Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nok ein sånn jævel, ja. Du har jo Systad Media sjølv – bruk det litt, vel!

Det er jo en liten risiko som heter bokettersyn. Det er ikke sikkert de godtar TV-en som arbeidsredskap. Though, har en prosjektør som er kjøpt på firma, den brukes vel 95% til å se på filmer med.

Lenke til kommentar

TV'er er ikke noe problem om man driver med noe grafisk. Om noen spør er det ikke værre å si at den brukes til presentasjoner og utvikling Men hvis jeg ikke tar feil så får du ikke MVAen tilbake dersom det er mye rødt i boka di, altså om bedriften går i minus.

Lenke til kommentar
Men hvis jeg ikke tar feil så får du ikke MVAen tilbake dersom det er mye rødt i boka di, altså om bedriften går i minus.

Det er vel uvesentlig så lenge bedriften er mva-registrert. Har du utestående mva å betale inn, kan du trekke fra på det, hvis ikke har du krav på å få det tilbakebetalt.

Lenke til kommentar

Nå er ikke dette en tråd om skatt og mva, men jeg svarer.

@MC2: Jo selv om du driver grafisk virksomhet, og du sier du bruker den til presentasjoner kan du få beskjed om at det ikke godtas som den står i stua. Og godtar de de kan du få pålegg om å føre privat bruk som inntekt på firmaet (inklusive mva)

Geofrank, du har helt rett. Overskudd/underskudd har intet med mva å gjøre. Men dersom man driver en mindre bivirksomhet som bare går med underskudd, så kan mva-registeringen bli opphevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...