Lovskogen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Noen som vet om ikoner som kan brukes til UI-design? Gratis eller kjøpbare. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Noen som vet om ikoner som kan brukes til UI-design? Gratis eller kjøpbare. Tango-ikonene er jo veldig greie og konsistente. De fleste gnome-baserte linux-distroer bruker en variant av Tango som ikon-sett. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er det bare jeg som ikke kan fordra Tango-ikonene? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Er det bare jeg som ikke kan fordra Tango-ikonene? Nei, det er flere av oss. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Noen som vet om ikoner som kan brukes til UI-design? Gratis eller kjøpbare. Han her har noe som ser brukbart ut. Har ikke sett så nøye på de da. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 David Shea sine er ikke omfattende nok, tror jeg. Tango-ikonene er nettopp det som gir Linux et barnslig preg, ikke ønsket Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Kult og omtale David Shea som, "Han her" Stine, du er sån som har lest kafeen lenge og endelig tør og si noe? Jeg liker faktisk Silk ikonene relativt godt. De er ikke supersexy, men ikke stygge nok til at du ser det! Folk kjenner de igjen... Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Noen som kjapt kunne hjulpet meg med å skrive en word-verification-kode til en commentform? Må da vel være mulig å bruker labels og input? Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 <label for="foobar">Skriv inn teksten under for å poste kommentaren din</label> <input type="captcha" name="foobar" id="foobar"> Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Hva blir "svaret" da? edit: Jeg kunne f.eks tenkt meg et spørsmål som: Er Norge et land? Så må man svare "ja" for at kommentaren skal komme frem. Endret 12. juni 2008 av Bjørshol Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Skal du ha oss til å lage backend for en ny Captcha fra scratch? Finne opp hjulet på nytt, altså? Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Nei, men tingen er at jeg ikke får brukt reCaptcha osv i Cutenews. Så det går altså ikke ann å legge inn en value eller noe som gjør at posten bare skrives om man skriver inn riktig verdi i en input? Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Svaret kan hentes ut med f.eks. PHP, der brukerens input er $_POST['captcha'] og det riktige svaret er $_SESSION['captcha_answer']. <?php if ($_POST['captcha'] === $_SESSION['captcha_answer']) { // Post kommentar } ?> Endret 12. juni 2008 av PT Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Satt faktisk og lette etter ikoner selv for et par dager siden (før jeg måtte tilbake til test og feilretting på et annet prosjekt), og fant Yellow Icon sitt "crystal"-sett. Ganske pene syns jeg, også er de gratis! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg er veldig imot capcha faktisk! Jeg synes honeypot ideen er veldig lur, og tror vi skal teste det på G5. Evt kan man teste for js, og så vise capcha dersom de ikke har js... Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Fant en oppskrift, og det funket knall. clicky Uansett, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Fant en oppskrift, og det funket knall. clicky Uansett, takk for hjelpen. Et eksempel med denne koden må jo være prima bra! echo("<div style=\"text-align: center;color:white;background-color:darkred;\"> You must type <b>Hello</b>.<br /> <a href=\"java script:history.go(-1)\"> go back </a> </div>"); Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Synes mitt eksempel var langt bedre. Må huske på at den er tilgjengelig for alle, også blinde, døve og det som værre er. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg synes mitt var best som ikke kreves noe av brukeren. Det er alltid målet... Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Fant en oppskrift, og det funket knall. clicky Uansett, takk for hjelpen. Et eksempel med denne koden må jo være prima bra! echo("<div style=\"text-align: center;color:white;background-color:darkred;\"> You must type <b>Hello</b>.<br /> <a href=\"java script:history.go(-1)\"> go back </a> </div>"); :!: Endra selvsagt på det. PT: Jeg er idiot når det gjelder PHP, så jeg skjønte ikke så mye av det du skrev over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå