Garreth Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Få deg Mac og http://www.panic.com/coda/ Beste all-round webutviklingsprogrammet jeg har prøvd Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Coda er utrolig nice, men bruker vel for det meste TextMate. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Det viser seg at det er nødvendig med et spesielt element rundt andre elementer i et skjema. Jeg har en liten avstemningsboks, hvor jeg tidligere "pakket" alle -elementene inn i et . Nå som jeg har byttet fra XHTML til HTML, må jeg også ha et -element. Dette er uaktuelt. Nå kommer det jeg egentlig prøver å si. Jeg fikk validert siden ved å legge et -element rundt -elementene. Jeg ser på w3 sidene om skjemaer at de har brukt et enkelt -element. Hva blir mest semantisk (?) riktig? Er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Hvorfor fortsetter du ikke med fieldset? Legend er avhengig av fieldset, ikke omvendt. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Bytter jeg ut div-en jeg la til, med et fieldset, får jeg følgende beskjeder i validatoren: start tag for "LEGEND" omitted, but its declaration does not permit this.document type does not allow element "UL" here; missing one of "OBJECT", "MAP", "BUTTON" start-tag. end tag for "LEGEND" omitted, but its declaration does not permit this. Har jeg misforstått noe? Her er forresten skjemaet, hvis det skulle være av interesse: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <form action="/polls/vote" method="post" id="pollform"> <fieldset> <input type="hidden" name="poll" id="poll-id" value="1" class="hidden"> <input type="hidden" name="mode" value="vote" class="hidden"> <ul> <li><input type="radio" name="answer" value="1" id="option1"><label for="option1">Yes, I use RSS</label></li> <li><input type="radio" name="answer" value="2" id="option2"><label for="option2">I do not use RSS</label></li> <li><input type="radio" name="answer" value="3" id="option3"><label for="option3">What is RSS?</label></li> <ul> </fieldset> </form> Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Hva gjør legend uaktuelt? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Hvorfor fortsetter du ikke med fieldset? Legend er avhengig av fieldset, ikke omvendt. 100 % korrekt etter det jeg vet. Helt kodekorrekt når man bruker strict (både XHTML og HTML) skal <legend> brukes, men jeg velger enten å droppe det eller skjule med CSS (som oftest det siste). Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Uaktuelt var kanskje feil ord å bruke. Jeg syns det er unødvendig å måtte ha et legend-element for å "beskrive" avstemningsskjemaet. Når jeg tenker over det, kan jeg jo sikkert få presset selve spørsmålet inn i et legend-element. Jeg trodde bare ikke det var nødvendig med dette elementet. Beklager hvis det blir litt rotete, og mye fram og tilbake. Jeg er visst ikke helt utlært enda Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg pleier å skjule legend via CSS, du kan jo gjøre det? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Joda, jeg tenker bare at det burde ikke være nødvendig å måtte ty til CSS i slike situasjoner. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Feilen kommer vel av at du har lukket <ul> med <ul>? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Beklager, jeg må ha fjernet litt for mange tegn da jeg kopierte koden inn i posten min. Den er lukket på riktig måte i koden her. Har gjort som Lovskogen foreslo nå: skjult legend-elementet med CSS. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Han har rett i at man må ha legend i fieldset(noe som er helt på tryne) i html 4.01 strict ifølge validatoren. Nå er ikke jeg så flink på sån dtd(eller hva det er) http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.10 Men etter hva jeg leser på teksten så kan legend brukes til å forbedre fieldset, MÅ ikke. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Hva er den beste og letteste måten for å få en footer til å "klistre" seg i bunnen av siden? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 http://ryanfait.com/sticky-footer/ Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Dagens tips: Lokaltogs geniale CSS-cache Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Hva med å bare bruke YUI compressor? Den tar jo så vidt jeg vet av seg margin-top osv. og gjør det til margin. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Gzipper den? Komprimerer den? Slår den sammen flere stilark? Gir den mulighet for CSS-variabler? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 Dagens tips: Lokaltogs geniale CSS-cache hvorfor lagrer den ikke til disk med timestamp i filnavnet og sier at det aldri skal sjekkes om den er oppdatert? Det der fungerer sikkert med en site, men når du skal ha et system som gjør det for 2000 trenger du vel litt mer Kan hende vi låner litt fra deg, prinsipper hvertfall. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Har sjølv ein funksjon som gzipper, komprimerer og slår saman fleire filer, og legg dei i memcache (lynkjapt). Skal sjå om eg kan legge den ut – den fungerer iallfall slik: files = 'style1.css style2.css style3.css style4.css'.split() combinator = Combinator(uid='heilt_unik_identifikator', mimetype='text/css', expiry=12) if combinator.is_expired(): for f in files: combinator.files.append("/media/css/%s") combinator.save() return combinator EDIT: Sidan vi allereie er inne på emnet om få HTTP Requests og sånt - denne ser genial ut! Convert images to Base64 embedded into CSS Endret 8. mai 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå