Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Jeg savner en ting, og det er flere nettlesere. Nå tenker jeg på selvstendige nettlesere. Det finnes så vidt meg bekjent bare fire av disse på Windows-plattformen. Jeg skulle gjerne ønske at det gikk an å velge mellom hundrevis av lesere som er liken unike som Opera, for det er ting med Opera som irriterer meg. Først og fremst at den i siste versjon låser seg, ikke takler å kjøre flash eller java riktig, og at den ikke eksisterer i 64-bit-versjon.

 

Opera (Presto), IE (Trident), Firefox (Gecko), Konqueror/Safari (KHTML/WebKit) du mener? Hva med Amaya, HotJava og Dillo, da?

 

2.54 mill. downloads hittil, btw. Og det er fremdeles 16.5 timer igjen. :) Håper vi ender opp med over 5 millioner, hadde vært kjempestilig. :)

Se uthevet skrift. For øvrig snakker jeg om fullverdige nettlesere.

Endret av Adolf Hitler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tryggeste er alltid å simulere det ved hjelp av Faux Columns, likevel. Kjipt hvis du har en flytende layout, men men.

 

Enig!

 

Men det finnes muligheter ved å bruke display:table;, display:table-row; og display:table-cell;.

 

Må lage en liten hack i IE dessverre, men ellers fungerer denne på flytende layout også. Jeg er ikke så glad i løsningen.

Lenke til kommentar
Jeg savner en ting, og det er flere nettlesere. Nå tenker jeg på selvstendige nettlesere. Det finnes så vidt meg bekjent bare fire av disse på Windows-plattformen. Jeg skulle gjerne ønske at det gikk an å velge mellom hundrevis av lesere som er liken unike som Opera, for det er ting med Opera som irriterer meg. Først og fremst at den i siste versjon låser seg, ikke takler å kjøre flash eller java riktig, og at den ikke eksisterer i 64-bit-versjon.

 

Opera (Presto), IE (Trident), Firefox (Gecko), Konqueror/Safari (KHTML/WebKit) du mener? Hva med Amaya, HotJava og Dillo, da?

 

2.54 mill. downloads hittil, btw. Og det er fremdeles 16.5 timer igjen. :) Håper vi ender opp med over 5 millioner, hadde vært kjempestilig. :)

Se uthevet skrift. For øvrig snakker jeg om fullverdige nettlesere.

 

 

Alle jeg nevnte kjører på Windows-plattformen og er per definisjon fullverdige lesere. Ikke alle har tabs eller extensions, men alle er grafiske. Amaya er forøvrig W3C sin egne browser/wysiwyg-editor. :)

Lenke til kommentar
Noen som har en regular expression escape funksjon?

Altså en funksjon som legger til en slash foran alle tegn som trengs, slik at denne strengen kan brukes i en RE.

F.eks.

lsfj(ks)lsf/ls/ --> lsfj\(ks\)lsf\/ls\/

Noe sånt?

preg_replace('`([\(\)\[\]\|])`', '\\$1', $string);

Alle meta-tegn finner du på php.net. Fyll inn i regexen over (husk å escape), så er det i boks. :p

 

Jøss! Det var allerede en funksjon som gjør nettopp det. http://no2.php.net/preg_quote

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...