Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Familien, Storebrand sin kampanje på nett.

 

Interessant, pen utførelse, men for meg ble den lite effektiv i forhold til å skaffe seg informasjon. Ble faktisk bare irritert i enkelte tilfeller.

Har dessverre for treigt nett hjemme til å bruke sånne nettsider, blir nesten som å spille playstation. Loading....

 

Artig nok ga streken i toppen meg assosiasjoner til min egen side, selv om dette er noe de har på alle storebrandsidene. Storebrands sider var forøvrig mye bedre enn forventa.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg startet på et prosjekt for i overkant av et år siden. Men, som alltid, så fullførte jeg ikke prosjektet. Jeg tok meg vann over hodet, men har ikke sett det før nå i ettertid. Leste igjennom en blogg en venn av meg har laget, og fant ut at jeg ville prøve på noe slik!

 

Er verken god i koding eller design. Satte meg ned med Pain.net og lagde en banner og bakgrunn. Har også "kjøpt" Dreamweaver, og lurer på om jeg skal bruke denne!?

 

Har egentlig tenkt å legge hele greiene opp på wordpress.com i stedet for å stresse med noe annet.

Det jeg _egentlig_ lurer på er;

 

1. Hva skal jeg gjøre når designet er ferdig!? Hvordan legger jeg det opp på Wordpress, og skal jeg i det hele tatt gjøre det? Er det lettere å settte opp egen sever!?

 

2. Jeg har en PC som ligger her, og kan sikkert kjøpe en også om det ikke finnes noe gratis alternativ, men burde jeg heller legge den opp på en egen server?

 

3. Gjør jeg rett i å lage designet på paint.net før jeg legger det inn på DW, om jeg skal det?

 

 

Uff, beklager litt rotete spørsmål men ville vært evig taknemlig og noen ville giddet å svare!

Lenke til kommentar
Hei!

 

...

Skaff deg Photoshop, mye sterkere og bedre verktøy. Og absolutt vært å bli kjent med!

 

Det å få mekket sitt eget design inn i Wordpress kan være omfattende, eller enkelt. Om du skal ha alt så dynamisk so mulig, må du regne med mye koding i .php. Sliter selv med dette for tiden, og det tar laang tid for meg som er nybegynner innenfor .php.

Lenke til kommentar

Haha, får vel begynne å lese på PHP da. >.<

 

Jeg har Photoshop, men "fikk" det i går. Har alltid hatt Paint.net og egentlig blitt ganske kjent med det, så det blir ett slit å legge om til PS, men får vel bare gå igjennom noen guider. Har dere noen som dekker alt fra å åpne et dokument til å legge noe ut på nettet, altså noe som går innom alt!?

Lenke til kommentar

 

Faren min kjøpte den, og jeg har lest den. Den var grei, men jeg syntes ikke så mye om den. Jeg hadde dog litt/en del kunnskap om PHP da jeg leste den.

Den er litt kronglete lagt opp, og jeg likte ikke oppgavene så godt. Dessuten ville jeg funnet meg en bok på engelsk, for jeg ble utrolig forvirra av de norske uttrykkene da jeg hadde lært alt via engelske tutorials og guider på nettet. I tillegg har engelske bøker ofte høyere kvalitet enn norske, desverre. Det er bare etter min erfaring.

 

Ah! Glemte et pluss med boka. Du lærer ihvertfall å skrive kodesnutter som faktisk kan brukes til noe. Altså, du lærer å bruke det du lærer til å lage noe du kan se nytten av.

Sammenligner dette med matte på skolen, som du ikke skjønner hva i alle dager du skal med.

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...