Kiman™ Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Og noe annet: Why we skip Photoshop - It's because we suck at it. Neida, men dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Hvordan har de ellers tenkt å ordne grafikk til nettsiden/user interfacet? Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Aner ikke, det lurte jeg også på. Virket som flere av leserne var enige. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Trenger noen få tips angående nettside til foretaket mitt. Hva er best å ha på forsiden? Forsiden bør vel fremme det jeg driver med, og gi kunden et riktig intrykk av foretaket? Nå skal jeg drive med alt fra webdesign til bilstereo/IT, så det er en liten utfordring.. Hjelp mottas med en stor takk.. Endret 3. juni 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Shitt, bra fyllepost fra meg gitt! Jeff Croft hadde faktisk en god kommentar der. Jeg har prøvd å kode en side uten skisser engang og det ble ikke så visuelt imponerende for å si det mildt. Får ikke planlagt farger osv på samme måte. Er jo detailjene som er viktig. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Er en grunn til at jeg syns 37S sine apps, og andre web-apps egentlig ser uhorvelig stygge ut. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Er en grunn til at jeg syns 37S sine apps, og andre web-apps egentlig ser uhorvelig stygge ut. Godt å høre at du ikke faller for den. Var sikker på at du skulle komme med en sån; "Det er jo bra, og de som er flinke, og jeg vil bare være enig" preiken.. Tihi Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Eg liker designet på Basecamp, Backpack osv. – syns iallfall det er perfekt for formålet. Endret 4. juni 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 http://brightcreative.com/ I liek, tror han gikk rett fra papirskisse til html/css når han lagde den Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg bruker ikke papirskisse engang. Suger totalt når det gjelder å forme noe med hendene mine med blyant/pen. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Det kan hende han gikk rett fra papirskisse til favicon i alle fall. Det var virkelig ikke pent, driver han fortsatt på med 16-fargers ico? GIF fungerer vel hundre hakk bedre, sikkert ikke like bra støtte i eldre nettlesere, men hvem bryr seg. PNG er kanskje litt mer utrygt. Med GIF kunne han for eksempel ha brukt 256 farger, og gjort de grisestygge hjørnene sine gjennomsiktige. Endret 4. juni 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Liker mye av det 37S driver med, men akkurat selve estetikken o.l på deres web apps, og web apps generelt syns jeg er så manglende. @Henkis, du må jo verdsette pene ting óg Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Har eksamen i medieproduksjon/design og har blant annet laget en skisse på en nettside. Sensorene er absolutt ikke webdesignere eller uviklere. Hva bør jeg fokusere på når jeg skal presentere det? Jeg har jo kodet det i html/css og designet det først i photoshop og slice'et det opp, men bryr de seg om hvordan jeg har kodet det f.eks.? Blir det positivt å si masse om sematikk og tilgjenglighet selv om de ikke skjønner noe av det? Endret 4. juni 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Usability > Aesthetics, Torri. Iallfall i sånne samanhenger. Korleis hadde du designa Basecamp, om det var ditt oppdrag? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Har eksamen i medieproduksjon/design og har blant annet laget en skisse på en nettside. Sensorene er absolutt ikke webdesignere eller uviklere. Hva bør jeg fokusere på når jeg skal presentere det? Jeg har jo kodet det i html/css og designet det først i photoshop og slice'et det opp, men bryr de seg om hvordan jeg har kodet det f.eks.? Blir det positivt å si masse om sematikk og tilgjenglighet selv om de ikke skjønner noe av det? Jeg fikk 6 av ei blond ei da jeg prata om det, i alle fall, så det burde jo funke for deg og. Jeg fokuserte på en blanding av de mer tradisjonelle MK-greiene, som komposisjon i designet, hva som fikk fokus fordi jeg hadde gjort sånn og sånn. Så snakka jeg om koden, at den var semantisk osv., tilgjengelighet, brukervennlighet, nevnte at en egen stil på aktivt menypunkt bedret sistnevnte osv. Også sa jeg faktisk litt om hvordan jeg hadde oppnådd akkurat det, da det var et av mine mål i prosjektet – å lære meg litt PHP. Tror det er miksen og hvordan du presenterer det som er det viktige. Bare si hva du har tenkt på og gjort, men som alltid; mest hvorfor. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Okei. Ja, tror jeg skal fokusere mest på designet, men også forklare det tekniske bak det, og hvorfor jeg har brukt akkurat css/html. Men, er det meningen å si hvilke mål jeg har også? Det er vel ikke meningen at jeg skal lære noe særlig av eksamen, men heller vise hva jeg kan og har lært? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Du bør vel nevne et par-seks-sju av læreplansmålene du har oppnådd, og forklare hvorfor du fokuserte på å nå disse målene? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Ah, akkurat. Det må jeg ha med inn i presentasjonen. Er det med interesser en god nok forklaring på hvorfor jeg har fokusert på akkurat dette? Hva brukte du som forklaring på at du hadde valgt webdesign? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 At du valgte webdesign er jo ikke noe læreplansmål. Plukk ut noen relevante mål fra læreplanen (denne skal du ha fått utdelt enten fysisk eller digitalt, eller den ligger tilgjengelig) og forklar hvorfor du synes de er viktige og hvorfor du har jobbet for å nå disse. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Ja, det forstår jeg, men hvorfor valget mitt landet på webdesign og ikke en radioreklame f.eks. Er da interesse for web og webdesign en god nok grunn? Og eventuelt at det er et emne jeg føler jeg kan vise hva jeg kan innenfor målene i lærerplanen også. Endret 4. juni 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Usability > Aesthetics, Torri. Iallfall i sånne samanhenger. Korleis hadde du designa Basecamp, om det var ditt oppdrag? For meg er ikke brukbarhet og estetikk et enten-eller-valg, begge deler burde være der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå