Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Se forrige innlegg, Sebastian. Han har for så vidt rett, men det er ikke så relevant til webutvikling. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Se forrige innlegg, Sebastian. Han har for så vidt rett, men det er ikke så relevant til webutvikling. Enig, i webutvikling er det i realiten bare line-height som er relevant. Men det er greit å vite forskjellen dersom man skulle bruke leading på skissene i PS. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Se forrige innlegg, Sebastian. Han har for så vidt rett, men det er ikke så relevant til webutvikling. Ja? Sa jeg noe annet? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 da linjehøyde er luften mellom to linjer.Er nettopp dette det ikke er, som gjør at det blir riktig å bruke line-height. Ja? Sa jeg noe annet?Ja? Sheeesh. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Imponert over hva Adobe har fått til på acrobat.com. Applikasjonene fungerer jo utmerket! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Noen her som har Kiman på MSN? Finner ikke adressen hannes. Endret 2. juni 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Lenge mellom hver gang jeg er innom kafeen nå for tida. Tror jeg må begynne å henge her mer, blir kjedeligere og kjedeligere på jobb etter som folk tar sommerferie... =P Noen som vet hvordan reglene er vedrørende åndsverksloven og oversettelse? Kunne jeg ha feks, hypotetisk sett, oversatt HTMLDog og publisert oversettelsen, med referanse til HTMLDog? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Oversettelser med referanser til originalmateriale tror jeg er helt legitimt, ja. Har dessverre ingen kilder som bekrefter påstanden. Endret 2. juni 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 «Den som oversetter eller bearbeider et åndsverk eller overfører det til en annen litterær eller kunstnerisk form, har opphavsrett til verket i denne skikkelse, men kan ikke råde over det på en måte som gjør inngrep i opphavsretten til originalverket.» Eier av åndsverk har rett til å bli navngitt slik god skikk tilsier, som det heter på fint. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jøss, da har jeg noe å gjøre når jeg kjeder meg. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jøss, da har jeg noe å gjøre når jeg kjeder meg. Ja, hvordan går super kafe designet til tor som Hein skal fikse inn i ku-publisjer? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) «Den som oversetter eller bearbeider et åndsverk eller overfører det til en annen litterær eller kunstnerisk form, har opphavsrett til verket i denne skikkelse, men kan ikke råde over det på en måte som gjør inngrep i opphavsretten til originalverket.» Eier av åndsverk har rett til å bli navngitt slik god skikk tilsier, som det heter på fint. Opphavsretten gir innen de grenser som er angitt i denne lov, enerett til å råde over åndsverket ved å fremstille eksemplar(1) av det og ved å gjøre det tilgjengelig for almenheten, i opprinnelig eller endret skikkelse, i oversettelse eller bearbeidelse, i annen litteratur eller kunstart eller i annen teknikk. Du kan altså ikke publisere det uten den originale innehavers tillatelse. Ut i fra Terms of use på HTMLDog ser det ut til at dette er greit, så lenge du linker til originalartiklene og ikke har profitt på det i form av f.eks. reklameinntekter. Endret 2. juni 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Hein har fått PSDen til det designet på gamma.webkafeen.no - men jeg syns ikke det egner seg, men Hein ville vel bare kode det opp så vi har noe, så vi i ettertid kan endre design, om jeg skjønte det korrekt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg skal begynne på det så snart jeg har ledig tid, nå har jeg litt mye annet på gang som tar opp mye tid ved siden av jobben. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 http://tutorialblog.org/create-glowing-und...-for-web-links/ Haha, fungerte ikke engang! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Fungerte jo det, du er bare veldig utålmodig trene-masse-mannen. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Lurer på hva 3D og video-layers i CS4 er forno', hmm. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Lurer på hva 3D og video-layers i CS4 er forno', hmm. Det er magi! Jeg er alltid stressa jeg vet du hein. Så ikke noe spennende hverken i opera eller ff,.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Var ikkje særlig spennande heller, strengt tatt. Kanskje en av dei mest ubrukelige "omg-fancy-tricks" eg har sett. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er jo fordi animasjonen er altfor treig. Så ikke at noen hypa opp teknikken noe særlig, Larve? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå