Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snikeal: Nice. Open Souce eller?

37 Signals stenger ute IE6

Modig gjort. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde turt å gjort det samme. Men kanskje kan det faktisk være med på å forbedre ting litt. Det blir interessant å se om andre følger etter.

Sosiale linke algometrier

Det mest interessante hadde dog vært og sett Digg.com sin. Der hadde det nok vært mer snacks!

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Kjæresten (Tine) kom og inn på Hyper Island, så nå blir det flytting til Sverige om 3-4 ukers tid :) Skal en tur nedover snart å se på leiligheter. Har allerede funnet en som ser veldig bra ut; 76 kvm til 6000,- i måneden :-)

Nå er det snart tid for Radiohead!

Jasså gutt. Så du skal flytte med dama! Store greier det da!!

Hvis hun også er sån designhore,er hun i kafeen? :dontgetit:

(mao, burde jeg ikke skrevet hore)

Hun skal studere ledelse innenfor kultur :)

Lenke til kommentar

Jeg lanserte en nettside for rundt en uke siden, (http://vgstart.net) hvor man kan registrere seg og finne ut hvem man begynner i klasse med på videregående. (Nettsiden er altså kun for ungdommer fra 15 til 18 år.)

Har et par ting jeg ønsker å endre/videreutvikle på denne siden.

1. Dersom dere ser på 'Registrer meg' og skal velge skole ser dere at dette er veldig tungvindt. I databasen er skolene lagret slik:

Id - Skolenavn - Fylke

osv

I hver sine felt selvfølgelig.

Jeg ønsker en bedre måte for brukerne å velge hvilken skole de skal gå på. Noen forslag? Gjerne en som ser litt bra ut, men samtidig er funksjonell.

2. Slik siden er nå er det egentlig kun de 6-7 ukene fra de får vite hvor de kommer inn på skole (i løpet av denne uka) til de faktisk begynner på skolen nettsiden har noe formål. Da tenkte jeg å ha noe slik at brukerne kan skrive "anmeldelser" til de forskjellige skolene (miljø, lærere osv). Disse må selvfølgelig inn til godkjenning dersom noe sjikanering er ute å går. Hva er lov å si her? Om lærerne tenker jeg på. Får man nevne navn osv.'

3. Annonsører. Det trenger jeg virkelig. Her tenker jeg nettsider som datakjeden, komplett, superkul og andre nettbutikker. Andre forslag?

Hvordan bør jeg ta kontakt med disse? Hva bør jeg ta for annonsene? Ligger på 20 unike per dag nå og det er uten spesiell markedsføring og før perioden den egentlig skal brukes har begynt.

4. Markedsføring. Dette er egentlig noe jeg burde planlagt lenge før, men det gjorde jeg altså ikke. Hvor kan det lønne seg å legge inn mine annonser? Jeg har ikke akkurat mye penger jeg kan bruke på dette. Kan Google Adwords være et alternativ? Og muligens bannerbytting? (Jeg viser deres annonse og de viser min)

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar

Hei,

jeg mener å huske at det var her jeg fant en link til en side med mange tøffe websider. Kan noen huske å ha sett en slik link blitt postet de siste to-tre ukene? :-)

Edit: Jeg vet at www.deanoakley.com var på denne siden.

Endret av Jooakim
Lenke til kommentar

Ådetersåenkeltså :) Bestem deg for en plugin du synes ser bra ut, fordelsvis den som er mest lik slik du hadde forestilt deg. jSuggest ser ut som et fint alternativ, og er bare 2,44 kB.

Kjør inn begge js-filene i HTML-en med script-tagger og konfigurer scriptet etter egne ønsker (se på demoen/kildekoden og les instruksjonene). Videre må du lage en fil som spytter ut de aktuelle skolene når tre tegn er skrevet inn (tilsvarende suggestion.html i demoen).

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...