Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eksamen min så langt er på 500MB, og jeg er langt i fra ferdig. Smart Objects i Photoshop over A3 er tungt!

 

Haha, holdt på med det samme på en MacBook(non-pro) med 1GB ram engang. Oppgraderte til 3GB ram dagen etter :) Filen ble vel like under 1GB til slutt, men det fungerte overaskende bra med de 3GB-ene med ram.

Lenke til kommentar
Hvem er nummer 1? :dontgetit:

 

Hva var så galt med nettsiden?

Trykket du på en av linkene?

 

http://www.lilland.no/indexeirik.htm

 

Laget i 2005, men ser ut som det er laget i 1995.

 

Grunnen er jo enkel; laget i 2005 i en editor fra 1999:

		<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
	<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

 

Stilig, var begynt å bli lenge siden jeg har sett en FrontPage-side. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Fikk kritikk fordi lærern ikke forsto koden min. Brukte helt vanlig XHTML og CSS, og litt JS. Han mente jeg hadde stjelt kode fordi jeg brukte jQuery! Ingenting fancy, egentlig.

Det er harde tak! Gleder meg bare til jeg kommer meg ut i lære! Det er vel ingen som tilfeldigvis vet om noen rundt Drammensområdet som tar inn lærlinger som webdesignere?

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Aich, gjorde ikke det. Tenker alt for lite på alt som heter lisenser. Lever vel et litt lovløst liv på nettet!

 

Jeg føler virkelig at skolen dreper all kreativitet. Om jeg ikke følger teorien 100%, men prøver å være litt kreativ og innovativ får jeg bare masse kritikk. Til og med når jeg designer etter det som er dagens stil og standard på websider. Lærerne våre henger igjen i 90-tallet og vet jo knapt hvordan "moderne" sider ser ut.

Noen som har erfart det samme?

Lenke til kommentar

Tror nok du har et poeng der, diskuterte problemstillingen med en gammel klassekamerat fra gymnaset (jeg er så gammel, og så gikk jeg på en meget konservativ skole). Han er faktisk lærer i blant annet webdesign, og han følte at både læreplan og deres kunnskap ble akterutseilt alt for fort. Og at det var både lite tid og interesse for å holde seg oppdatert.

 

Men nå klarer heller ikke en del bedrifter å gjøre dette.

 

Tror man hadde nytt godt av noen gjesteforelesere med oppgradert kunnskap.

Lenke til kommentar

Har sett den ja! Ble tipset om den av ei klassevenninne som har fulgt mye med på TED da jeg nevnte for hu. Hun var helt enig, og jeg har hørt flere andre som har de samme meningene. Jeg er bare glad for at jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil på fritida og bryte "reglene" så mye jeg bare orker!

Har hatt mange diskusjoner med weblærern min, men sta som han er påstår han at opplæringen de får bare er en introduksjon. Jeg på min side mener nå at det er fult mulig å gi en introduksjon som ikke gir folk idéer om å designe og utvikle sider som hører hjemme på 90-tallet.

 

IT-sjefen vår på skolen hadde faktisk ment at jeg hadde tatt alt fra Dell sin side da jeg hadde redesignet en av Dells produktsider, som et prosjekt. Saken var nå den at alt var håndkodet, og det eneste som var tatt fra Dell var dems logo og 2 bilder av laptopen, og ellers en Coda-slider. Ble ganske arg da, ettersom jeg hadde brukt mangfoldige timer på å designe sida.

Lenke til kommentar
Du kommer til å se flere av dem hvis utdanninga på Media og kommunikasjonslinja jeg går på får det som dem vil. Der er det bare bruk av FrontPage og usemantisk HTML, med tabeller og lite valid kode. CSS har aldri blitt nevnt engang. Snakk om vranglære.

 

Fikk full opplæring i både HTML samt. CSS ved Akademiet i Bergen når jeg gikk der og hadde HTML. Ikke noe wysiwyg, hele gjengen kodet i Notepad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...