Steinmann Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Det skjede i dag tror jeg, Hein merka det tidligere i dag. Tror jeg så det på fredag faktisk. Ahh, herlig spontan tur til hytta i helga! 19grader i vannet og masse pils er ikke feil. Frykter jeg kan ha blitt solbrennt da! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Tror jeg også så det på fredag, uten å på en måte legge noe særlig merke til det. Står jo liksom ikke til resten av profilen, så kanskje det skjer noen omveltninger der snart. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg begynte i hvert fall å merke det på fredag. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 http://blogoscoped.com/archive/2008-05-30-n48.html Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 http://www.leigeber.com/2008/05/sliding-ja...-highlight-1kb/ Likte ikke syntaksen... Value på en li? Wtf? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 value er ikke engang en common attribute... Dessuten var ikke animasjonen veldig smud. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Opera har sneket seg inn i google. Sikkert vært oppe en eller annengang før men jeg har ikke lagt merke til det før nå.... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Men allikevel støtter ikke google Opera. Selv ikke ordentlig etter samarbeidet på Opera Mini heller. Elendig av google. (nå med liten g) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Vi er vel også alle enige om at det nye google faviconet suger balle Man endrer ikke et slikt merkevare.. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Vi er vel også alle enige om at det nye google faviconet suger balle Man endrer ikke et slikt merkevare.. Vet ikke helt hva jeg syns om det nye, men jeg syns i alle fall det gamle var rimelig stygt. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg må innrømme å si at jeg kan ikke huske det gamle faviconet engang. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Jeg syns iallefall hele Google sin grafiske profil suger balle, men. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Men du syns line-height er usemantisk, óg. Vet ikke lenger om jeg kan lene meg på dine uttalelser. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Men du syns line-height er usemantisk, óg. Vet ikke lenger om jeg kan lene meg på dine uttalelser. Haha, eid. Poenget med google er at det er et merkevare man kjenner igjen. Derfor er det idiotisk å bytte! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Ja, er jo idiotisk, men det bryr jo ikke jeg meg om - så de blir mer estetiske. Har ingen Google-aksjer. Angående line-height, så syns jeg det er usemantisk å justere linjehøyde på noe som kun har én linje - da linjehøyde er luften mellom to linjer. Dere kan lese om leading / line-height her. Har ikke sagt at jeg syns line-height er usemantisk, har jeg? Endret 2. juni 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 (endret) Jeg vet utmerket godt hva leading er (du uttaler deg som om du hadde typograf-utdanning eller høyere), men jeg er ikke fanatisk når det kommer til bruk i CSS for det. Implementasjonen i CSS er imidlertid annerledes, der går det ikke ut fra at teksten er bunnjustert på baselinjer, men at teksten midtstilles mellom baselinjene. Du sier indirekte i chatten at line-height er usemantisk. Padding, som du foreslår istedenfor, er ubrukelig til vertikal midtstilling. Hva gjør du når teksten forstørres? Nokså talentløst. Endret 2. juni 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Vet De utdmerked godt hva leading er, jasså. Nei, da er du vel ikke fanatisk da - virket bare ikke som om dere visste hva line-height var Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 da linjehøyde er luften mellom to linjer. Er nettopp dette det ikke er, som gjør at det blir riktig å bruke line-height. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Er Tor på vei til å gå i fella? Så langt jeg vet er ikke leading og line-height det samme. En tekst med 18pt skriftstørrelse og 4pt leading vil ha en line-height på 22pt, dvs avstand fra baseline til baseline. Hein sin figur var bra forklarende den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå