert, er ikke web det mest optimale mediet for eksperimentering med lave kontraster, nettopp fordi en ikke kan si det du sier, at «sorry, du har for lite kontrast på skjermen din». Da er det designerens, ikke brukerens feil, punktum.

 

Macbook Pro, eller nesten hvilken som helst annen laptop, har for øvrig langt fra noen super skjerm. I motsetning er det flere her inne som har kommentert som jeg vet sitter med mye bedre skjermer, om enn ikke (fin)kalibrerte.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Macbook Pro, eller nesten hvilken som helst annen laptop, har for øvrig langt fra noen super skjerm. I motsetning er det flere her inne som har kommentert som jeg vet sitter med mye bedre skjermer, om enn ikke (fin)kalibrerte.

Akkurat! Det som også er interessant med kalibrering er at det må gjøres om igjen hver gang lysforholdene endres i rommet. Så, med mindre du kalibrerer en gang i timen (eller ikke har vinduer), vil skjermen din sjeldent være riktig kalibrert.

Lenke til kommentar

Driver å surrer rundt med jQuery og noen tabs. For all del greit å skjønne seg på, men det er noe jeg ikke forstår hvordan jeg skal få til. Bruker forøvrig jQuery.com - Tabs som referanse.

 

Saken er, jeg har fire tabs med forskjellig design på alle tabsene. Og det fungerer helt greit det, helt til JSen skal vise hvilken tab som er aktiv ved å legge på en klasse, f.eks "active". Men siden jeg har fire tabs med forskjellig design, og dermed også forskjellig utseende på "active", trenger jeg hjelp til å få JSen til å skjønne hvilket innhold som vises og hvilken tab som er aktiv, og velge riktig "active"-klasse etter det.

 

F.eks når id="innhold3" vises og tab3 er aktiv så setter den på "active3" som klasse.

 

Sannsynligvis noe knotete forklart, men håper dere skjønner. Har ikke mulighet til å slenge opp noe kode akkurat nå, men ut i fra det jeg har skrevet + referansen håper jeg det er noen som skjønner og som kan hjelpe.

 

Og selv om dere bør ha skjønt det - jeg er komplett nybegynner når det gjelder JS.

Lenke til kommentar
Er skeptisk til sånne kombinerte selektorer, men det kan være at jeg av en eller annen grunn bare tror at det ikke funker, eller at det ikke fungerer i eldre nettlesere som jeg ikke har rukket å fjerne fra 'mine støttede nettlesere'.

Det funker i IE6, kan du be om mer..? :p

 

Jeg bruker kombinerte selektorer som det der overalt. Det er jo forferdelig praktisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...