Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Ja, det jeg tenkte på, Leon. Burde vel i utgangspunktet være relativt «enkel avansert» matematikk?

Hvordan skal programvaren vite hva som er en skygge og hva som er et grått objekt? Hva som er gjennomsiktig, og hva som er en solid farge? (Se for deg en mørkere men gjennomsiktig grønn cellofan, mot en lysere ugjennomsiktig -- mot samme (hvite) bakgrunn)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mikael: Det er vel ikke så farlig hva som er hva, så lenge bildet etter operasjonen blir likt når det legges oppå et lag som er hvitt, for eksempel.

 

Hvordan skal dere regne ut "originalfargen" til pixelen?

Jeg er ingen matematiker, men fargekoder er bare matematikk. Det er jo snakk om å angi hva som er den solide bakgrunnsfargen, så kunne programvaren ta det baklengs derfra.

Lenke til kommentar

Jo, som sagt, det måtte ha blitt en omvendt approach.

 

Ta en tilfeldig gråfarge som eksempel; «Hvis dette var en gjennomsiktig svart oppå en <sett inn solid farge du vil fjerne>, hvor gjennomsiktig måtte den være?» Det kan jo selvfølgelig ikke bli slik at alt blir svart når du fjerner det hvite, en må bestemme hvor gjennomsiktige pikslene skal være på bakgrunn av mørkhet/metning.

Lenke til kommentar
Liker måten du offentlig går ut og latterliggjør kundene dine, Sebastian. :)

Er jo ikke latterliggjøring. Er jo gennialt!

Om man har hatt bryllup eller sånt så kan man gratisk få et bilde av det i lokalavisen sin.

 

-

 

Jeg forklarte hvordan vår løsning og tankegang er som bedrift, og du maste om hva jeg vil og at jeg ikke er selger.

Det er jo lite viktig hvordan jeg tenker, når bedriften har en tankegang. Som fungerer.

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Selv om frempel' byrået jeg jobber i hadde produsert et template-design til tjue kunder - så kan jeg jo fortsatt ha en mening om at det ikke er den beste løsningen, og at hvert prosjekt burde være unikt til en viss grad.

Selvfølgelig mener jeg at alle nettsider bør være unike. Men det endrer ikke problemstillingen jeg snakket om der og da.

Lenke til kommentar
Selv om frempel' byrået jeg jobber i hadde produsert et template-design til tjue kunder - så kan jeg jo fortsatt ha en mening om at det ikke er den beste løsningen, og at hvert prosjekt burde være unikt til en viss grad.

Selvfølgelig mener jeg at alle nettsider bør være unike. Men det endrer ikke problemstillingen jeg snakket om der og da.

Hvilken problemstilling?

Lenke til kommentar
Selv om frempel' byrået jeg jobber i hadde produsert et template-design til tjue kunder - så kan jeg jo fortsatt ha en mening om at det ikke er den beste løsningen, og at hvert prosjekt burde være unikt til en viss grad.

Selvfølgelig mener jeg at alle nettsider bør være unike. Men det endrer ikke problemstillingen jeg snakket om der og da.

Hvilken problemstilling?

Problemstillingen som jeg fant en løsning på ved å sette has-left osv.

Problemstilling:

Jeg har et design der jeg ikke vet om det er venstrekolonne eller ikke. Dette kan brukeren velge helt selv.

Hvordan skal jeg da sette bredde osv på content area uten å vite dette.

 

Svar: Ved å sette en klasse på body.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...