Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg heter Tor, og lurer på hvorfor Sebastian bruker 2 bilder?

Jeg har alltid gjort det, Hein bruker jo 3! :p

 

Jeg heter Ole Martin og har influensa to dager før jeg reiser til Roskilde.

Den er kjedelig, droppa roskilde iår jeg altså. Var ikke de STORE bandene jeg ønsket å se liksom...

 

 

The web 2.0-collapse: “I don’t have time to publish crap because I’m busy reading sombody elses crap.”
Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
The web 2.0-collapse: “I don’t have time to publish crap because I’m busy reading sombody elses crap.”

 

Veldig sant, derfor jeg har bestemt meg for å lese feeds én dag i uka, for så å kanskje reflektere over noe av det i form av egne artikler. Har dere også problemer med at Twitterific bare står stille når den 'downloading tweets'? Irriterende.

Lenke til kommentar

"The difference between span and div is that a span element is in-line and usually used for a small chunk of in-line HTML whereas a div (division) element is block-line (which is basically equivalent to having a line-break before and after it) and used to group larger chunks of code."

 

Står det på htmldog. Noen som kunne forklare dette til meg på en måte slik at jeg forstår det? ^^

Lenke til kommentar
"The difference between span and div is that a span element is in-line and usually used for a small chunk of in-line HTML whereas a div (division) element is block-line (which is basically equivalent to having a line-break before and after it) and used to group larger chunks of code."

 

Står det på htmldog. Noen som kunne forklare dette til meg på en måte slik at jeg forstår det? ^^

Bare test det så ser du forskjellen....

 

Du kan ikke sette størrelse på en span med default display verdi uten å bruke padding.

 

Yeah, beste forklaring ever!

Lenke til kommentar

Kan jeg plage dere enda litt mer? :innocent:

 

Under denne linken på HTMLDog står det noe om ID's og classes. Jeg forstår ikke hva som er forskjellen på de to.

 

Er det slik at "id" gjelder for hele ende tagen, mens "class" bare gjelder i den setningen du skriver den? Og ville det gått ann å bruke "span" her? Evt. hvorfor ikke?

 

EDIT: Ser nå forskjellen, bare jeg leste det to ganger. :p Men vil gjerne ha svar på det andre!

 

EDIT 2: Hvorfor må jeg begynne noen av CSS "kommandoene" med punktum!?

Endret av Kanuca
Lenke til kommentar
punktum er for class, # er for id.

 

Eks på class:

 

.header {

}

 

Eks på id:

 

#header {

}

Haha, din forklaring av class/id var dårligere enn min ista!

 

Og må si Kanuca vinner VM i dårlige spørsmål idag. Lag en egen tråd, slike elementære ting blir for dumt her...

Bare tok det fort og gæli' jeg.. :wee:

Lenke til kommentar
Line 56, Column 399: required attribute "alt" not specified.
…)" onmouseout="MM_swapImgRestore()" /></td>

The attribute given above is required for an element that you've used, but you have omitted it. For instance, in most HTML and XHTML document types the "type" attribute is required on the "script" element and the "alt" attribute is required for the "img" element.

 

Typical values for type are type="text/css" for <style> and type="text/javascript" for <script>.

Den understrekede > er tydeligvis der feilen ligger, noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...