Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Vi vi webfolk kan da vår HTML :cool:

 

Noen her som har brukt CakePHP? Vurderer å bruke det på et kommende prosjekt, men er litt usikker - noen som har erfaringer e.l.? :)

Vi bruker det på jobben.

 

Er ganske standard MVC rammeverk, men vistnok litt tregt.

Gå nå heller for django :)

 

Hva er prosjektet?

 

"Community" side, typ. lukket intranet. Skal ha en del funksjoner som må utvikles selv, derfor jeg ser på rammeverk i stedet for CMS her :) Har du noe annet å anbefale? Trenger egentlig ikke en haug med bibliotek og sånn, i og med at størsteparten utvikles selv. (Basic stuff som validering o.l. er jo alltid greit) :)

 

Ta en titt på CodeIgniter. Jeg har ihvertfall gode erfaringer :)

 

Sett en del på CI nå, og det ser virkelig ut som tingen for dette prosjektet. Har vært borte i det før, og atter en gang går jeg for dette rammeverket.

 

:)

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@Kiman™: Kommer høsten 2007, eh?

Utsatt på ubestemt tid, forhåpentligvis sommeren 2008 ;)

 

Har alt for mange andre prosjekter, så blir aldri tid til å jobbe på min egen hjemmeside. Men det er jo nesten for selvmord å regne og ikke ha nettside når man driver som freelancer, så, eh, jeg må vel bare få det til.

Lenke til kommentar
@Kiman™: Kommer høsten 2007, eh?

Utsatt på ubestemt tid, forhåpentligvis sommeren 2008 ;)

 

Har alt for mange andre prosjekter, så blir aldri tid til å jobbe på min egen hjemmeside. Men det er jo nesten for selvmord å regne og ikke ha nettside når man driver som freelancer, så, eh, jeg må vel bare få det til.

 

I heear ya. Har planer om å få opp noe skikkelig selv, men har aldri "tid" (og når jeg først gjør noe er det for kunder).

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er vanskelig å komme inn på høyere utdanning innen webutvikling?

Du bør nesten spesifisere det litt mer, det finnes få skoler som tar for seg både design og f.eks serverside. Skolen jeg begynner på i august jobber mye mot interaktivt design og web design, men ikke spesielt mye med koding. Men NITH jobber vel mer mot koding og slikt.

 

 

Nå skal jeg kose meg med siste delen av lydboken jeg hører på, nemlig "Muleum" av Erlend Loe!

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Er det noen som har forstått hva Anne mener med dette? Har lest det gang på gang på gang, men fanger liksom aldri poenget hans, syns det er snirklete skrevet.

Fordi UL er absolutt og har zindex blir z-index resatt for alle barna i IE.

Dvs at li får en lavere z-index enn ul og vises ikke.

 

Blir ikke det riktig?

 

Hmm, nei.

IE lager et magisk regnestykke som gjør at om et posisjonert element ligger i et posisjonert element som tar det ut av flow så får det ikke z-index 1 relativ til parent elementet, istede -999 så du må eksplisitt sette z-index på elementet.

 

Kan du vise kode og css du har nå heinster? Evt lage en testcase? Veit det er vanskelig å duplisere problemer da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...