Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Står jo at det ikke er tilgjengelig før 18.

 

17:00 UTC on June 18, 2008, or roughly 24 hours from now.

 

Det står at alle nedlastinger må være utført innen 17:00 UTC for å telle med i en evt. rekord, ikke at Firefox 3 ikke er tilgjengelig før 17:00 UTC. Skjønner ikke hvorfor Mozilla har revertert mozilla.com, det er mulig da har måttet hente frem en gammel backup etter et kræsj, eller at ikke alle mirrors er skikkelig oppdatert enda. :/

 

EDIT: Klarnet litt opp.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

@Steinmann: Som en siste krampetrekning fra en Opera-bruker som ikke klarer å innse at Firefox er mye mer populært, eller? :)

 

@tissetassen: "Hvorfor alt dette stresset for å markedsføre nettleseren?" Virker som du har gått glipp av noen grunnprinsipper, ellers må du forklare dette for meg.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar
Som en siste krampetrekning fra en Opera-bruker som ikke klarer å innse at Firefox er mye mer populært, eller? :)

Joda, alle må da innse det. Det er jo et faktum. Og det er ikke rart Mozilla har klart det, når vi ser på formen for markedsføring fra dag en. Spørsmålet derimot, blir jo om den er mest populær fordi den er best, ikke sant?

Lenke til kommentar

Den var egentlig ment til Steinmann, tissetass. Men sant som du sier, om den er best eller ikke kan man jo diskutere ut i det uendelige, men den er et flott alternativ for folk flest, akkurat som Opera. Uansett, noe må de jo ha gjort riktig siden den har tatt så enormt store markedsandeler på så kort tid.

Lenke til kommentar

@tissetassen: markedsføring er viktig. En kan kanskje komme et stykke bare ved å være god innen sitt segment, men for Mozilla tipper jeg det ikke er bra nok å kun nå ut til de ytters få prosentene av befolkningen som selv aktivt tar et browser-valg. Derfor bruker de markedsføring for å fortelle resten av verden at de er der - og kanskje får de noen nye til å teste ut nettleseren? Men dette sier jo seg selv; all PR er god PR, og hvis ingen skrev en eneste artikkel om Firefox ville det vært få som viste om FF3...

 

Men dette PR-stuntet klarer jo på ingen måte å overgå våres kjære von Tetzchners svømmetur :p

Lenke til kommentar

I toppen av forumet her har Acer ei reklameannonse der dei ser etter folk; "Vil du jobbe som Service Tekniker".

 

Dårleg av dei som lagar slike annonser at dei ikkje klarar å fjerne slike teite feil. Både å dele opp "servicetekniker" i to ord, men og å ha stor forbokstav i kvart ord. Men, det er jo Acer, så... :)

Lenke til kommentar
Den var egentlig ment til Steinmann, tissetass. Men sant som du sier, om den er best eller ikke kan man jo diskutere ut i det uendelige, men den er et flott alternativ for folk flest, akkurat som Opera. Uansett, noe må de jo ha gjort riktig siden den har tatt så enormt store markedsandeler på så kort tid.

Stemmer det. Det er vel ingen hemmelighet at dem har vunnet hjertene til dem som oppdager at det finnes et alternativ til Internet Explorer gjennom fraser som "bli kvitt Microsofts møkkaleser, skaff deg Firefox". Særlig i starten gjorde jo dette sitt til at det ble en stor eksplosjon. Videre er vi i fåtall vi som er bevisste på hvilken nettleser vi bruker, og som forstår prinsippene bak Internett. Folk flest tenker på Internett som en stor blå e dem må trykke på. Spør jeg mine både kvinnelige og mannlige kollegaer på jobb om dem har vurdert alternativer til IE, forstår dem ikke hva jeg snakker om. Men de samme personen kan gjerne ha installert Firefox enten hjemme eller på jobb uten å vite hva det er for noe, og fatkisk bruke nettleserne om hverandre uten å forstå sammenhengen. Opera har dem definitivt ikke hørt om. Dette påvirker statistikk i stor grad. Samme dårlige kjennskap til tin i IT-verden gjør sitt til at Microsoft er så dominante på privatmarkedet.

 

Edit: Jeg tror også slik markedsføring som Mozilla bedriver, er gjort for å tilfredsstille de som allerede bruker nettleseren bevisst og som dermed føler seg hjemme i et community. Genialt, ja. Skaff trofaste brukere via markedsføring. Men det er samtidig ingen hemmelighet at Opera skaffer sine trofaste brukere gjennom å gi en funksjonell og genial nettleser som er så bra at man ikke klarer å finne alternativer. Mange Firefox-brukere er så trofaste at dem ikke ser dette. Jeg sier videre ikke at folk skal bruke Opera og at Opera er best. NMen min vei til Opera ble ihvertfall ikke peket ut pga. slik markedsføring som Mozilla kjører.

Endret av Adolf Hitler
Lenke til kommentar
Men dette PR-stuntet klarer jo på ingen måte å overgå våres kjære von Tetzchners svømmetur :p

 

Ja, den skapte mediadekning for Opera.

 

Ellers er markedsføring fundamentalt både for Fx og Opera skal de klare og "knekke" mer av IE sitt hegemoni. Særlig Fx har tatt omtrent det de klarer å få ved hjelp av bevisste valg, nå trengs det også å skapes litt "iPod" effekter, den såkalte må ha kunden.

 

Ellers så driver dette alle nettleserene mot bedre kvalitet. Tenk at IE kommer bare til å bruke 2 år mellom IE7 og IE8. Det hadde de ikke gjort om ikke Fx, Opera og Safari hadde seilt i medvind.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...