Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Google har catchet et personlig dokument jeg lagret midlertidig på webserveren. Filen er slettet nå, men det er fortsatt mulig å finne den på Google-søk (første treff på et åpent søkeord). Dette er absolutt ikke noe jeg ønsket skulle havne der. What to do?

Sjekk Google Webmaster Tools.

Finnes verktøy for den slags der (+ en del annet snacks)

 

 

A New Tool Offers a Little Help with Regular Expressions - Deilig. Endelig litt enklere å lage RE-er. Selv om mye heldigvis unngås når man bruker Django.

Lenke til kommentar
Wee, endelig fant jeg en måte å Disable drop-down i address bar i Opera. Noen som vet hvordan jeg får den der, men uten history search? Altså kun URLer, ikke History.

Sett opera:config#UserPrefs|MaxVisitedPagesIndexSize til 0, så skal det bort trur eg.

Lenke til kommentar

Fra nyttår blir det forbudt å diskriminere funksjonshemmede

Utforming av produkter, bygninger, transportmidler og omgivelser på en slik måte at de kan brukes av alle mennesker, i så stor utstrekning som mulig, uten behov for tilpasning.

Nå har ikke jeg fått lest artikkelen veldig nøye, og heller ikke sett loven, men kan det være mulig at dette også vil gjelde for (større) nettsider?

Lenke til kommentar

I anbudsrunder (også nettsider) blir man pålagt å ta hensyn til universell utforming, såfremt dette ikke medfører en for stor økonomisk ulempe til at det kan forsvares (etter hva jeg husker).. :)

Positivt er det uansett. :)

 

Loven stiller også krav til informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). All ny in-formasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) rettet mot allmennheten skal fra 1. juli 2011 være universelt utformet. For eksisterende IKT-løsninger foreslås en endelig frist 1. januar 2021.

 

- Mens IKT gjør livet lettere for de fleste av oss, ekskluderer teknologien andre. Stadig flere offentlige og private tjenester automatiseres, blant annet ved at det legges opp til bruk av internett. Mange opplever at dagens løsninger er dårlig tilpasset dem. De negative følgene av ikke å nyttiggjøre seg teknologien er økende. Å sikre tilgang til den nye teknologien for flest mulig er av stor betydning for deltakelsen i samfunnet. Offentlig sektor har et klart ansvar for å sørge for at de ulike IKT- og nettbaserte tjenestene ikke fører til nye barrierer, sier fornyings- og administrasjonsminisiter Heidi Grande Røys.

 

Kanskje jeg blir arbeidsledig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...