Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Jeg savner en ting, og det er flere nettlesere. Nå tenker jeg på selvstendige nettlesere. Det finnes så vidt meg bekjent bare fire av disse på Windows-plattformen. Jeg skulle gjerne ønske at det gikk an å velge mellom hundrevis av lesere som er liken unike som Opera, for det er ting med Opera som irriterer meg. Først og fremst at den i siste versjon låser seg, ikke takler å kjøre flash eller java riktig, og at den ikke eksisterer i 64-bit-versjon.

Opera (Presto), IE (Trident), Firefox (Gecko), Konqueror/Safari (KHTML/WebKit) du mener? Hva med Amaya, HotJava og Dillo, da?

2.54 mill. downloads hittil, btw. Og det er fremdeles 16.5 timer igjen. :) Håper vi ender opp med over 5 millioner, hadde vært kjempestilig. :)

Se uthevet skrift. For øvrig snakker jeg om fullverdige nettlesere.

Endret av Adolf Hitler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tryggeste er alltid å simulere det ved hjelp av Faux Columns, likevel. Kjipt hvis du har en flytende layout, men men.

Enig!

Men det finnes muligheter ved å bruke display:table;, display:table-row; og display:table-cell;.

Må lage en liten hack i IE dessverre, men ellers fungerer denne på flytende layout også. Jeg er ikke så glad i løsningen.

Lenke til kommentar
Jeg savner en ting, og det er flere nettlesere. Nå tenker jeg på selvstendige nettlesere. Det finnes så vidt meg bekjent bare fire av disse på Windows-plattformen. Jeg skulle gjerne ønske at det gikk an å velge mellom hundrevis av lesere som er liken unike som Opera, for det er ting med Opera som irriterer meg. Først og fremst at den i siste versjon låser seg, ikke takler å kjøre flash eller java riktig, og at den ikke eksisterer i 64-bit-versjon.

Opera (Presto), IE (Trident), Firefox (Gecko), Konqueror/Safari (KHTML/WebKit) du mener? Hva med Amaya, HotJava og Dillo, da?

2.54 mill. downloads hittil, btw. Og det er fremdeles 16.5 timer igjen. :) Håper vi ender opp med over 5 millioner, hadde vært kjempestilig. :)

Se uthevet skrift. For øvrig snakker jeg om fullverdige nettlesere.

Alle jeg nevnte kjører på Windows-plattformen og er per definisjon fullverdige lesere. Ikke alle har tabs eller extensions, men alle er grafiske. Amaya er forøvrig W3C sin egne browser/wysiwyg-editor. :)

Lenke til kommentar
Noen som har en regular expression escape funksjon?

Altså en funksjon som legger til en slash foran alle tegn som trengs, slik at denne strengen kan brukes i en RE.

F.eks.

lsfj(ks)lsf/ls/ --> lsfj\(ks\)lsf\/ls\/

Noe sånt?

preg_replace('`([\(\)\[\]\|])`', '\\$1', $string);

Alle meta-tegn finner du på php.net. Fyll inn i regexen over (husk å escape), så er det i boks. :p

Jøss! Det var allerede en funksjon som gjør nettopp det. http://no2.php.net/preg_quote

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...