Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turn those letters into a terrific signature!

 

Til dere som har litt mer erfaring med kunder:

Jeg har laget et logo- og nettsideforslag til en forening, og jeg vet at de hadde et styremøte om dette i går. Men har fortsatt ikke hørt noe fra dem, og er selvfølgelig spent på hva de kom frem til. Så spørsmålet mitt er egentlig om jeg bør sende en diskret, liten mail for å spørre om hvordan ting ble? Viser jo interesse for prosjektet hvis jeg gjør det, eller blir det for masete?

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar
Turn those letters into a terrific signature!

 

Til dere som har litt mer erfaring med kunder:

Jeg har laget et logo- og nettsideforslag til en forening, og jeg vet at de hadde et styremøte om dette i går. Men har fortsatt ikke hørt noe fra dem, og er selvfølgelig spent på hva de kom frem til. Så spørsmålet mitt er egentlig om jeg bør sende en diskret, liten mail for å spørre om hvordan ting ble? Viser jo interesse for prosjektet hvis jeg gjør det, eller blir det for masete?

Vent til over helgen. I grunn kan du vente helt til onsdag :-)

 

Utkast til mal jeg lager for NSN

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Turn those letters into a terrific signature!

 

Til dere som har litt mer erfaring med kunder:

Jeg har laget et logo- og nettsideforslag til en forening, og jeg vet at de hadde et styremøte om dette i går. Men har fortsatt ikke hørt noe fra dem, og er selvfølgelig spent på hva de kom frem til. Så spørsmålet mitt er egentlig om jeg bør sende en diskret, liten mail for å spørre om hvordan ting ble? Viser jo interesse for prosjektet hvis jeg gjør det, eller blir det for masete?

Vent til over helgen. I grunn kan du vente helt til onsdag :-)

 

Utkast til mal jeg lager for NSN

For og pressisere så skal dette bli en mal kunder kan velge mellom og selv flytte rundt på hvor de ønsker menyer osv.

Den skal da også senere komme i flere varianter, dvs farger osv. Layouten blir mer eller mindre lik.

 

Dette er også kun førstesiden, det vil selvfølelig komme undermenyer osv på undersider.

 

Liker spessielt godt hvordan ole martin viser frem sine spakunnskaper under produkter :D

Lenke til kommentar
Menyen vil jo ikke se bra ut om man flytter den til venstre, da må det isåfall lages 2 grafikk-filer. Har dere "støtte" for sIFR i G5-løsningen, Sebba?

Har ikke lagt til noe enda, har heller ikke sett på det, men bør ikke være noe problem.

Og det går jo ann å bruke forskjellige bakgrunnsbilde, evt gjennomsiktig png. Jeg kan ikke se noen designproblemer med å ha menyen på andre siden, kun utviklingsproblemer for meg.

 

 

http://meyerweb.com/eric/thoughts/2008/05/...ble-row-events/

Godt å se at alle kan være noobs :p

Lenke til kommentar
Problemer er problemer :-P Big is big vettu.

 

Ble litt inspirert av Ole Martin sitt design, her er to utkast til et design for en kunde hos oss. De er ikke ferdige, men er jo kommet en god vei inn i prosessen;

Du laga vel disse før Ole martin starta? Du gikk for grønt ja? Fungerer fint! :)

 

comic2-196.png

 

 

-

 

Skulle vært mulig og satt opp kontrasten på tekst noen ganger:

http://www.atrickdesign.com/blog/you-will-...-atrick-design/

Endret av Haraldson
Trenger ikke quote spoilere med bilder >_<
Lenke til kommentar

For de som hører på Boagworld-podcasten (altså meg), så snakket de om fluid/elastic design sist, og hvordan man kan sette størrelser på nettsider med em's. Men alt dette grunnet ned til Firefox og IE6 sin zoom-funksjon følte meg. Hvorfor trenger man em-basert design med pixel-zoom slik som IE7, Opera og Safari (?) har?

 

Ser ingen vits, og de sa selv på podcasten at når pixel-zoom ble mer utbredt, at dette vil falle bort. Rart så få webutviklere har hørt om Opera. Akkurat som printdesignere som lager ting for web aldri har hørt om Firefox.

 

UI Patterns, kjekk den.

 

"If the design is good enough, they will ask my clients" - samtidig som du går glipp av eventuelle kunder som er latere enn dette, men fortsatt vil hyre deg.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Hvorfor trenger man em-basert design med pixel-zoom slik som IE7, Opera og Safari (?) har?

Her må du jo nesten skille litt mer på mulighetene og nettlesernes forskjellige implementasjoner.

Det er ikke alltid positivt at en zoomer inn på hele nettsiden når det eneste en ville var å få større tekst. Da vil ems fortsatt eksistere som en slags mellomting. En kan kombinere ems og piksler. Designeren kan velge hvilke elementer som skal utvide seg med teksten, og hvilke som skal være statiske.

 

I alle fall når nettleserne ikke (urettmessig) overstyrer denne muligheten. Jeg vet at Firefox3 skal ha mulighet til både konvensjonell tekststørrelsezoom, samt en sidezoom slik for eksempel Opera har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...