Cucum(r) Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Folket her som har studert Java/andre-statiske-språk på høgare institusjonar: Korleis blei det anbefalt å utvikle message brokers/processors? Asynkront/synkront? Emnebasert eller innholdsbasert? Driv med eit lite system i Python som ser ut til å fungere ganske så bra. Minnebruken er omtrent statisk på 4mb, sjølv om eg store kaster tekstfiler på den. Ein jobb har prioritet 1-4, kor 1 er høgaste prioritet utan moglegheit for å miste data. Her har vi dobbellagring (både minne og database), slik at jobben alltid blir fullført. Dei andre prioritetane ligg kun i minnet, men køene blir sjeldnare sjekka til lavare prioritet. Prosessen fungerer no slik: Prosess blir sendt til ein `descriptor´, som avgjer prioritet på jobben, og legg ved metadata som fortel kva for ein ´worker´ som skal ta seg av jobben. Jobben blir lagt i kø Serveren køyrer som ein daemon, og sjekker dei forskjellige prioritetskøene. Om den finn ein jobb prøver den å dekode key/value-paret slik at den finn ut kva for ein ´worker´som skal ta seg av dataene Serveren sender jobben til den korrekte map/reduce-funksjonen asynkront, og går vidare Heile systemet køyrer på memcached, så det er lynkjapt i tillegg. Ser dette OK ut? Er det noko vesentleg som manglar? Kva hadde dykk gjort annaleis? Endret 6. juni 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Skulle vår designer kodet sidene våre ville det jo sett helt på tryne ut.. - Skulle vår koder designet alle våre sider ville det jo sett helt på tryne ut.. Endret 6. juni 2008 av sparks Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Skulle vår designer kodet sidene våre ville det jo sett helt på tryne ut.. - Skulle vår koder designet alle våre sider ville det jo sett helt på tryne ut.. Var ikke retta mot deg da pus - Pils på Kampen idag eller Thomas? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Folket her som har studert Java/andre-statiske-språk på høgare institusjonar: Korleis blei det anbefalt å utvikle message brokers/processors? Asynkront/synkront? Emnebasert eller innholdsbasert? Ser dette OK ut? Er det noko vesentleg som manglar? Kva hadde dykk gjort annaleis? Ingen anelse. Har ikkje vert borti ein tøddel av nettverksapplikasjonar i Java foreløpig. Akkurat for Java sitt tilfelle er der sikkert tusenvis av ferdige klassar å bruke til ein del av det du vil der som ville gjort jobben, though. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Nei, som jeg skrev på twitter er jeg ikke i Oslo idag. Vet du forresten om det er denne helga musikkens dag er, Sebba ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Nei, som jeg skrev på twitter er jeg ikke i Oslo idag. Vet du forresten om det er denne helga musikkens dag er, Sebba ? Det er det faktisk! Jeg tror jeg drar på hytta idag istede da! Nyte livet på brygga i Soon Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Her har vi dobbellagring (både minne og database), slik at jobben alltid blir fullført.... Ser dette OK ut? Er det noko vesentleg som manglar? Kva hadde dykk gjort annaleis? Er ikke helt sikker på hvordan du har implementert det, men for å være helt sikker på at en jobb alltid blir fullført må vel workeren returnere en status før meldingen fjernes, i tilfelle den skulle bli avbrutt. Message-systemet jeg benytter løser dette ved at workerne selv poller køen, låser meldingen (med en viss timeout), og sier fra når de er ferdige om de blir . Om jeg forstod deg rett gjør dere det slik: Sender => Kø => Prosessor => Worker mens jeg gjør det slik: Sender => Kø (med adgangskontroll/timer) <= Worker Men ved å lytte på statusmeldinger kan dere antageligvis oppnå samme garanti. Ellers er jo dataredundans i køen en måte å øke sikkerheten ytterlige på. Uansett virket det som du har lagd et rimelig bra messaging-system. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Noen som vet hva "normal" timebetaling for en webutvikler i USA ligger på? (Fulltid) Er like før jeg er ansatt nå Endret 6. juni 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Tror ikke det er noen her som jobber som webutvikler i USA, altså... Så du tenkte deg over dammen? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Nei, location er i cyberspace (som det så fint stod i søknaden) Det ser ut som jeg kommer til å ligge på en 55$/hour, ser da ikke dårlig ut det Hadde akkurat et langvarig Skype-møte. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 ALA hadde en survey, du kan jo se om du finner den. Hva skal du gjøre, hvor skal du jobbe? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 55 dållaz i timen var ikke gæli, nei. Synd for deg at dollaren er så billig. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 ALA hadde en survey, du kan jo se om du finner den. Hva skal du gjøre, hvor skal du jobbe? Skal se Er primært PHP, men en hel del CSS, HTML, AJAX og sånt. Jeg jobber hjemmefra. Haraldson: Vet Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Okai, gjelder det et nettsted eller er det en bedrift - så det er flere prosjekter fortløpende? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Det er for en bedrift, og flere prosjekter ja Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hvor stor sikkerhet har du? Hvis det er type ett prosjekt bare ville jeg kanskje prøvd meg opp mot 60$ Men nå er vel lønningene i statene gennerelt dårligere enn Norge Og du har kanskje ikke mest med utdannelse og erfaring? - Nå sitter jeg på hytta i soon og har det fantastisk. Var 21.2 grader i vannet igår og bare sol. Allerede vært og fikset stupetårnet idag morges Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Nå sitter jeg på hytta i soon og har det fantastisk.Var 21.2 grader i vannet igår og bare sol. Allerede vært og fikset stupetårnet idag morges Snakker vi Son i Vestby? Det er ikke så alt for langt unna meg, det Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Keynote i Javascript – Forbanna imponerande. Det mest interessante er hva det er skrevet i. En slags Objectiv-C for javascript. Endret 7. juni 2008 av JonT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Det heter Son. Neida, de som kjenner Soon, skriver det sån Nå sitter jeg på hytta i soon og har det fantastisk.Var 21.2 grader i vannet igår og bare sol. Allerede vært og fikset stupetårnet idag morges Snakker vi Son i Vestby? Det er ikke så alt for langt unna meg, det Det gjør vi,og jeg er kjempestekt idag! Ligner på han på reklamen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå