KjellSpell Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Den stasjonære(med 17" lcd skjerm") til det meste, men laptopen når jeg er på "farten".(Og når det kabla nette ikke virker) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Stasjonær sak med Vista på jobben, med 2x24". Laptop hjemme som jeg aldri får tid til å renske opp i, så den er treig og kjip. 17"WS + 24", begge 1920x1200. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Jasså Henkis, er du blitt designer? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) QOTSA - I'm Designer. Neida, men dei få gangane PS må brukast blir det gjort på iMac-en. MacBook-en er rett og slett alt for treig (sjølv om det er [den forrige] toppmodellen). Får vel ein MBP i posten om ei veke eller to, så da blir nok iMac-en obsolete. Endret 17. april 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Bare lurer, hvilke maskiner bruker dere til designing/koding? Jeg benytter en Lenovo Thinkpad og en halvgammel Dellmaskin. Koder for det meste, bruker en HP Pavillion dv6000 med Vista hjemme og en selvsnekret workstation med to 2x19" og Ubuntu på kontoret. Koding skjer hovedsakelig i IntelliJ IDEA, og det lille jeg gjør av billedbehandling skjer i the Gimp. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Kan jo legge ved et bilde av hvordan jeg sitter hjemme når jeg koder og designer nå.. Litt rotete, men jeg klarer ikke å tenke hvis alt er helt strøkent. Endret 17. april 2008 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Hmm, eit 360 headsett? Spiller du? :O Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Feil måned på Computer Arts kalenderen. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 17. april 2008 Rapporter Del Skrevet 17. april 2008 Finner ikke igjen den for 2008 Kanskje jeg ikke har fått den, abonnerer ikke lenger, så.. Artiklene var ikke det de en gang var, og det ble for lite web for min del etterhvert Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 http://www.smashingmagazine.com/2008/04/17...creative-ideas/ Endel sexy.. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Er det ingen som bruker layer comps i photoshop? En comp for hver underside f.eks. Det er det mest geniale siden oppskåret brød, yo! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Er det ingen som bruker layer comps i photoshop? En comp for hver underside f.eks. Det er det mest geniale siden oppskåret brød, yo! Hmmm, ikke brukt før. Må begynne å bruke! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Alu iMac 24" 2.4GHz hjemme og Toshiba Piece-of-shit Satelite på skolen. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Lager bare en gruppe for hver side, ikke noe Layer Comps. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Først fikk vi sekser i Aftenposten, og i går var det kåring av revyprisen og jammen vant vi ikke! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Lager bare en gruppe for hver side, ikke noe Layer Comps. Jeg pleier å lage en hovedgruppe for innholdet på en side. Eller, det som endrer seg fra side til side. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Er det ingen som bruker layer comps i photoshop? En comp for hver underside f.eks. Det er det mest geniale siden oppskåret brød, yo! Brukt det siden det kom, kom vel i Photoshop CS om jeg ikke husker feil. Sammen med gruppering av lag blir det ekstremt mye enklere å håndtere ulike sider, versjoner og justeringer på design. Og ikke minst skifte i mellom de raskt, uten å måtte huske hvilke lag som skal slås av/på. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Går ikke an å komme med noen raske ord om hvordan det fungerer da? Har aldri hatt behovet for Layer Comps, men det kan jo ha sitt utspring i uvitenhet... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 Går ikke an å komme med noen raske ord om hvordan det fungerer da? Har aldri hatt behovet for Layer Comps, men det kan jo ha sitt utspring i uvitenhet... Kort eksempel: Du har ulike kombinasjoner av av/påslåtte lag/grupper av lag for å vise ulike versjoner (f.eks ulike bakgrunner), ulike sider etc. Hver av disse kombinasjonene kan du da lagre som en Layer Comps. Så i stedet for å endre hvilke lag som er slått av/på for å skifte versjon/side skifter du bare Layer Comps, og aktive lag endres direkte. Klart man oppnår en god del av det samme ved bruk av laggrupper, men fleksibiliteten er langt større, i og med at man kan lage Comps som ikke er begrenset av hvordan man har gruppert lagene. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 18. april 2008 Rapporter Del Skrevet 18. april 2008 (endret) hvordan lagger man comps???? (Jøss, autokorrektur på h i spørreord =) Endret 18. april 2008 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå