Lovskogen Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Så sweet ut det der! Er det en løvetann som er i bakgrunnen? Nå får jeg bare begynne på Røros VGS da.. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Nope, det er sånn ideogram eller hvapokker, fra Kreative Trøndelag. Fikk beskjed om å bruke farger og elementer derfra i skinet. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Så glad vi dro hjem mtp det været som var ista. Noen som skal ut i oslo idag? Vi var småfulle for en time siden vi, bomma litt på klokka Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Snikeal: Nice. Open Souce eller? 37 Signals stenger ute IE6 Modig gjort. Jeg er ikke sikker på om jeg hadde turt å gjort det samme. Men kanskje kan det faktisk være med på å forbedre ting litt. Det blir interessant å se om andre følger etter. Sosiale linke algometrier Det mest interessante hadde dog vært og sett Digg.com sin. Der hadde det nok vært mer snacks! Endret 6. juli 2008 av JonT Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Snikeal: Nice. Open Souce eller? Er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det med lisens. Skolen har sagt at de ikke ville sitte på noe rettigheter, iallfall. Det hadde jo vært kjekt å kunne tjene noen grunker, eventuelt gryn, på det. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kjæresten (Tine) kom og inn på Hyper Island, så nå blir det flytting til Sverige om 3-4 ukers tid Skal en tur nedover snart å se på leiligheter. Har allerede funnet en som ser veldig bra ut; 76 kvm til 6000,- i måneden :-) Nå er det snart tid for Radiohead! Jasså gutt. Så du skal flytte med dama! Store greier det da!! Hvis hun også er sån designhore,er hun i kafeen? (mao, burde jeg ikke skrevet hore) Hun skal studere ledelse innenfor kultur Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Grattis, Ole Martin Blir nok kos. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kom over en stilig sak her: Web cam color app. Ligger ute som en nyhet på http://www.kokokaka.com/ Nå var kanskje ikke denne så gjennomført (i alle fall ble siden litt lite lesbar i mine omgivelser), men tanken er definitivt spennende. Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg lanserte en nettside for rundt en uke siden, (http://vgstart.net) hvor man kan registrere seg og finne ut hvem man begynner i klasse med på videregående. (Nettsiden er altså kun for ungdommer fra 15 til 18 år.) Har et par ting jeg ønsker å endre/videreutvikle på denne siden. 1. Dersom dere ser på 'Registrer meg' og skal velge skole ser dere at dette er veldig tungvindt. I databasen er skolene lagret slik: Id - Skolenavn - Fylkeosv I hver sine felt selvfølgelig. Jeg ønsker en bedre måte for brukerne å velge hvilken skole de skal gå på. Noen forslag? Gjerne en som ser litt bra ut, men samtidig er funksjonell. 2. Slik siden er nå er det egentlig kun de 6-7 ukene fra de får vite hvor de kommer inn på skole (i løpet av denne uka) til de faktisk begynner på skolen nettsiden har noe formål. Da tenkte jeg å ha noe slik at brukerne kan skrive "anmeldelser" til de forskjellige skolene (miljø, lærere osv). Disse må selvfølgelig inn til godkjenning dersom noe sjikanering er ute å går. Hva er lov å si her? Om lærerne tenker jeg på. Får man nevne navn osv.' 3. Annonsører. Det trenger jeg virkelig. Her tenker jeg nettsider som datakjeden, komplett, superkul og andre nettbutikker. Andre forslag? Hvordan bør jeg ta kontakt med disse? Hva bør jeg ta for annonsene? Ligger på 20 unike per dag nå og det er uten spesiell markedsføring og før perioden den egentlig skal brukes har begynt. 4. Markedsføring. Dette er egentlig noe jeg burde planlagt lenge før, men det gjorde jeg altså ikke. Hvor kan det lønne seg å legge inn mine annonser? Jeg har ikke akkurat mye penger jeg kan bruke på dette. Kan Google Adwords være et alternativ? Og muligens bannerbytting? (Jeg viser deres annonse og de viser min) Takker for alle svar! Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 1: La brukeren først velge fylke, og på magisk ajaxyish vis filtrer du da ut de skolene som ikke er i det valgte fylket. Forhåpentligvis er målgruppen din oppegående nok til å vite hvilket fylke skolen deres hører til. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Noen her som har brukt CakePHP? Vurderer å bruke det på et kommende prosjekt, men er litt usikker - noen som har erfaringer e.l.? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Hei, jeg mener å huske at det var her jeg fant en link til en side med mange tøffe websider. Kan noen huske å ha sett en slik link blitt postet de siste to-tre ukene? :-) Edit: Jeg vet at www.deanoakley.com var på denne siden. Endret 8. juli 2008 av Jooakim Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hvorfor ikke la brukeren skrive de første bokstavene i navnet på skolen, og så autokomplettere dette med ajaks? (Er vel mange nok til at det er best å gjøre det via ajax heller enn å preloade hele lista) Fort gjort med jQuery+plugins. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Noen her som har brukt CakePHP? Vurderer å bruke det på et kommende prosjekt, men er litt usikker - noen som har erfaringer e.l.? Vi bruker det på jobben. Er ganske standard MVC rammeverk, men vistnok litt tregt. Gå nå heller for django Hva er prosjektet? Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Mikael Berg: Du har ikke kunnet hjelpe meg litt i gang? Har så og si null peiling på Ajax eller javascript generelt. Skal lese litt om jQuery nå og se om jeg blir noe smartere. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Ådetersåenkeltså Bestem deg for en plugin du synes ser bra ut, fordelsvis den som er mest lik slik du hadde forestilt deg. jSuggest ser ut som et fint alternativ, og er bare 2,44 kB. Kjør inn begge js-filene i HTML-en med script-tagger og konfigurer scriptet etter egne ønsker (se på demoen/kildekoden og les instruksjonene). Videre må du lage en fil som spytter ut de aktuelle skolene når tre tegn er skrevet inn (tilsvarende suggestion.html i demoen). Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Må si det faktisk var et semi bra prosjekt dersom du får nok folk til å registrere seg naturligvis. Jeg ville prøvd å fått det litt mer slick, og så promotert det masse. Itavisen er sån som skriver om all slags dritt vet du Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Grattis med dagen, Halvor Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Itavisen er sån som skriver om all slags dritt vet du Og VG, visstnok :o Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. juli 2008 Del Skrevet 8. juli 2008 Itavisen er sån som skriver om all slags dritt vet du Og VG, visstnok :o Men hvem leser VG? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå