Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Jeg savner en ting, og det er flere nettlesere. Nå tenker jeg på selvstendige nettlesere. Det finnes så vidt meg bekjent bare fire av disse på Windows-plattformen. Jeg skulle gjerne ønske at det gikk an å velge mellom hundrevis av lesere som er liken unike som Opera, for det er ting med Opera som irriterer meg. Først og fremst at den i siste versjon låser seg, ikke takler å kjøre flash eller java riktig, og at den ikke eksisterer i 64-bit-versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kødder du? Hundre nettlesere å debugge i, YES! :fun:

 

Nei, han vet ikke hva han snakker om!

 

Nettlesere bygd på 4 stk renderingsmotorer er akkurat passe, så lenge tre av de er relativt snille når det gjelder standarder. Det presser innovasjon akkurat passe raskt framover. Både flere og færre hadde hindret utvikling.

Lenke til kommentar
Jeg synes allikevel det er rart at ingen andre har tatt steget og gjort det samme som Opera.

 

Trur det er ganske vanskelig å komme inn i eit slik marked no i dag, med store aktørar som både Opera og Firefox som annerkjente alternativ til IE. Begge dei to har jo holdt på i rimelig mange år for å komme seg dit dei er i dag, og eg trur at folk skal komme opp med noke truly unique for å bryte inn med suksess på dagens nettlesarmarked.

Lenke til kommentar
Begge dei to har jo holdt på i rimelig mange år for å komme seg dit dei er i dag, og eg trur at folk skal komme opp med noke truly unique for å bryte inn med suksess på dagens nettlesarmarked.
Tja... En penere og litt mer intelligent versjon av Dillo med støtte for litt CSS hadde ikke skadet.
Lenke til kommentar
Jeg savner en ting, og det er flere nettlesere. Nå tenker jeg på selvstendige nettlesere. Det finnes så vidt meg bekjent bare fire av disse på Windows-plattformen. Jeg skulle gjerne ønske at det gikk an å velge mellom hundrevis av lesere som er liken unike som Opera, for det er ting med Opera som irriterer meg. Først og fremst at den i siste versjon låser seg, ikke takler å kjøre flash eller java riktig, og at den ikke eksisterer i 64-bit-versjon.

 

Opera (Presto), IE (Trident), Firefox (Gecko), Konqueror/Safari (KHTML/WebKit) du mener? Hva med Amaya, HotJava og Dillo, da?

 

2.54 mill. downloads hittil, btw. Og det er fremdeles 16.5 timer igjen. :) Håper vi ender opp med over 5 millioner, hadde vært kjempestilig. :)

Lenke til kommentar

Haha, dagens dårligste Atomhjerne!

 

http://operawatch.com/news/2008/06/4-milli...lion-users.html

 

Eneste grunnen til at jeg ønsker at flere bruker Opera er pga av støtte for standarder :)

Jeg kommer jo uansett til å bruke Opera, fordi jeg ikke finner noen annen nettleser som gir meg den samme arbeidsflyten.

(Digger at de viser hvilken browser man kommenterer med på operawatch :D

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
2.54 mill. downloads hittil, btw. Og det er fremdeles 16.5 timer igjen. :) Håper vi ender opp med over 5 millioner, hadde vært kjempestilig. :)

Det hadde vært utrolig stilig, enig :)

 

Forresten Arve, Opera er ingen stor eller annerkjent aktør i nettleser-markedet.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar

Hva slags nettlesere bruker de i italia? Jeg leser dagens vgnett og ser at John Arne Riise skal selges til Roma og de skriver dette selv på deres egne hjemmesider.  Trykker så på linken for å se hvordan nettsiden deres ser ut og for å lese det selv. Men må innrømme at jeg ble svært overasket over kvaliteten på siden. Har testet den i IE 6.0 og Opera 9.27 men den rendrer ikke riktig i noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...