Magnus Holm Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) ForumNotifyer.app TOR EDITION Kun for Leopard Ubrukelig uten Growl Sjekker hvert 90. minutt Trykk på Growl-meldingen for å åpen tråden Som navnet tilsier (TOR) er dette en veldig buggy og utestet versjon All tilbakemelding er hjertelig velkommen Endret 24. juni 2008 av Magnus Holm Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Hurra for flott formulering =) http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/24/539064.html. Les på komentarfeltet... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Var litt tøft med mobilbilde som artikkelbilde. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Hurra for flott formulering =) http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/24/539064.html. Les på komentarfeltet... Men kan du nevne éin ting i det der som har nokon som helst relevanse til kategorien Web-design, HTML og CSS? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Hvis man absolutt skal ha et forum på en side, hva anbefaler dere? Hadde det vært opp til meg hadde jeg holdt diskusjoner i en kommentarfunksjon relatert til hver artikkel. CMS for større sider? Vet det er mange som har brukt Wordpress, men er det virkelig å anbefale til større sider? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Hvis man absolutt skal ha et forum på en side, hva anbefaler dere? Hadde det vært opp til meg hadde jeg holdt diskusjoner i en kommentarfunksjon relatert til hver artikkel. Er vel i bunn og grunn ikkje dei heilt enorme forskjellane på ting. Du har jo eksempelvis PHPBB, Invision Power board (som diskusjon.no er basert på) og Vikingboard CMS for større sider? Vet det er mange som har brukt Wordpress, men er det virkelig å anbefale til større sider? Så lenge du gjer den nødvendige jobben for å tilpasse alle templates til ditt bruk ser eg igrunn ikkje nokon begrensing i Wordpress, med mindre det er spesielle ting du må ha som WP ikkje har. Ytelse og fleksibilitet er det iallefall lite å seie på, og trur ikkje eit stort antall sider vil påvirke dette i nevneverdig grad heller. Ellers har eg høyrt ein del bra om EZ Publish. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Aha, takker. Jeg har hørt og sett lit på Drupal, noen som har erfaringer med det? Ang. forum igjen, vil ha noe som er lett å style, uten for mye bloat og ting man aldri vil få bruk for. Har hørt om Beast som et positivt alternativ, noen som har testet det? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Drupal er kjempebra, synes nå jeg. Mac1.no og søstersidene bruker Drupal og viser jo Drupal på sitt beste. Litt anerledes å jobbe med i forhold til andre CMS, men så fort man kommer inn i det er det veldig greit. Veldig mange muligheter, men har en litt høy læringskurve, men eZ Publish har en enda høyere læringskurve igjen. Har du kikket på ExpressionEngine? Skal visstnok være ganske bra. Endret 24. juni 2008 av Glisevask Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Et par innlegg hvor det ble etterspurt hjelp til hacking er slettet. Hacking, også kalt datainnbrudd, bryter med straffeloven og er derfor noe man ikke får hjelp til her på Diskusjon.no. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
ahlt Skrevet 24. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2008 Har også mange positive erfaringen med Drupal. Du sier at du ikke trenger et alt for avansert forum, så hvorfor ikke benytte seg av Drupal sin egen forum funksjon, slik som dette? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 @OlafG: Drupal er meget bra til community relaterte sider, med forummodul. Når det gjelder forum er Simple Machines Forum en mulighet. Ellers har TYPO3 (med læringskurve ala eZ Publish) en godt fungerende forummodul. Eksempel, på noen litt dårlig designa sider. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) http://www.37signals.com/svn/posts/1108-wh...a-helper-method Cant agree more http://www.andyrutledge.com/the-employable-web-designer.php Hvordan står det egentlig til med skolene i norge? http://www.cssglobe.com/post/1960/css-dos-...s-part-2-markup Blir aldri lei det der, kan ikke sies for ofte http://www.kuttisme.no/2008/06/25/psykologi-pa-web-del1/ Har ikke lest den ferdig enda, men virket bra Endret 25. juni 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 ForumNotifyer.app TOR EDITIONKun for Leopard Ubrukelig uten Growl Sjekker hvert 90. minutt Trykk på Growl-meldingen for å åpen tråden Som navnet tilsier (TOR) er dette en veldig buggy og utestet versjon All tilbakemelding er hjertelig velkommen Kan du ikke få gjort det til en widget, for exposé? Blir vanskelig om man må følge med på om det kommer en Growl-melding, heller bedre at man kan se "Det er X nye meldinger i kaféen", tenkte noe á Facebook-widgeten jeg la inn her om dagen: Lenke til kommentar
sparks Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Hvordan legger man til forum-widgeten? Fikk det ikke helt til jeg. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Hvordan legger man til forum-widgeten? Fikk det ikke helt til jeg. Hvor pokker er du om dagen a? Lyst på design!!! - Tor: Hvordan gikk pølsefesten igår? Ble det noe Anal? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Jeg kommer hjem i dag Er i Kragerø med kjæresten. Endret 25. juni 2008 av sparks Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Kan du ikke få gjort det til en widget, for exposé? Blir vanskelig om man må følge med på om det kommer en Growl-melding, heller bedre at man kan se "Det er X nye meldinger i kaféen", tenkte noe á Facebook-widgeten jeg la inn her om dagen: Problemet er at jeg kun kan finne ut hvor mange poster det har blitt postet i en tråd. Hvordan kan jeg vite hvilke du har lest? Vi må få et bedre API! Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Noen som vet om et litt mer omfattende django filter enn |escape ? Jeg trenger et filter som kan gjøre "spesialtegn" som f.eks. æ ø å om til æ ø å Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Noen som vet om et litt mer omfattende django filter enn |escape ? Jeg trenger et filter som kan gjøre "spesialtegn" som f.eks. æ ø å om til æ ø å Hvorfor vil du gjøre om det? Har du riktig charset fra starten av fungerer det jo fint... Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2008 Fungerer veldig dårlig på server2 til subsys, men fungerer helt fint på sever8. Jeg får en error når noen prøver å skrive en kommentar med æ ø å i navnet eller kommentaren. UnicodeDecodeError: 'utf8' codec can't decode bytes in position 33-37: unsupported Unicode code range POST:<QueryDict: {u'comment': [u'Dette er en kommentar med \xe6\xf8\xe5'], u'gonzo': [u'a8ab53df82cee8694dd70e29091efa47'], u'target': [u'18:25'], u'person_name': [u'Navn med \xe6\xf8\xe5'], u'post': [u'Publiser kommentar'], u'options': [u'ip']}>, Hvis jeg da kan ha et filter på teksten på forhåndsvisningen som gjør utf-8 om til ascii så vil alt gå bra (tror jeg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå