OlafG Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Jessda, skjønte litt mer av vitsen nå. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Jeg skjønner ikke helt vitsen med CSS-framework, noen som kan gi meg litt info på hvorfor man skal bruke det? Hvis man har mange sider med forskjellig bruk av kolonnerbredder osv. er det ofte langt enklere å bare lage et rammeverk med noen ferdigverdier enn inviduell CSS for hver side. Hvis det var forklarende da. Altså ikke når man designer et nytt design. Men nye designelementer/-sider med tilhørende design til det man allerede har. Search Engine Optimization Through Hoax News Endret 22. mai 2008 av JonT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Skrift Skrifttype – Arial Skriftstr – 10 eller 12 Skriftfarge – mørk mot lys bakgrunn. Helst svart mot hvit bakgrunn, i hvert fall for tekstområdene. Lenker: blå og understrekede lenker Besøkte lenker blir lilla. Vilkår/Instrukser for teknisk kvalitet Teknisk optimalisering Kompatibel med Netscape 6++ Kompatibel med Explorer 5++ Kompatibel med Safari 1++ Kompatibel med Opera 8++ Kompatibel med Firefox 1++ Kompatibel med Mozilla Søkemotorvennlig navigasjon og design Malverk skal være kompatibelt mot W3C HTML 4.01transitional eller XHTML 1.0 God programmering, sidene og malverket skal validere grønt på W3C. God balanse mht grafikk og innhold Lag en sitemap.xml fil Tekniske løsninger som ikke skal benyttes: Rammer (frames) Menyer laget i javascript eller flash Menyer som består av image maps Feil redirect (for eksempel 302) Sesjons ID i URL Lange, stygge URL’er, maks 2 parametre i URL, helst ingen) Spidertraps (for eksempel uendelige kalendre) Tekst Viktig tekst skal ikke lages i grafikk, men skal kunne leses av søkemotorer Hovedoverskrifter skal ha H1 kode, andre overskrifter skal kunne kodes med H2, H3 osv. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Du gleder deg til å sette i gang nå eller? Flott at dem fikk med at det må validere grønt - mange overser den. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hehe, alt dette når du spurte om innholdsarkitekturen, nice. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Ja, dette er jo innholdet på siden - hvem bryr seg om å lese sider, som Jakob Nielsen sier. Tror jeg må spørre om litt tekst. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Henke: Jeg hører det blir pixel street på Gyldenpris / Damsgård? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Shitt tor, leste ikke at det var tenkniske ting de IKKE ville ha og ble litt sjokka! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Henke: Jeg hører det blir pixel street på Gyldenpris / Damsgård? Pixel street med obligatorisk potetball/raspeball på torsdager. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Obligatorisk fyll i helgene? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Skal Lied flytte til Bergen også ? Hva skjer i tilfelle der ? Edit; Jeg forbyr Lovskogen å komme med en vittig kommentar på sistnevnte spørsmål. Endret 23. mai 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Han skal flytte inn i en blokk sånn ca. maks 100 meter fra meg, og noen flere hundre meter fra Tor. Passende. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Aha. Skolegang eller jobbrelatert ? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Er ikkje noko spesielt som skjer i Bergen, er berre behov for litt stedsmigrering. Skal ikkje gjere så mykje, egentlig. Kor er det du held til, Hein? Her er min nye bolig: http://www.finn.no/finn/mappopup?street=Ol...p;gnr=&bnr= Endret 23. mai 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 (endret) Aha, da er jeg oppdatert. Du blir faktisk boende 100 meter fra en kompis som bor i Michael Krohnsgate.. Gratulerer forøvrig. Endret 23. mai 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Kor er det du held til, Hein? Der. Og Tor der. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Skal Lied flytte til Bergen også ?Hva skjer i tilfelle der ? Edit; Jeg forbyr Lovskogen å komme med en vittig kommentar på sistnevnte spørsmål. Henrik kommer ned for å komme tettere meg, personlig og profesjonelt - samt by på poteter hver torsdag. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Grattis henke. Liker ikke all denne migreringen til Bergen altså, Oslo er jo stedet og bo! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Haha, nå begynner selgerne å whine om at Keyteq.no ikke fungerer i Fx3RC1. Gidder nok ikke å sjekke siden før final release, altså. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 http://standardssuck.org/ Anne så litta pingle ut! Men det er vel fordi han bare er 20 elns da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå