Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

SEO-standarder eller ikke, jeg lar det være opp til folkene bak søkemotorene til å gi meg det beste, mest relevante og rikeste innholdet. Selv om en side er pakket fullt av SEO-tips, er det ikke sikkert den er av noe relevans. Det er viktig å legge vekt på linking fra andre kilder og kanskje rating fra virkelige mennesker. Jeg har liten tro på at folk er ærlige nok til å si "Tja, siden min er ikke aller best, kanskje litt sånn midt på treet" når de skal dømme informasjonskilden ders side er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom du har litt greie på backend-koding og studerer dateteknikk/informatikk/interaksjonsdesign/lignende må du gjerne søke hos Frameworked. Vi driver med litt av hvert, men hovedsakelig backend med tanke på portalsystemer og communitites.

Spennende, men er dessverre lokalisert i Bergen for tiden.

 

SEO-standard? Hmm... Kunne vært spennende om det fantes, men jeg støtter Lovskogens siste kommentar.

Lenke til kommentar
SEO-standarder eller ikke, jeg lar det være opp til folkene bak søkemotorene til å gi meg det beste, mest relevante og rikeste innholdet. Selv om en side er pakket fullt av SEO-tips, er det ikke sikkert den er av noe relevans. Det er viktig å legge vekt på linking fra andre kilder og kanskje rating fra virkelige mennesker. Jeg har liten tro på at folk er ærlige nok til å si "Tja, siden min er ikke aller best, kanskje litt sånn midt på treet" når de skal dømme informasjonskilden ders side er.

 

Hvorfor uttaler du deg som om dette er en SEO-standards motstykke? Pagerank kan og bør inkorpereres i en eventuell SEO-standard i mine øyne, men, søkemotorene bør være så nøytrale som mulig likevel, og kunne vel for eksempel gått enda lenger i å markere hva som er kjøpte lenker og hva som er 'vanlige treff'. De har veldig mye makt i dag, og den bare vokser. Skal man få på plass en standard, vil mange få presentere sine syn og argumenter på/om en sak, og en kan få til en utvikling av nettet som ikke er styrt av hva søkemotorene bestemmer alene...

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Kan du CSS da, Jørgen²? :dontgetit:

 

Trenger ikke å studere forresten, klarer seg fint uten. :fun:

 

Pøh. :p

 

Ser for meg at det kan være kjekt å ha en liten Master på CVen hvis jeg en dag skulle bestemme meg for at jeg er lei av å jobbe med det samme dag ut og dag inn. Blir trolig lettere å bytte jobb eller finne meg en jobb som passer meg bedre da. Håper jeg.. :/

Lenke til kommentar
SEO-standarder eller ikke, jeg lar det være opp til folkene bak søkemotorene til å gi meg det beste, mest relevante og rikeste innholdet. Selv om en side er pakket fullt av SEO-tips, er det ikke sikkert den er av noe relevans. Det er viktig å legge vekt på linking fra andre kilder og kanskje rating fra virkelige mennesker. Jeg har liten tro på at folk er ærlige nok til å si "Tja, siden min er ikke aller best, kanskje litt sånn midt på treet" når de skal dømme informasjonskilden ders side er.

 

Hvorfor uttaler du deg som om dette er en SEO-standards motstykke?

 

Ikke som et motstykke, men en standard vil ikke kunne greie å måle det reele innholdet, kun den tekniske biten.

 

Når jeg har drevet med data og webdesign såpass lenge, så tror jeg ikke det er aktuelt for å snu om helt. Har ikke vært noe som frister, annet enn å kanskje bevege meg over på annet grafisk design.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Er det bare kjipe meg som tenker seg en karriereretning som ikke er relatert til noe datagreier?

En kombinasjon av data med noe annet er ikke så dumt, feks. markedsføring eller business, eller programmering og design. I det siste er det otrolig mange som tar informatikk (for å ikke nevne selvlærte), så for å på en måte gjøre deg selv mer verdifull er det kanskje lurt å ha to kvalifikasjoner (bare dersom begge er relevante for jobben da). Også så "fluctuates" informatikk arbeidsmarkedet, feks. husker dere dot-com bobblen rundt årtusenskiftet? Så det er også lurt å ha mer enn en BA, pga. ved neste bunnpunkt så er det oftest de med de laveste kvalifikasjonene som må dra.

Endret av MC2
Lenke til kommentar

Tenkte igrunn på elektro for en tid tilbake, men hvis jeg ikke skal gjøre noe med IT nå, må det være lyddesigner og "lydmann" (i mangel av et bedre ord) eller noe VB-greier jeg har mest lyst til. Så hvis det blir vanskelig med jobb etter studiene er ferdig her, skal man ikke se bort fra at jeg tar et år på NISS for å få meg en studiojobb etc. Ellers har jeg fått en del kontakter i løpet av de siste årene nå, så jobber innen lyd og VB burde ikke være sååå stress å få seg :)

Lenke til kommentar
Ikke som et motstykke, men en standard vil ikke kunne greie å måle det reele innholdet, kun den tekniske biten.

Kanskje det bare er jeg som ikke henger helt med, men en standard sier aldri noe om innholdet (før vi kommer med på grunnleggende elementnivå i HTML, for eksempel, og da er det fortsatt bare innholdstype som beskrives), men hvordan innhold skal tolkes.

 

En SEO-standard ville da nødvendigvis ha satt en slags standard for hvordan markup med tilhørende innhold etc. skulle tolkes og vektes av en søkemotor, i tillegg til hvordan flere forekomster av ord, sammenhengende hele eller delvise setninger osv. ville tolkes.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...