Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

(...) siden utviklingen der ikke går så fort som på front end (...)

Hm? Er du seriøs, eller; forklar deg?

 

Noen som vet om en god filtype-ikonpakke? Trenger web-ikoner, filtypene HTML, CSS, JS, XML, PHP etc.

Ser at Silk-ikonene med page_-prefix eksisterer, men de blir litt små...

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At HTML/CSS fordrer mer kreativ bruk, tenker du på, og at det dermed utvikler seg egne teknikker, eksempelvis slike som Faux Columns etc.?

 

Tja, backend utvikler seg vel en del mtp. rammeverk og måter å gjøre ting på, vel? Har for lite peiling på programmering til å uttale meg om hva som er mest eller minst progressivt...

 

 

Disse ikonene var ikke så altfor ille, men er ikke heeeelt i mål ennå.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Ups, mista innlegget mitt. Mente at HTML og CSS stadig utvikles med nye teknikker o.l som er ganske essensielle, enn f.eks PHP, der du "bare" må bry deg hva som er nytt i neste utgave, mener jeg.

Ja, nå må du være litt forsiktig her. Det finnes utallige mange måter å løse problemer på i programmering og det er opptil programmerere å finne de mest passende. Feks. så kommer det ikke et nytt CMS eller bloggløsning annenhver uke for at folk har for lite å gjøre, men for at de som lager de har troen på at de klarer å lage noe bedre, noe som leder til utvikling. Programvare blir stadig forandret og totalt omskrevet med tanke på alt fra sikkerhet, ytelse, utvidelse, stabilitet, robusthet, brukervennlighet, osv.

Lenke til kommentar
Sertifiseringer, uff. Får tanker om ting som "Sertifisert Microsoft Frontpage Ekspert Level 20".

 

Konservativt. Sjølv om design som er di greie ikkje er ein typisk sertifiseringsting. Som sebba nevnte; serverdrifting og liknande er det mykje sertifisering som er greit å ha.

 

Angåande programmering og utvikling:

Altså, nye teknikkar, nye ting vi kan gjere som følge av bedre maskinvare osv. er vel absolutt "nye ting i programmering". Kanskje på ein litt annan måte enn HTML/CSS der språka har vore dei same heile tida, men folk kjem med nye smarte løysingar på problem, men fortsatt.

 

Trur ein må sette seg godt inn i ting før ein uttalar seg slik om det. Mitt inntrykk er i alle fall at som programmerar så er det plenty av ting å sette seg inn i, både når det kjem til nye/oppdateringar av APIar, men og kva ulike teknikkar angår. Hugs på at ordet "Programmering" involverer svært, svært mykje meir enn HTML og CSS :)

Lenke til kommentar
Altså, det er stadig nye trender og ting man må gjøre for å holde seg oppdatert innen HTML & CSS. Mens om du har drevet med PHP så er det vel egentlig kun å sette seg inn hva som kommer i neste utgave av språket, eller tar jeg feil?

Hvor mye vesentlig har egentlig skjedd de siste årene?

Lenke til kommentar
Er vel ikke en dag uten om at det kommer en ny "CSS"-teknikk med også nye måter å bruke HTML for å fremskape innovative ting.

Går vel heller ikke en uke uten at det kommer et nytt webrammeverk for Java, med nye måter å takle arkitektoniske problemstillinger på. Og jeg regner med det er mye utvikling i de andre leirene også, .NET, PHP, osv.

 

Hør for eksempel på et par episoder av Java Posse så skjønner du sikkert tegningen litt bedre.

Lenke til kommentar
Men tilbake til denne jobben fra forrige side.. Hva/hvem og ikke minst: hvor?

 

Kunne gjerne tenkt meg noe å drive med ved siden av studiene, aller helst backend-koding, men html/css er også veldig gøy å jobbe med - helt til du prøver IE6, og ser at du må begynne på nytt...

Dersom du har litt greie på backend-koding og studerer dateteknikk/informatikk/interaksjonsdesign/lignende må du gjerne søke hos Frameworked. Vi driver med litt av hvert, men hovedsakelig backend med tanke på portalsystemer og communitites.

Lenke til kommentar

Driver folk å følger med på detbatten om en felles SEO-standard? Hva mener folk her?

 

Jeg er litt i tvil, men jeg tror en standard kan være lurt. Jeg kjøper ikke argumentet til Jill Whalen om at det er ikke er noe som er rett eller galt i SEO, og at markedskreftene og søkemotorene etterhvert vil bestemme hva som skal være lovlige å gjøre. Det vil alltid være en katt og mus lek hvor de beste SEO-ene vil være foran Goolge/Yahoo, og det krever mye arbeid for søkemotorene og stoppe dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...