Haraldson Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Noen som vet hvilke ting på en side som potensielt kan kræsje HTTPS/SSL i IE*? Vet at diverse JS og kanskje Flash ikke er så populært, men gjelder det alt eller bare noen ting..? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Sparebank1 har fått flunkende nye sider. For dere som husker de gamle sidene, er dette en kraftig forbedring! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Jepp, så det her om dagen jeg også. Ganske fin profil de har skaffet seg. Liker dog ikke active effekten i menyen. Den bevel jobben de har gjort der er rett og slett fæl.. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Wow, stor font-størrelse, kanskje noen har nevnt "Web 2.0" i brainstormingen. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Ang. browsere og speedfreaks syns eg dette avsnittet passar veldig bra: I didn’t bother with benchmarks because I don’t care. Both Safari 3 and Firefox 3 feel fast enough to me, and I didn’t notice any sites where one performed significantly better than the other. Your mileage may vary; a few readers claim, for example, that Gmail works a lot faster in Firefox. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Fet logo. Noen har dog ikke klart å kontrollere gradientene. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Jeg klarer nesten ikke å si et stygt ord om det nye designet, ikke direkte fordi jeg er kunde, men indirekte fordi kundene selvfølgelig bruker tjenestene, og jeg er smertelig klar over hvordan det sto til med nettløsningene deres før. Nå er alt flunkende nytt, og jeg er bare fornøyd. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Ser ut som en rotete web 2.0-suppe. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Uenig. Veit ikkje korleis sidene såg ut før, men dei nye ser faktisk ganske bra ut i mine auge. At det er brukt "Web2.0-effektar" eller whatever du vil kalle det bryr meg fint lite igrunn. Dei er lyse og lette, får fram innhaldet og relativt oversiktlige. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Men hva gjør sidedesignet bra? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) At det ser heilt ålreit ut reint estetisk sett, det er ryddig, det er lyst og luftig og det er lett å navigere. Det gjør designet bra. Edit: Det har vel sine feil det så som alle andre design, men alt i alt bra nonetheless. Endret 9. april 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Som jeg sa på MSN: Hvor er det brukt konsekvente marginer, luft o.l? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Ok, er det andre som Tor som tenker "rotete!" med ein gong du ser sida? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Én ting er å være konsekvent med marginene i forhold til elementene på siden, Tor, en annen er å være konsekvent med luft i forhold til det visuelle. Når du illustrerer forskjellen mellom luft til venstre og høyre for hovedfeltet ("Med nettbank får du banken inn i din egen stue") virker det nesten som du ikke har forstått noe veldig essensielt. Her er det jo store visuelle forskjeller i skyggen på hver side, så jeg syns det blir dumt å illustrere dette slik du har gjort. Det samme med dotted line over og under, det ser konsekvent ut med luften over og under de listene i venstre og høyre kolonne, i og med at det er like mye luft under. Vet ikke hvorfor du markerer over og under menyen, ingenting kan sammenlignes med hovedmenyen og du får ingenting å være konsekvent mot. At det er mer luft under Finn din bank-boksen syns jeg er naturlig, i og med at denne skal stå ut. Endret 9. april 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Dette er raskt markert. Poenget er, ser få røde områder som er omtrent like, som har like plass i strukturen. Tenker dere at designet er gjennomtenkt med hensyn til luft og marginer? Det endelige poenget mitt er at en side for et så stort merke burde lages nøye og bra. At en side av dette kaliberet blir dårlig gjennomført senker bare målestokken for design generelt. "Det ser like bra ut som Sparebank1 sine sider, da er det jo ganske bra", jeg syns det er dårlig for bransjen. Hva syns dere? Endret 9. april 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Jeg syns ikke den siden du eksemplifiserer er verdt å snakke så mye om egentlig, da heller forsiden hvor skyggen under boksene tydeligvis avsluttes for tidlig, de tre boksene ikke kanter med menyen til høyre etc. Eller at det aktive menypunktet ser ræv ut fordi det mørkeblå, innvendige hjørnet ser malplassert ut. Syns ikke det er så mye lite gjennomtenkt luft, kanskje heller litt overbruk av dotted borders i histen og pisten. Men ingen reaksjon på ditt nivå Tor, syns du tar veldig hardt i. Endret 9. april 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Ja, jeg skjønner - men jeg syns det bare er trist og surt at sider som dette ikke kan få like mye kjærlighet som en blogg i USA. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Sparebank1 har fått flunkende nye sider. For dere som husker de gamle sidene, er dette en kraftig forbedring! Den var utrolig nok forbedret. Eneste var at det var litt "vanskeligere" å nå nettbanken. Men da får jeg bare ty til sjef(dot no). Endret 9. april 2008 av CissaM Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 9. april 2008 Rapporter Del Skrevet 9. april 2008 Ja, jeg skjønner - men jeg syns det bare er trist og surt at sider som dette ikke kan få like mye kjærlighet som en blogg i USA. Men det har vel sine naturlige forklaringer, bloggen er laget av en som gløder for det, siden her er laget av noen med økonomisk ramme og ønske om primært å tjene penger. Ellers er jeg faktisk litt enig med Hein. Dette er så stor forbedring fra gamle dager at det er grunn til delvis "kryss i taket". Men jeg ser også klare svakheter uten at kommenterer de her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå