Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger noen få tips angående nettside til foretaket mitt. Hva er best å ha på forsiden? Forsiden bør vel fremme det jeg driver med, og gi kunden et riktig intrykk av foretaket?

 

Nå skal jeg drive med alt fra webdesign til bilstereo/IT, så det er en liten utfordring..

 

Hjelp mottas med en stor takk.. :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Det kan hende han gikk rett fra papirskisse til favicon i alle fall. Det var virkelig ikke pent, driver han fortsatt på med 16-fargers ico?

 

GIF fungerer vel hundre hakk bedre, sikkert ikke like bra støtte i eldre nettlesere, men hvem bryr seg. PNG er kanskje litt mer utrygt.

 

Med GIF kunne han for eksempel ha brukt 256 farger, og gjort de grisestygge hjørnene sine gjennomsiktige.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Har eksamen i medieproduksjon/design og har blant annet laget en skisse på en nettside. Sensorene er absolutt ikke webdesignere eller uviklere. Hva bør jeg fokusere på når jeg skal presentere det?

 

Jeg har jo kodet det i html/css og designet det først i photoshop og slice'et det opp, men bryr de seg om hvordan jeg har kodet det f.eks.? Blir det positivt å si masse om sematikk og tilgjenglighet selv om de ikke skjønner noe av det?

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar
Har eksamen i medieproduksjon/design og har blant annet laget en skisse på en nettside. Sensorene er absolutt ikke webdesignere eller uviklere. Hva bør jeg fokusere på når jeg skal presentere det?

 

Jeg har jo kodet det i html/css og designet det først i photoshop og slice'et det opp, men bryr de seg om hvordan jeg har kodet det f.eks.? Blir det positivt å si masse om sematikk og tilgjenglighet selv om de ikke skjønner noe av det?

Jeg fikk 6 av ei blond ei da jeg prata om det, i alle fall, så det burde jo funke for deg og.

 

Jeg fokuserte på en blanding av de mer tradisjonelle MK-greiene, som komposisjon i designet, hva som fikk fokus fordi jeg hadde gjort sånn og sånn. Så snakka jeg om koden, at den var semantisk osv., tilgjengelighet, brukervennlighet, nevnte at en egen stil på aktivt menypunkt bedret sistnevnte osv.

 

Også sa jeg faktisk litt om hvordan jeg hadde oppnådd akkurat det, da det var et av mine mål i prosjektet – å lære meg litt PHP.

 

 

Tror det er miksen og hvordan du presenterer det som er det viktige. Bare si hva du har tenkt på og gjort, men som alltid; mest hvorfor.

Lenke til kommentar

Okei. Ja, tror jeg skal fokusere mest på designet, men også forklare det tekniske bak det, og hvorfor jeg har brukt akkurat css/html.

 

Men, er det meningen å si hvilke mål jeg har også? Det er vel ikke meningen at jeg skal lære noe særlig av eksamen, men heller vise hva jeg kan og har lært?

Lenke til kommentar

Ja, det forstår jeg, men hvorfor valget mitt landet på webdesign og ikke en radioreklame f.eks. Er da interesse for web og webdesign en god nok grunn? Og eventuelt at det er et emne jeg føler jeg kan vise hva jeg kan innenfor målene i lærerplanen også.

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...