Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har blitt utfordret:

Jeg synes innlegget både er instruktivt og morsomt skrevet, jeg. Dersom

vi legger lista for høyt, vil vi bare sitte igjen med diplomingeniører

og folk med flere vekttall enn de fleste av oss kan telle...

Hva med å bidra selv, forresten?

Med hilsen

Tore Neset

Ansvarlig redaktør

ITavisen.no

På 25. mar. 2004 kl. 11.18 skrev Jørgen Fundingsrud:

> Heisan!

>

> Kjempeflott initiativ med brukerinnlegg, og at de som holder høy

> kvalitet kan komme på forsiden.

>

> Det som derimot er mindre flott er at lista dor å havne på forsiden er

> alt for lav. Det er lenge siden jeg har sett en mindre gjennomtenkt

> artikkel på en seriøs nyhetsside enn den om webdesig

> (http://www.itavisen.no/lesersiden/vis_innlegg.html?innlegg_id=237)

>

> Jeg sier ikke at det er galt av lesere å skrive ned tankene sine, men

> dere bør absolutt ha en mer kritisk holdning til hva som blir lagt ut

> på forsiden. I dette tilfellet bærer hele innleget preg av at det er

> en hjemmemekker uten hverken utdannelse eller spesiell kompetanse på

> området som synser. En god del av det vedkommende skriver er banale

> synspunkter som det i og fo seg ikke er noe i veien med, men det

> holder ikke den kvaliteten jeg forventer å finne på itavisen.no Noe av

> det er og direkte feil eller, i beste fall, misvisende.

>

> Synd å se at denne typen tekster får såpass mye publisitet..

>

> Hilsen

> Jørgen Fundingsrud

>

Lenke til kommentar

Ganske dumt av itavisen å la en artikkel innen et felt de tydelighvis ikke har stor kompetanse på komme på forsia...

Det er vel det som er kjernen.. de har 0 peil på webutvikling.. så enhver artikkel er en bra artikkel.. og de har ikke sjans til å se om den er missvisende eller ikke..

Da kunne de spart seg å la den komme på forsia, eller latt noen som har litt peil se igjennom artikkelen for å se etter om den er riktig.. I det minste ta til etterrettning når folk kontakter dem og påviser at artikkelen ikke holder mål..

Det som er ganske trist med reaksjonen du fikk på mailen din, er jo at å gi ut missvisende info om webutvikling ikke er så farlig.. men hvis det f.eks. hadde vært en bruker som skrev om et produkt som ikke hadde kommet på markedet/aldri planlagt/feil specs på mobiltelefon, etc.. så hadde det aldri blitt lagt ut på forsia, eller iallefall sjekka grundig opp mot kilder og folk som har peiling på feltet før den ble sluppet til på forsia..

Folk ser til å ta for lett på webutvikling...

Så det en del ganger selv da jeg leverte inn særoppgaver om emnet (på steinerskole, hvor andre leverte inn oppgaver om ting som astronomi, "hvordan jeg pusset opp stabburet" og "[gårdsnavn]s historie de siste 200 år"...), at det å utvikle webtjenester ble sett ned på og var "ikke noe".. (nei.. for å bygge en portal med webshop, brukersider, web-basert email-klient, 100% w3c validert, mail-list, shoutbox, artikler, kommentar-til-nyheter/artikler og admin-panel, + skrive om webutviklingens histore er jo mye enklere enn å skrive om de siste 200 år av en gårds historie... :ermm: )

Tja... tror jeg lot meg rive litt med.. Burde kanskje sendt en mail jeg og.. :p;)

(tror jeg gjentok meg selv flere ganger, men orker ikke rette på nå.. vondt i hue i dag..)

Lenke til kommentar

Enzo: syns du skal sende det der til it-avisen jeg.

Oppfordrer og andre å kontakte it-avisen og klage på det innlegget og si at det ikke holder stikk.

Greit at redaktøren fant det opplysende, men han burde virkelig gå inn i seg selv og spørre om han er kvalifisert til å legge dette ut. Det går på integriteten til avisen løs... Synd jeg allerede har gitt et hyggelig svar på den mailen og avsluttet saken. Har et par andre ting jeg kunne bidratt med nå - som sansynligvis ikke ahdde vært såpass hyggelige. Ikke det at jeg ønsker å spre misnøye da...

DETTE er sånne ting kaneen er perfekt for :w00t:

edit; leifdideifdideif

Endret av enden
Lenke til kommentar
Enzo: syns du skal sende det der til it-avisen jeg.

OK, sorry for major offtopic, men;

Har ikke før nå (kall meg gjerne blosprengt torsk) sett logikken i nicket til webfreaken, men nå altså cf (as in coldfusion) + enzo = cfenzo. :wallbash:

For å ikke gå helt offtopic, kan jeg si at den fargekoden jeg posta her igår ikke er den riktige. PSD-filen hadde av en eller annen grunn satt fargeprofilen til ColorMatch RGB, det oppdaga jeg tilfeldigvis da jeg kom bortpå "save for web" ved et uhell. Den egentlige fargekoden er #C4FC19.

Så vet dere det. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...