Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hoveddelen er ganske så lik sparks sin portefølje, egentlig

Ja, han har også sånne "neste" knapper. :nei:

 

-

 

Synes det var kjedelige greier. Virker som det er noe feil på siden fordi den mørke delen stopper hardt og brutalt uten varsel på et unaturlig sted.

Rotete og uggen alignment også..

 

Ser ikke en link som jeg ville trykket på(dårlig afordance på linker)

Lenke til kommentar
hoveddelen er ganske så lik sparks sin portefølje, egentlig

Ja, han har også sånne "neste" knapper. :nei:

 

-

 

Synes det var kjedelige greier. Virker som det er noe feil på siden fordi den mørke delen stopper hardt og brutalt uten varsel på et unaturlig sted.

Rotete og uggen alignment også..

 

Ser ikke en link som jeg ville trykket på(dårlig afordance på linker)

Hardt og brutalt er vel kanskje litt å ta i? :p På min skjerm er det ihvertfall (med mine øyne) en smooth overgang fra det svarte. Mulig jeg ikke er streng nok mot meg selv.. :)

 

Kan du fortelle litt hva du mener med alignment, og afordance på linker? :) Må bare vite hva det betyr, slik at jeg kan eventuelt fikse på det..

 

Takk for kritikk! :)

Lenke til kommentar
Affordance, har du blitt SEO/Marketing-tøs Sebba?

Affordance går ikke på SEO tøs, det går på HCI, noe jeg alltid har vært.

 

Med alignment mener jeg at du ikke har noe konsistent bruk av marginer osv.

 

Spør du om kritikk sier jeg alt det nagative jeg finner, det positive får du finne sjøl :p

Lenke til kommentar
Affordance, har du blitt SEO/Marketing-tøs Sebba?

Affordance går ikke på SEO tøs, det går på HCI, noe jeg alltid har vært.

 

Med alignment mener jeg at du ikke har noe konsistent bruk av marginer osv.

 

Spør du om kritikk sier jeg alt det nagative jeg finner, det positive får du finne sjøl :p

Aha, da skjønner jeg.. :)

 

Riktig å finne det negative du finner! Det er jo det som strengt tatt er kritikk! :) Takk for det! Skal se om jeg får fikset litt opp!

Lenke til kommentar
Twitterific er stygg og med ads. Trenger ikke FB sin chat, men jeg trenger notices, kan jeg få det i Adium?

 

Tennessee-folka har laget sommerversjon, var det Hein eller Ole Martin som ikke likte dissa?

 

 

Jeg vet ikke om det finnes noen widget, men jeg hadde et program som benyttet seg av Growl, funket som bare det.

 

FMenu het det jeg brukte, men det finnes mange forskjellige se her.

Lenke til kommentar
Twitterific er stygg og med ads. Trenger ikke FB sin chat, men jeg trenger notices, kan jeg få det i Adium?

 

Tennessee-folka har laget sommerversjon, var det Hein eller Ole Martin som ikke likte dissa?

 

Det var MI, men jeg endrer mening altså. Veldig gjennomført, og bakgrunnen er smashing.

 

 

Til Anaxyd

Designet du har laget har en herlig fargeprofil, men det blir mye surr rent ellers. Bakgrunnen kan du fint beholde forøvrig. Du bruker 3 forskjellige fonter, og varierer noe fryktelig i størrelse på disse, og i tillegg ser det ikke ut som om oppsettet er gjennomtenkt.

 

La meg gå igjennom:

Logoen har en OK størrelse, men du kan fint gi den mer plass! LUFT! Menyen blir veldig sammenklemt og typografien har virkelig blitt ødelagt, og alt foregår i samme sterke kontrast som resten av siden - hvitt på grålilla. Tror du heller kan leke litt med en annen font (den du bruker er ikke spesielt fin, og om jeg ville gjettet spydig ville jeg tro at du fant den i et "HjemmePC"-blad fra 1999.

 

Så kommer vil til det mest håpløse. Av en eller annen grunn har du valgt å skrive "HJEM" helt i toppen på innholdsfeltet. "HJEM" er skrevet størrre enn noe annet på hele siden, tilogmed større enn logo og overskrift på innholdet - i tillegg i caps. At det i det hele tatt står der er noe snodig, da noen piksler under finner man "Du er her: Hjem / Hovedside".. Hvorfor? Du har og plassert en navigasjon i høyre hjørne, noe som vil forvirre en bruker da han har blitt vant til å finne navigasjon i toppmenyen, eller ved bruk av "forrige - neste".

 

Overskriften er noe stor, og plutselig er vi over på en serif-font som ikke går til 1999-looken du har prøvd å gjennomføre i toppen. Brødteksten har en av de aller minste font-størrelsene på siden, noe som også forvirrer meg. Her bør du og tenke på linjeavstand og lære deg en liten regel som sier at den øverste linjen i et avsnitt bør være lenger enn linje 2.

 

Så kommer vi til sidens beste punkt, nemlig luft! Mellom brødtekst og navigasjonen har du white space! Mer av dette! Og når du bruker dette, bruk da dette gjentagende. Dvs: bruker du 10px mellomrom fra overskrift til metadata, bruker du 10px fra metadata til brødtekst :-)

 

Jeg tror du forstår hvor jeg skal. Stå på! Har aldri vært flink til å skrive lengre tekster, så jeg har mest sannsynlig gjentatt meg selv, og teksten kan fint oppleves uleselig.

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Fett, takk - denne var akkurat det jeg trengte, selv om den så litt crap ut. Nå mangler jeg bare noe for Twitter, evt. "noe" så jeg slipper ads fra The Deck - men assa, er du ikke enig at Twitterific ser stygg ut, Henkis?

 

Fant denne for Twitter, men den var ikke noe brukbar.

 

 

 

 

Uten at jeg skal oppfordre til noe, Tor. Så er det utrolig mange steder du kan finne serial til Twitterific, for å slippe reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...