Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Sitter litt fast med logikken til en liten web-app jeg holder på med i django.

 

Jeg skal lage et system for et festival program. Hendelsene som er på denne festivalen kan skje opptil 3 ganger til dagen, og noen av dem skal skje hver dag i festivalen.

 

Her er hva jeg har nå:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

class Event(models.Model):
title = models.CharField(max_length=500)
slug = models.SlugField(prepopulate_from=('title',))
related_articles = models.ManyToManyField(Entry, blank=True, null=True, filter_interface=models.HORIZONTAL)
price = models.CharField(max_length=500)
available_seats = models.CharField(max_length=500, blank=True, null=True)
contact = models.TextField(blank=True, null=True)
teaser = models.TextField(,blank=True, null=True)
body = models.TextField(blank=True, null=True)
images = models.ManyToManyField(Image, blank=True, null=True, filter_interface=models.HORIZONTAL)
pub_date = models.DateTimeField()
last_edited = models.DateTimeField(auto_now=True)
is_published = models.BooleanField(default=True)
enable_comments = models.BooleanField()



class Eventdate(models.Model):
title = models.CharField(max_length=500)
slug = models.SlugField(prepopulate_from=('title',))
date = models.DateTimeField()
text = models.ForeignKey(Event, blank=True, null=True, related_name="event_text",)

 

Jeg tenkte jeg skulle bruke adresser slik som dette:

/program/2008/07/22/slug/

 

men jeg sliter jo litt med det når noen hendelser skal skje flere ganger om dagen, for da blir det konflikter med slug-ene. En enkel måte kan være å sette slug-1 slug-2 osv på de diverse hendelsene, men kan ikke si jeg syns det er en kjempe løsning. Noen som har noen forslag?

Endret av Garreth
Lenke til kommentar
Hvordan skiller du de forskjellige nå?

Et naturlig valg ville jo vært å brukt klokkeslettet også, men blir jo fort vanskelig å jobbe med.

Men id er vel bedre(Les lettere og forandrer seg ikke samtidig som de kan fjerne den og få se alle for dagen)

Tror jeg kjører ID ja. Takk for innspill!
Lenke til kommentar
Hei. Sitter litt fast med logikken til en liten web-app jeg holder på med i django.

 

Jeg skal lage et system for et festival program. Hendelsene som er på denne festivalen kan skje opptil 3 ganger til dagen, og noen av dem skal skje hver dag i festivalen.

 

Her er hva jeg har nå:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

class Event(models.Model):
title = models.CharField(max_length=500)
slug = models.SlugField(prepopulate_from=('title',))
related_articles = models.ManyToManyField(Entry, blank=True, null=True, filter_interface=models.HORIZONTAL)
price = models.CharField(max_length=500)
available_seats = models.CharField(max_length=500, blank=True, null=True)
contact = models.TextField(blank=True, null=True)
teaser = models.TextField(,blank=True, null=True)
body = models.TextField(blank=True, null=True)
images = models.ManyToManyField(Image, blank=True, null=True, filter_interface=models.HORIZONTAL)
pub_date = models.DateTimeField()
last_edited = models.DateTimeField(auto_now=True)
is_published = models.BooleanField(default=True)
enable_comments = models.BooleanField()



class Eventdate(models.Model):
title = models.CharField(max_length=500)
slug = models.SlugField(prepopulate_from=('title',))
date = models.DateTimeField()
text = models.ForeignKey(Event, blank=True, null=True, related_name="event_text",)

 

Jeg tenkte jeg skulle bruke adresser slik som dette:

/program/2008/07/22/slug/

 

men jeg sliter jo litt med det når noen hendelser skal skje flere ganger om dagen, for da blir det konflikter med slug-ene. En enkel måte kan være å sette slug-1 slug-2 osv på de diverse hendelsene, men kan ikke si jeg syns det er en kjempe løsning. Noen som har noen forslag?

 

Er slug'en lik på alle hendelsene á "kveldens-artister", eller har du navn som "kyuss-spiller-live-i-kveld"? Isåfall ser jeg ikke hvorfor du ikke kan ha /slug eller /program/slug, hva skal du med dato i URI'en?

 

Expired: Skalérbar i bredde, eller hva tenker du på?

 

Mozilla var stilig og trendy - er det Hicks?

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Er slug'en lik på alle hendelsene á "kveldens-artister", eller har du navn som "kyuss-spiller-live-i-kveld"? Isåfall ser jeg ikke hvorfor du ikke kan ha /slug eller /program/slug, hva skal du med dato i URI'en?

For at man skal kunne fjerne slugs osv og se hva som skjer den dagen eller måneden osv..

Lenke til kommentar
Er slug'en lik på alle hendelsene á "kveldens-artister", eller har du navn som "kyuss-spiller-live-i-kveld"? Isåfall ser jeg ikke hvorfor du ikke kan ha /slug eller /program/slug, hva skal du med dato i URI'en?

For at man skal kunne fjerne slugs osv og se hva som skjer den dagen eller måneden osv..

Åja, det visste jeg ikke skulle være med.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er hjelpen man får i dette forumet på et lavnivå? Det er endel her inne som har gode nok kunnskaper til å hjelpe noen som har enkle problemer. Men alikevel skjer ikke dette. Hva er grunnen til det? Er man for gode til å hjelpe til eller er det blitt så kjedelig at man rett og slett ikke orker? Jeg synes iallefall det er trist å se så mange spørsmål ikke blir besvart. Kanskje noe å tenke over? :hmm:

 

Kim...

 

Er denne tråden en supporttråd da?. Har aldri jeg trodd. Er ikke dette en kafe, og innholdet således preget av det. Derfor kan et spørsmål også fort forsvinne før noen får tenkt på et svar.

Han snakker om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...