Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørtes ut som det nærmest var påkrevd, slik du sa det.

 

Ja jo, kvelden kan jo bli bedre av at du vet det i det hele tatt finnes en sjanse for at du får deg et ligg etterpå, men du kan jo også risikere at Don Juan-kolleger prøver å stjæle 'a fra deg. :wee:

Jeje.

 

c75f473168234f2b658a861c92a5f88640ffac93_m.jpg

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg vekk de 8-10 pikslene på hver side av en kontainer?

 

<div id="top">
<div id="header_top">
</div>
<div id="header">
</div>
<div id="menu_wrap">
	<ul id="menu">
		<li><a href="index.php" class="activetab">Hovedside</a></li>
		<li><a href="#">Meny 2</a></li>
		<li><a href="#">Meny 3</a></li>
		<li><a href="#">Meny 4</a></li>
		<li><a href="#">Meny 5</a></li>
	</ul>
</div>
</div>
<div id="container">
<div id="content">
</div>
</div>

#top {
height:400px;
width:1000px;
margin:0 auto;
}

#container {
width:100%;
background:#007F98;
}

#content {
width:960px;
min-height:1000px;
background:#86952E;
color:white;
padding:20px;
margin:0 auto;
}

Med dette får jeg oppsettet som jeg ønsker, men det er altså 8-10 piksler på hver side, i fargen som er satt på body.

 

Kanskje et veldig enkelt spørsmål, men jeg klarer søren meg ikke finne ut av det.

 

Tror jeg fikk et anfall av akutt idioti, jeg hadde glemt å sette marginene på body til 0...

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Hva synes folk om James Bennet sitt nye design og minimalistiske design forøvrig?

 

Jeg synes det blir er et bra konsept fordi det gjør at det blir fokusert mer på innholdet og det blir mindre distraherende elementer på siden. Ofte er sidebaren ganske unødvendig, og er mer til distrasjon enn nytte. Trenger man noe av det som pleier å ligge der, greier man som oftest uansett å finne det gjennom de vanlige menyene.

 

Men jeg synes det blir rotete at alle linker skal inn i fulle setninger. Det gjør det rotete og blir vanskeligere/mer tidkrevende å finne frem. På mange måter syns jeg Ryan Tomayko sitt minimalistiske design gjør dette mye bedre, hvor forfatter, datoer og kategorier ikke er plassert i en setning, men på hver sin linje.

 

En annen ting jeg savner er en menylinje. Det at menylenker er inkludert i settninger og har mer naturlig gjør at jeg må lete etter lenkene, noe jeg ikke liker. Det er mulig det har med måten jeg er vant til å surfe på, men det er nå en gang slik at det er dette de fleste er vant til, og det jeg vil tro de fleste dermed vil foretrekke.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Har tenkt til å registrere et enkeltmannsforetak bare for å kunne registrere .no-domener.

Er det bare å fylle ut skjema, eller er det noe mer jeg trenger å passe på?

Hva med regnskaper. Er jeg nødt til å sende inn regnskap hvert år, selv om inntekter og utgifter er 0?

 

Har jeg dessuten rett til å kjøpe domener uten mva?

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...