Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man kan nok fint få seg en jobb nå innen design/implementering, men jeg tror vi med en utdannelse stiller sterkere og får uten tvil flere muligheter.

Ja, det er sant - men grunnen til at jeg ikke har tatt mer utdanning er ikke fordi jeg ikke vil lære, men jeg føler at det jeg får av erfaring nå føler jeg er mer verdt enn det jeg får ut av en utdannelse.

 

Edit: Enig i at de får flere muligheter, ikke at de stiller sterkere.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar

Eg trur ikkje der er ein fasit uansett, både utdanning og erfaring er positivt. Etter kvart får du begge deler, medan du i starten på velge. Kva ein ser først på varierer nok frå stad til stad, og sjølv trur eg at dersom du skal lykkast i eit IT-yrke (enten det er design, programmering eller nettverksstruktur du driv med)er interessen kanskje det viktigaste du har. Ser det på folk i klassen som studerer kun for å studere (seemingly...); dei har ikkje like lett for å tilegne seg stoff, ha forhåndskunnskap, tenke litt sjølv, prøve ut nye ting osv.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Med en gang du tenker på å bytte jobb er ikke denne lærdommen verdt mye lenger.

Innen IT er det ikke så veldig mye annet jeg kunne tenke meg å jobbe innenfor enn det jeg gjør akkurat nå, så jeg må si meg litt uenig. Eksempelvis er det andre bedrifter som gjør det samme som Keyteq, jeg kunne sikkert fint ha jobbet som frontend-koder i NSN også for den saks skyld.

 

Så det kommer litt an på hva man vil, óg.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Spisskompetanse og spesialisering kan i noen tilfeller være svært viktig, i andre ha minimal betydning. Ulike bedrifter/organisasjoner har ofte litt ulik filosofi her når det gjelder rekruttering.

 

Personlig mener jeg at "grunnkunnskapen" i utdanninga er det viktigste og ikke nødvendigvis spesialiseringen. Spesialisering er noe man bør gjøre gjennom den tilleggsutdanningen man tar som yrkesaktiv. Har man f.eks. en helt spesialisert utdanning som .net programmerer, vil trolig den framtidige fleksibiliteten i et jobbmarked være betydelig mindre enn dersom man er godt skolert på generell programmeringsmetodikk.

Lenke til kommentar
Men tilbake til denne jobben fra forrige side.. Hva/hvem og ikke minst: hvor?

 

Kunne gjerne tenkt meg noe å drive med ved siden av studiene, aller helst backend-koding, men html/css er også veldig gøy å jobbe med - helt til du prøver IE6, og ser at du må begynne på nytt...

Sjekk http://www.rayon.no/ for mer info. Sikkert bare å sende en mail til de med hvem du er og hva du vil(cv osv altså) så tar de kontakt om du er av interesse.

 

-

 

Tor: Skal man drive med teknologi som serverdrifting osv er sertifisering viktig. Innen web er det ikke det, innen programering må man faktisk lære ting igjen.

 

Hvordan gikk designkompo idag btw?

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...