Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man absolutt skal ha et forum på en side, hva anbefaler dere? Hadde det vært opp til meg hadde jeg holdt diskusjoner i en kommentarfunksjon relatert til hver artikkel.

 

CMS for større sider? Vet det er mange som har brukt Wordpress, men er det virkelig å anbefale til større sider?

Lenke til kommentar
Hvis man absolutt skal ha et forum på en side, hva anbefaler dere? Hadde det vært opp til meg hadde jeg holdt diskusjoner i en kommentarfunksjon relatert til hver artikkel.

 

Er vel i bunn og grunn ikkje dei heilt enorme forskjellane på ting. Du har jo eksempelvis PHPBB, Invision Power board (som diskusjon.no er basert på) og Vikingboard :)

 

CMS for større sider? Vet det er mange som har brukt Wordpress, men er det virkelig å anbefale til større sider?

 

Så lenge du gjer den nødvendige jobben for å tilpasse alle templates til ditt bruk ser eg igrunn ikkje nokon begrensing i Wordpress, med mindre det er spesielle ting du må ha som WP ikkje har. Ytelse og fleksibilitet er det iallefall lite å seie på, og trur ikkje eit stort antall sider vil påvirke dette i nevneverdig grad heller. Ellers har eg høyrt ein del bra om EZ Publish.

Lenke til kommentar

Aha, takker. Jeg har hørt og sett lit på Drupal, noen som har erfaringer med det?

 

Ang. forum igjen, vil ha noe som er lett å style, uten for mye bloat og ting man aldri vil få bruk for. Har hørt om Beast som et positivt alternativ, noen som har testet det?

Lenke til kommentar

Drupal er kjempebra, synes nå jeg. Mac1.no og søstersidene bruker Drupal og viser jo Drupal på sitt beste. Litt anerledes å jobbe med i forhold til andre CMS, men så fort man kommer inn i det er det veldig greit. Veldig mange muligheter, men har en litt høy læringskurve, men eZ Publish har en enda høyere læringskurve igjen.

Har du kikket på ExpressionEngine? Skal visstnok være ganske bra.

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Et par innlegg hvor det ble etterspurt hjelp til hacking er slettet. Hacking, også kalt datainnbrudd, bryter med straffeloven og er derfor noe man ikke får hjelp til her på Diskusjon.no.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Lenke til kommentar

http://www.37signals.com/svn/posts/1108-wh...a-helper-method

Cant agree more

 

http://www.andyrutledge.com/the-employable-web-designer.php

Hvordan står det egentlig til med skolene i norge?

 

http://www.cssglobe.com/post/1960/css-dos-...s-part-2-markup

Blir aldri lei det der, kan ikke sies for ofte

 

http://www.kuttisme.no/2008/06/25/psykologi-pa-web-del1/

Har ikke lest den ferdig enda, men virket bra

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
ForumNotifyer.app TOR EDITION
  • Kun for Leopard
  • Ubrukelig uten Growl
  • Sjekker hvert 90. minutt
  • Trykk på Growl-meldingen for å åpen tråden
  • Som navnet tilsier (TOR) er dette en veldig buggy og utestet versjon
  • All tilbakemelding er hjertelig velkommen :)

 

Kan du ikke få gjort det til en widget, for exposé? Blir vanskelig om man må følge med på om det kommer en Growl-melding, heller bedre at man kan se "Det er X nye meldinger i kaféen", tenkte noe á Facebook-widgeten jeg la inn her om dagen:

post-82796-1214388720.png

Lenke til kommentar
Kan du ikke få gjort det til en widget, for exposé? Blir vanskelig om man må følge med på om det kommer en Growl-melding, heller bedre at man kan se "Det er X nye meldinger i kaféen", tenkte noe á Facebook-widgeten jeg la inn her om dagen:

Problemet er at jeg kun kan finne ut hvor mange poster det har blitt postet i en tråd. Hvordan kan jeg vite hvilke du har lest? Vi må få et bedre API! :(

Lenke til kommentar

Fungerer veldig dårlig på server2 til subsys, men fungerer helt fint på sever8.

 

Jeg får en error når noen prøver å skrive en kommentar med æ ø å i navnet eller kommentaren.

 

 

UnicodeDecodeError: 'utf8' codec can't decode bytes in position 33-37: unsupported Unicode code range

 

 

POST:<QueryDict: {u'comment': [u'Dette er en kommentar med \xe6\xf8\xe5'], u'gonzo': [u'a8ab53df82cee8694dd70e29091efa47'], u'target': [u'18:25'], u'person_name': [u'Navn med \xe6\xf8\xe5'], u'post': [u'Publiser kommentar'], u'options': [u'ip']}>,

 

Hvis jeg da kan ha et filter på teksten på forhåndsvisningen som gjør utf-8 om til ascii så vil alt gå bra (tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...