Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kjenner igjen denne fonten? Jeg er helt sikker på at jeg har sett den før, har en mistanke om at det er i logoen til et selskap som har noe med film å gjøre.

 

post-26420-1213825721_thumb.png

 

Jeg har akkurat installert 12.000 (!) nye fonter, og et par av de er det et problem med. De gjør at både Photoshop, OpenOffice og Paint.NET kræsjer, men jeg klarer ikke finne ut hvilke det er snakk om. Noen som vet om et program som finner skadede fontfiler, eller har jeg nattarbeid for et par år fremover?

Lenke til kommentar

Jo, jeg vurderte det. Men programmene kræsjer på samme steder på listen, og etter å ha testet utallige ganger har jeg kommet frem til at det må være 2-3 korrupte fontfiler, ikke et minnerelatert problem. Skal sjekke ut Adobe sitt program, takk for tipset.

 

Ja, 12k er overkill deluxe. Det var den største pakken jeg fant, og nå lurer jeg veldig på om det virkelig var så smart å velge det største og beste...

Lenke til kommentar
11497 av fontene er crap.

 

Noen som vet hvor mange downloads Fx3.0 endte på?

Faktisk ikke, rundt halvparten er veldig brukbare. Den andre halvparten er crap, ja.

 

Over 8 millioner og 9.195.566 er tallene Mozilla opererer med.

 

Såååå mange fonter gjør vel hele pcn treigere, eller?

Når de er lastet inn i minnet, ja. Så lenge jeg ikke har et program som viser font-liste åpen samtidig som jeg jobber med andre ting, så merker jeg ingen forskjell.

 

Ingen som kjenner igjen Blackout? :(

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
11497 av fontene er crap.

 

Noen som vet hvor mange downloads Fx3.0 endte på?

Faktisk ikke, rundt halvparten er veldig brukbare. Den andre halvparten er crap, ja.

 

Over 8 millioner og 9.195.566 er tallene Mozilla opererer med.

 

Såååå mange fonter gjør vel hele pcn treigere, eller?

Når de er lastet inn i minnet, ja. Så lenge jeg ikke har et program som viser font-liste åpen samtidig som jeg jobber med andre ting, så merker jeg ingen forskjell.

 

Ingen som kjenner igjen Blackout? :(

Hmm, mente Windows lastet alle fontene ved oppstart jeg, eller noe. Mulig det ikke er slik lengre..

 

EDIT: Hva syntes dere om det nye themet i FX3 btw?

Lenke til kommentar
http://nrkbeta.no/popularitetsproblemet/

Alltid kult når en kar klarer å ta ned en hel sån side.. :D

Er jo derfor vi har Google App Engine og Amazon Web Services/EC3.

Hvordan skal det hjelpe?

De trenger jo fortsatt dataene, og når de er live?

Når webområdet serveres gjennom Google eller Amazon har man nærmest ubegrenset serverkapasitet. For annet enn lommeboka spiller det derfor ingen rolle om skulle oppleve enn Digg- eller Slashdoteffekt.

Lenke til kommentar
Noen som kjenner igjen denne fonten? Jeg er helt sikker på at jeg har sett den før, har en mistanke om at det er i logoen til et selskap som har noe med film å gjøre.

 

post-26420-1213825721_thumb.png

 

Jeg har akkurat installert 12.000 (!) nye fonter, og et par av de er det et problem med. De gjør at både Photoshop, OpenOffice og Paint.NET kræsjer, men jeg klarer ikke finne ut hvilke det er snakk om. Noen som vet om et program som finner skadede fontfiler, eller har jeg nattarbeid for et par år fremover?

 

Jeg har hørt at alle fontfilene i mappen system32/FONTS blir lastet inn i minnet ved oppstart, stemmer dette? Har du systemprosesser med konstant høyt minnebruk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...